Krocken i rotebro i måndas

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Var det en Röd Duke2.a?
Körde förbi där och det såg väldigt suspekt ut, en stor pickis snett in i vänstra körfältet och en Duke2.a liggande på sidan framför bilen.

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Two stroke man skrev:
2255546 Ska vi tycka synd om dom nu? Vad skulle ägaren ha gjort? Dom hade ju kört från honom om han försökt stoppa dom! Jag tycker mest synd om ägaren som antagligen kommer bli straffad för att han ville ta tillbaka sin egendom i det skick som var möjligt.

Sa jag det? Jag påpekade att man väldigt tidigt tycker att det är rätt åt "dom", utan att ha en aning om vad som verkligen har hänt och vem "dom" är.

Skulle "dom" nu vara 16åringen och lillebrodern i mitt exempel, så ja, då ska vi tycka synd om dom.

PS
En del förstod nog inte/läste inte hela inlägget men det är antagligen ingen 16åring och en 11åring, det var ett exempel!
DS

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Hoztic skrev:
2256151 Ja, det är otroligt synd om dom som snodde hans hoj, dom har säkert haft en svår uppväxt och är ju faktiskt som enda sanna offren i den här historien. Jag tycker att dom förtjänar vård och omtanke, kärlek och värme. Fängelse tycker jag verkar fel, ge dom istället varsin lägenhet och ett jobb, så att dom kan ta steget vidare i livet. Det är ju som sagt väldigt synd om dom.
Men ligisten som fick sin hoj stulen, fy fan säger jag bara, jag avskyr såna människor. Jävla kapitalister som bara köper det dom vill ha! Hoppas det blir mycket trassel med försäkringsbolaget och att han inte får nån ny hoj förrns det börjar snöa!

Menar du på fullaste allvar att bara för att man stjäl någons motorcykel så förkänar man att dö? Säg att självrisken låg på 10.000 kronor på den där motorcykeln så att två människorliv är värda 5.000 kronor styck. Hör du inte hur fan du låter?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Kan ni inte låta bli att spekulera om saker ni inte vet något om? Vänta på info som berättar vad som hände istället.

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Hela historien är en mardröm.

Nej, en motorcykel är inte värd 2 unga liv men å andra sidan så har grabbarna själva bäddat för det. Stjäl man en motorcykel så tar man en dubbel risk.

Hoppas nu de klarar sig med mycket smärta men utan bestående men. Då har de förhoppningsvis lärt sig läxan den hårda vägen.

Handen på hjärtat, om ni sett er stulna MC på väg bort med två grinandes snorungar på hade ni då inte försökt stoppa dem?

Jag hade tveklöst kört efter dem och om de inte hade stannat då så vete tusan vad jag ställt till med i det tillståndet man antagligen är i. Antagligen försöker man blockera vägen framför dem.

Nu berättar ju inte historien vilka omständigheter som gällde så jag lägger än sålänge mitt stöd på killen vars MC blev stulen...

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Pluggen skrev:
2256518 Du är medveten om att det är frivilligt att stjäla va? Väljer man att stjäla så får man ta konsekvenserna av sitt handlande. Sen vet inte jag hur hårt han körde på dom, det är ju en viss skillnad på att knuffa till dom lite lätt och att ramma.

Micke

Självklart, om han bara knuffade lite försiktigt med stötfångaren på motorcykeln då gjorde det ju ingenting, det märktes säkert inte ens att han gjorde det. Fan, jag ska till Eskilstuna nu, då ska jag knuffa lite försiktigt på bilarna framför om dom ligger i vänsterfilen och blockerar mig, det är ju ändå lungt.

Kör försiktigt så ses vi på vägarna.

Ps fuck the law Ds

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
tar man andras saker så får man ta smällen ochså. rätt åt dom jävlarna. skulle fan ha gjort samma sak utan att tveka.

hoppas det gjorde ont för dom som tog hojen :mad:

hoppas du får hojen/bilen fixad på försäkringen :tummenupp

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Hoztic skrev:
2256151 Ja, det är otroligt synd om dom som snodde hans hoj, dom har säkert haft en svår uppväxt och är ju faktiskt som enda sanna offren i den här historien. Jag tycker att dom förtjänar vård och omtanke, kärlek och värme. Fängelse tycker jag verkar fel, ge dom istället varsin lägenhet och ett jobb, så att dom kan ta steget vidare i livet. Det är ju som sagt väldigt synd om dom.
Men ligisten som fick sin hoj stulen, fy fan säger jag bara, jag avskyr såna människor. Jävla kapitalister som bara köper det dom vill ha! Hoppas det blir mycket trassel med försäkringsbolaget och att han inte får nån ny hoj förrns det börjar snöa!

:lol bästa på länge!

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mellan två hojjar just nu
spectre skrev:
2256541 Självklart, om han bara knuffade lite försiktigt med stötfångaren på motorcykeln då gjorde det ju ingenting, det märktes säkert inte ens att han gjorde det. Fan, jag ska till Eskilstuna nu, då ska jag knuffa lite försiktigt på bilarna framför om dom ligger i vänsterfilen och blockerar mig, det är ju ändå lungt.

Kör försiktigt så ses vi på vägarna.

Ps fuck the law Ds
Ja, för det är ju ingen skillnad att försöka stoppa två smutsiga tjuvar och att bara åka runt och krocka med folk för att man kan.

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
till trådstartaren.. vart bor man och vad sysslar man med själv om man hela tiden blir vittne till stula hojar? bara en liten tanke som slog mej,eftersom detta va den tredje då tydligen,den här sommaren.

sweden123

sweden123
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
750 es special med 1186 r motor,Isr.Marvic etc..Byggd och ägd av grottis innan jag pga omständigheter fick ta över.Samt en 84 1100+ Katana som fått nytt hjärta nu;)
Instämmer i ditt resonemang..inte fan har man ihjäl två småkidds som gjort världens fetaste misstag..tänk själva..nästa gång e din son som av ungdomligt oförstånd gör ngt heltokigt..och jag säger bara e det ingen som gjort ngt dumt i sina yngre år..jag har och jag har sonat det också.
Tack för mig och Glad Midsommar!

lorkan skrev:
2255468 Sedan när vi får höra att det är en 16åring som snodde hojen och som tog med sin lillebror 11 på en "provtur", då är det fortfarande lika gott åt dom va?

Ni dömer inte lite väl tidigt tycker ni?

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
Swedie skrev:
2256589 är sverige det enda land som tycker synd om kriminella?

Vi är överdrivet förstående iaf... Se bara så fort det blir snack om invandrare. Försöker man argumentera det minsta så är man rasist, enklare att hålla med och bjuda dom på varsin lägenhet med tillhörande bmw.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
driverinblack skrev:
tar man andras saker så får man ta smällen ochså.
Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?
Jag vill att du talar om exakt hur långt på skalan av kroppsskador/invaliditet/död som är befogat som straff/vedergällning för att ta en sak som är någon annans.
Unidoc, ghandi, Two stroke man, Karhu, brillfisk, Yoshi_gixxeRR, josman, zajtar, Scorpion.SE, Pluggen eller Swedie får också gärna komma med kompletterande uppskattningar av rimliga grader av invaliditet för tillgreppsbrott.

(Förtydligande; jag syftar inte specifikt på händelsen i början av tråden, utan på de efterföljande resonemangen.)
Sedan, som litet överkurs, skulle ni väl kunna utveckla vilka straff som vore rimliga för exempelvis våldsbrott och kvinnofridsbrott. Om döden är lagom för att ta en pryl som inte är ens egen, vad är då lagom straff för misshandel, grov våldtäkt eller mord? Fundera gärna litet, och återkom när ni är klara. Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...

Last edited:

Robban W

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2003
Hoj
cbr600, gsx750r, xrv750
Man kan ju köra på nån på olika sätt.
Förra sommaren var jag och en polare ute och cyklade i stan. Han cyklade mot rött och blev rammad av en civilpolisbil, som körde över en refug och frontade med honom. Cykeln blev ganska paj, han slog axeln urled och blev allmänt mördbultad. Det blev inget åtal för min polare och det hände inget med poliserna heller. Jag tycker att det var lite väl överbrutalt, om jag hade haft bättre kondis så skulle dom nog rammat mig istället.

