Men...? Blir man inte väldigt yr i huvudet när det snurrar så där?
Filmen visar krockprov med mc mot vägräcke som försäkringsbolaget Folksam låtit VTI genomföra på institutets utomhuskrockbana i Linköping 2015. Krockproven ingår som del i ett projekt där Folksam har studerat mc-olyckor. I krockproven är olika mc-skydd (underglidningsskydd) monterade på ett standardvägräcke med W-profil.
Hittade mer från samma ställe, verkar som de håller på med nya vägräcken till oss också!
1:30... Bryta nacken.
Hittade mer från samma ställe, verkar som de håller på med nya vägräcken till oss också!
Nu kanske jag går emot strömmen, men jag tror att abs-bromsar på hojar ger många en viss falsk säkerhet i att de bara är att "gasa helvet!!!!11 sen bromsa på"Intressant idé...eller? Hur kommer MC-modellerna att se ut i framtiden? Kommer MC-folket att vaggas in i "falsk säkerhet" som bilförarna gör iom den "höjda" säkerheten"?
För ju "säkrare" ett fordon blir, desto mer vill individen "töja" på naturlagarna. Så enkelt är det.
Ja, se bara på bilparken, olyckorna har ju inte försvunnit, dom har bara inte blivit lika dödliga pga att bilarna är säkrare, men folk krockar precis lika bra som förr i tiden, möjligen i lite högre hastigheter eftersom bilarna tillåter detIntressant idé...eller? Hur kommer MC-modellerna att se ut i framtiden? Kommer MC-folket att vaggas in i "falsk säkerhet" som bilförarna gör iom den "höjda" säkerheten"?
För ju "säkrare" ett fordon blir, desto mer vill individen "töja" på naturlagarna. Så enkelt är det.
Hmm.. Boxer som sticker ut mycket skyddar sakerna som kan gömma sig bakom cylindrarna... Det var ju överraskande.
Krockkuddar som ska skydda benen, undrar hur de tänkt sig den biten...
Men först är de väl inte? Har alldeles för mig att jag läst om ett liknande test för en handfull år sedan.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|