Two stroke man skrev:2255546Ska vi tycka synd om dom nu? Vad skulle ägaren ha gjort? Dom hade ju kört från honom om han försökt stoppa dom! Jag tycker mest synd om ägaren som antagligen kommer bli straffad för att han ville ta tillbaka sin egendom i det skick som var möjligt.
Hoztic skrev:2256151Ja, det är otroligt synd om dom som snodde hans hoj, dom har säkert haft en svår uppväxt och är ju faktiskt som enda sanna offren i den här historien. Jag tycker att dom förtjänar vård och omtanke, kärlek och värme. Fängelse tycker jag verkar fel, ge dom istället varsin lägenhet och ett jobb, så att dom kan ta steget vidare i livet. Det är ju som sagt väldigt synd om dom.
Men ligisten som fick sin hoj stulen, fy fan säger jag bara, jag avskyr såna människor. Jävla kapitalister som bara köper det dom vill ha! Hoppas det blir mycket trassel med försäkringsbolaget och att han inte får nån ny hoj förrns det börjar snöa!
Pluggen skrev:2256518Du är medveten om att det är frivilligt att stjäla va? Väljer man att stjäla så får man ta konsekvenserna av sitt handlande. Sen vet inte jag hur hårt han körde på dom, det är ju en viss skillnad på att knuffa till dom lite lätt och att ramma.
Micke
Hoztic skrev:2256151Ja, det är otroligt synd om dom som snodde hans hoj, dom har säkert haft en svår uppväxt och är ju faktiskt som enda sanna offren i den här historien. Jag tycker att dom förtjänar vård och omtanke, kärlek och värme. Fängelse tycker jag verkar fel, ge dom istället varsin lägenhet och ett jobb, så att dom kan ta steget vidare i livet. Det är ju som sagt väldigt synd om dom.
Men ligisten som fick sin hoj stulen, fy fan säger jag bara, jag avskyr såna människor. Jävla kapitalister som bara köper det dom vill ha! Hoppas det blir mycket trassel med försäkringsbolaget och att han inte får nån ny hoj förrns det börjar snöa!
Ja, för det är ju ingen skillnad att försöka stoppa två smutsiga tjuvar och att bara åka runt och krocka med folk för att man kan.spectre skrev:2256541Självklart, om han bara knuffade lite försiktigt med stötfångaren på motorcykeln då gjorde det ju ingenting, det märktes säkert inte ens att han gjorde det. Fan, jag ska till Eskilstuna nu, då ska jag knuffa lite försiktigt på bilarna framför om dom ligger i vänsterfilen och blockerar mig, det är ju ändå lungt.
Kör försiktigt så ses vi på vägarna.
Ps fuck the law Ds
lorkan skrev:2255468Sedan när vi får höra att det är en 16åring som snodde hojen och som tog med sin lillebror 11 på en "provtur", då är det fortfarande lika gott åt dom va?
Ni dömer inte lite väl tidigt tycker ni?
Swedie skrev:2256589är sverige det enda land som tycker synd om kriminella?
Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?driverinblack skrev:tar man andras saker så får man ta smällen ochså.
69:an skrev:2256610Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?
Jag vill att du talar om exakt hur långt på skalan av kroppsskador/invaliditet/död som är befogat som straff/vedergällning för att ta en sak som är någon annans.
Unidoc, ghandi, Two stroke man, Karhu, brillfisk, Yoshi_gixxeRR, josman, zajtar, Scorpion.SE, Pluggen eller Swedie får också gärna komma med kompletterande uppskattningar av rimliga grader av invaliditet för tillgreppsbrott.
Sedan, som litet överkurs, skulle ni väl kunna utveckla vilka straff som vore rimliga för exempelvis våldsbrott och kvinnofridsbrott. Om döden är lagom för att ta en pryl som inte är ens egen, vad är då lagom straff för misshandel, grov våldtäkt eller mord? Fundera gärna litet, och återkom när ni är klara. Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...
69:an skrev:2256610Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |