Kromslädar i flock!

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Crescent
Måste bara vädra mina idag uppfyllda förutfattade meningar om folk på kromslädar. Kommer över ett krön [i bil] och möter en klase överåriga outlawswannabes på sina krom- och fransprydda stridsvagnar. En av farbröderna åkte väldigt nära mittlinjen, ungefär så att i princip halva hojen var på min sida. När vi möts är det jävligt nära, och det verkar som gubben insett det oxå för i backspegeln ser jag hur han efter mötet vinglar in helt i mitt körfält och åker över krönet på det viset. Jag fick lite deja vu-känsla; jag upplever det vanligt att kromslädeflockarna inte riktigt har tänkt igenom hur man ska positionera sig på vägen? Är det för att det ser mer outlaw ut att åka helt oorganiserat och att bilisterna bara ska vika undan inför denna mäktiga syn, eller är förklaringen kanske så enkel som att det beror på brister i förarnas möjligheter att ta in syn- och hörselintryck?

/geek

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tycker att det verkar vara kromsläde folket som är BÄST på att köra i grupp, IAF dom riktiga bikersen, dom överåriga :tomten kan nog vara vingliga...

Möter man ett gäng sporthojar på en kurvig väg så kan man ge sig f-n på att någon av dom sista kör över sin begränsning och tjyvar vägbana av mötande.

Möter man ett gäng motarder är det ännu mer ostrukturerat, ofta saknar dom backspeglar och ser inte att kompisarna bakom kanske är närmare än dom tror, dock brukar dom inte vara på fel sida av vägen i hög hastighet, utan det är mest vid nästan stillastående det brukar strula till sig

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
förklara samtidigt gärna detta konstiga fenomen, varför ska de som åker dessa cyklar,när de tar på sej hjälmen,försvinner direkt ägarens hyfs,glädje och normalitet,, en 60 årig gubbe bor brevid mej,vi startar våra cyklar samtidigt varennda morgon,vi hälsar glatt gomorgon,, trevligt!?..men! när hjälmen åker på så förvandlas gubbfan till en iskall(tror han) killer som.. nej jag orkar fan inte beskriva..ni vet nog vad jag menar....suck.. :3freak

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag blev positivt överraskad förra helgen. Ett gäng som såg ut som såna som skjuter ner oss på R1:eek:r hälsade mangrant (var över 10 stycken). De som är sämst på att heja verkar vara såna gäng med gubbs runt 50 med glidare och hela fransstassen på sig.

Tror mest man hänger upp sig på rötäggen. Var en nobody med skjuts på en riktig custom som la sig en halvmeter ifrån, utan plats för omkörning just då, när vi åkte från Sigtuna. Han gjorde så med alla oss fyra och sen skulle han visa tanten som satt bak att han kunde köra så då var vi "tvungna" att ligga efter = inte så svårt... Han gjorde sen han två vansinnesomkörningar och tvingade ut mötande bilar i vägrenen och försvann sen i solnedgången. Han kanske var pissnödig?

EDIT: och det här hade nog inte mycket med tråden att göra...

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Sen åker han med kromsläden hem, sätter sig i volvo-kombin och åker till affärn, och svär kötteder för att han blir omblåst av nån på plastraket och möter nån med styggt nerlägg i en kurva, halvt på hans väghalva, och svär om att såna där huliganer skulle förbjudas... :rolleyes:

samot

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
såld !
P@trik skrev:
Låt gamlingarna va ,dom har nog med problem.
om det vore så enkelt,nu är det i och för sig inte bara gammlingar som saknar förstånd imellan åt,men därimot tror jag på fler möjligheter till träning på bana,det skulle nog hjälpa oss alla,man vill ju trots allt ha roligt på vägen

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Mötte en krompråm med skjuts på fel sida i dag,han såg ut som om han kämpade med att få den på rätt köl igen.

Antagligen hade han missbedömt kurvan.

Förundar mig lite över "deras" tankar runt skyddskläder,körde ijämte en herr med frugan bakpå i dag i centrala GBG(korsvägen).

Den OuTlAw influerade gammlingen och hans fru var endast iförda fleecejackor och halvlånga shorts som dom toppade med varsitt par seglarskor,dessutom så körde han som han var odödlig mellan bilarna.

Last edited:

sismo

Motorpsyklist™
Gick med
25 Mar 2005
Hoj
Hamas kom och sprängde den
Långa farbron skrev:
Mötte en krompråm med skjuts på fel sida i dag,han såg ut som om han kämpade med att få den på rätt köl igen.

Antagligen hade han missbedömt kurvan.

Förundar mig lite över "deras" tankar runt skyddskläder,körde ijämte en herr med frugan bakpå i dag i centrala GBG(korsvägen).

Den OuTlAw influerade gammlingen och hans fru var endast iförda fleecejackor och halvlånga shorts som dom toppade med varsitt par seglarskor,dessutom så körde han som han var odödlig mellan bilarna.
De kommer leva i max 5 år till, tror ej de bryr sig om de dör ett par år tidigare än planerat.

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Hoj
...Brittisk...
Lite OT men sambon som inte är överdrivet intresserad av motorcyklar la följande kommentar på Ove's i helgen.

Vi går förbi en guldvinge, hon stoppar och tittar på den en stund, sen kommer den.

-Vad är det där ? Ser ut som en bil utan tak.....

Hon tycker att min MC ( Daytona 955 ) har en fin blå färg så den är ok, Polarens fireblade är röd/svart så den går bort :rofl

Last edited:

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
J.Porta skrev:
Lite OT men den sambon som inte är överdrivet intresserad av motorcyklar la följande kommentar på Ove's i helgen.

Vi går förbi en guldvinge, hon stoppar och tittar på den en stund, sen kommer den.

Hon tycker att min MC ( Daytona 955 ) har en fin blå färg så den är ok, Polarens fireblade är röd/svart så den går bort :rofl

det är så det är, tjejer kan inget om hojar. :fakta :tungan

en guldvinge inte bara ser ut som en bil utan tak, det ÄR en bil utan tak. :fakta

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
J.Porta skrev:
Lite OT men den sambon som inte är överdrivet intresserad av motorcyklar la följande kommentar på Ove's i helgen.

:klappar :klappar

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
hahah...jag kan fän inte sluta skratta åt alla öknamnen på glidarhojar! Vart får ni allt ifrån, vi borde starta en ny "nick"-tråd för raggarknattrarna! :Bugar :rofl

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Idioter finns väl i alla led, men jag måste faktiskt hålla med lite angående framförandet av gynekologstolarna.
Jag tror det beror på att farbror Olle 52 nu när ungarna växt upp köper sin drömglidare, A-kortet har han fått på köpet och nu ska han ut och åka hoj.
Ja jag tror faktiskt de kan vara rent farliga, det är tunga hojar de kör.

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
Poacher skrev:
Jag tror det beror på att farbror Olle 52 nu när ungarna växt upp köper sin drömglidare, A-kortet har han fått på köpet och nu ska han ut och åka hoj.
Ja jag tror faktiskt de kan vara rent farliga, det är tunga hojar de kör.

Så är det nog. Har på sista tiden mött/kört om flera till åren komna customnissar som åker med blinkersen konstant på. Folk som inte har någon erfarenhet av att åka mc borde kanske fundera på ett par körlektioner innan de ger sig ut....

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R 1200 GS, XR600
Ang ålder så finns det bara en sak att säga: Välkomna efter ! :D

F.ö. finns det ägg i alla åldrar på hoj. Om det nu är nån tröst.
/u

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...