lorkan
Bannad
PatrikW skrev:2260501Förstår inte enns att det kan bli en diskussion längre när man hört hur sanningen var. Det var INGEN 11 årig brorsa som inte visste vad han gjorde, eller någon fantastisk rammning när bilen kör helt hänsynslöst över mc:n.
Ägaren av hojen kör in bilen framför och tjuvarna och ger dem möjligheten att stanna men istället försöker dem fly och det resulterar att dem smackar hans bil och hoj sedan springer där ifrån.
Sjukt att någon kan tycka synd om tjuvarna.
Håller med föregående talare om någon tar mina surtförvärvade pengar/hoj/saker blir det kompani
Vi vet mycket väl att det inte är någon 11-årig bror, det har vi aldrig trott heller, det var ett exempel. Om du hade läst allt hade du också förstått.
Golddigger skrev:2259944Nu har diskussionen gått ganska mycket längre än en "krock i Rotebro" men...
Min åsikt är lika fast och glasklar: Som i exemplet, en 11-åring uppväxt under mycket svåra förhållanden som brutalt slår ihjäl en 5-åring är ju en lika stor fara för andra oskyldiga individer i samhället och måste på något vis hållas därifrån!
Nu vet ju du förhoppningsvis lika bra som vi andra att man inte slänger en 11-åring i fängelse, iaf inte i Sverige men oavsett ålder kan man inte gå runt och slå ihjäl folk hur som helst och få fortsätta med det! Självklart är det mycket tragiskt och beklagligt att inte allas uppväxt består av glass och ballonger men det ursäktar återigen inte att göra orätt mot andra!
Jag säger inte att en 11åring som har ihjäl en 5åring bara ska skickas hem till sin familj igen utan någon påföljd, det jag säger är att denne inte ska bedömas på samma sätt som exempelvis en 25åring, för det är inte klokt. Har alla förstått nu?