Han som körde på hojtjuvarna i det här fallet ville kanske bara skära av deras väg och få dom att stanna. Men det blev inte riktigt som han hade tänkt. Det kan vara så. Skitsamma jävla jon som ska vara och pilla på allt som är löst.

Jag blir så irriterad man kan ju inte ens parkera bilen utan att nåt jävla moppe-cp ska vara och bryta sönder bensinlocket.

Men ta det lugnt bara i slutet kommer det goda segra över det onda.

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Hoj
R1-03 såld
69:an skrev:
2256610 Kan du, driverinblack, berätta vad du tycker är lagom och rimligt straff för ett brott som tillgrepp av fordon? Fängelse, i så fall hur länge? Ett brutet ben? Krossad lever och njurar, rikliga inre blödningar och punkterade lungor? Amputation av ett eller båda benen? Hjärnskada med efterföljande blindhet/dövhet/talbortfall? Ryggmärgsskada med halv- eller rent av totalförlamning?
Jag vill att du talar om exakt hur långt på skalan av kroppsskador/invaliditet/död som är befogat som straff/vedergällning för att ta en sak som är någon annans.
Unidoc, ghandi, Two stroke man, Karhu, brillfisk, Yoshi_gixxeRR, josman, zajtar, Scorpion.SE, Pluggen eller Swedie får också gärna komma med kompletterande uppskattningar av rimliga grader av invaliditet för tillgreppsbrott.

Sedan, som litet överkurs, skulle ni väl kunna utveckla vilka straff som vore rimliga för exempelvis våldsbrott och kvinnofridsbrott. Om döden är lagom för att ta en pryl som inte är ens egen, vad är då lagom straff för misshandel, grov våldtäkt eller mord? Fundera gärna litet, och återkom när ni är klara. Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...

egiljotiini.gif

Nu vet vi som sagt inte precis vad som hände. Han kanske försökte blockera vägen för dom. Om han nu körde ner dom så var det lite drastiskt.. men man kan ju förstå att han blev frustrerad när han ser sin egen bike med 2 ligister framför sig.
Och med vårat rättsystem så kommer förmodligen stackarn som blev av med hojen få värre straff än tjuvara.. och det känns fel tycker jag.

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
Dem som tycker det är fel att önska tjuvarna skada, samt att ifrågasätta om det "kunde varit en lillebror" etc, varför ifrågasätter ni inte ägarens motiv, han kanke som nån sa inte ville MÖRDA dem utan stoppa alt välta hojen etc.

Tycker fan inte reaktionen är konstig, och ääääven om det var lillebror som fick skjuss så går det på brorsans samvete och knappast mc-ägaren.

/N

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
69:an skrev:
2256610Jag sitter inte uppe och väntar, om man säger så...

och där... blev du aningen dryg och inte taget direkt seriöst.

Vad som är konstigt, är att ingen i Sverige litar på att systemet ordnar ett rättvist straff åt småligister som tjuvar och andra mindre kriminella. De flesta förväntar sig att utgången blir "släppta pga brist på bevis" eller annat och de släpps obehagligt fort ut i samhället igen. Inte minsta reprimand som står sig.

Att bli intervjuade av poliser och få stjärnstatus inom sin kompiskrets för att de klarade av att sno en mc, samt köra den och komma undan... det borde inte tillåtas. grupptryck är värre än man anar ibland.

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Det jag inte förstår är hur fan han hinner se att det är hans hoj, framifrån. han måste ju vara 200% säker när han kör över dem för inte fan skulle jag ramma en likadan hoj som min även ifall min nyss blivit stulen. (okej jag har en blå r1:a men ändå).

Tänk om han kör över hojen och när han sedan går fram till den demolerade maskinen upptäcker att "fan, fel regnummer"....

kan nån förklara?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...