H_____P
Trygghetsnarkoman
Åklagaren behöver inte vara den som väcker åtal...
Oavsett vem så väcker åtal så är det uppenbarligen nån som har alldeles för lite att göra på jobbet....
Utter!?
Har någon här klippt en utter med bilen/hojen. En stilla undran.
Helt j-vla sanslöst att våra skattepengar ska gå till sånt här trams...
Kanske det, men de som driver genom lagförningen i detta målet gör det i enlighet med lagen.
Att det sen blir aningen absurdt i just detta fallet må vara hänt men det är i så fall lagen det är fel på, inte personerna som följer lagen.
Nu har förvisso åklagaren åtalsplikt. Finns det tillräckliga bevis för att ett brott har begåtts och vem som har begått det så är han med andra ord skyldig att väcka åtal.Förstår absolut vad du menar, men jag tror ändå att denna person som väckte detta åtal är extremt förstoppad
Man häpnar.
Hans stora misstag i den här storyn var väl att anmäla.
Tror såväl polis som lagkunniga borde ha alkolås på ytterdörren...inifrån.
Nu har förvisso åklagaren åtalsplikt. Finns det tillräckliga bevis för att ett brott har begåtts och vem som har begått det så är han med andra ord skyldig att väcka åtal.
Han smet från ett skadat djur, punkt!
Jobbigt att göra eftersök ett dygn senare..
Han kanske ville nyktra till själv innan han kopplade in polisen
För det första; jag har ingen aning vad som skiljer mufflonfår från andra får. För det andra; om jag kör på ett vanligt litet dussinfår kan jag lämna djuret åt sitt öde utan påföljd? Vad hände med "alla fårs lika värde", luktar kränkande särbehandling lång väg..Enligt § 26 i Jaktlagen och § 40 i Jaktförordningen måste en sammanstötning mellan motorfordon och björn, varg, järv, lodjur, älg, kronhjort, dovhjort, rådjur, utter, vildsvin, mufflonfår och örn rapporteras till polisen även om djuret inte är synbarligen skadat. Platsen för sammanstötningen måste också markeras. Att inte anmäla en sammanstötning är straffbart och belagt med böter.
Så länge du håller dig ifrån kränkande tillmälen såsom fårskalle, fårafitta osv. går du nog fri.För det första; jag har ingen aning vad som skiljer mufflonfår från andra får. För det andra; om jag kör på ett vanligt litet dussinfår kan jag lämna djuret åt sitt öde utan påföljd? Vad hände med "alla fårs lika värde", luktar kränkande särbehandling lång väg..
Det går dock inte att komma ifrån att du riktar din ilska åt fel håll med dina nedlåtande kommentarer om åklagaren. Något annat agerande från hans sida hade varit tjänstefel.Än en gång, håller fast vid min åsikt då jag tycker att detta är paragrafrytteri på hög nivå...
Det går dock inte att komma ifrån att du riktar din ilska åt fel håll med dina nedlåtande kommentarer om åklagaren. Något annat agerande från hans sida hade varit tjänstefel.
Jag tar min rätt att "skriva nedlåtande kommentarer" om åklagaren då jag som sagt tycker att rättsväsendet har bra mycket viktigare saker att ta hand om.
Jag tar min rätt att "skriva nedlåtande kommentarer" om åklagaren då jag som sagt tycker att rättsväsendet har bra mycket viktigare saker att ta hand om.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|