SSDD
Same Shit Diffrent Day
sismo skrev:De kommer leva i max 5 år till, tror ej de bryr sig om de dör ett par år tidigare än planerat.
Alltså!!!
En bra form av äldrevård!!!
Eller
sismo skrev:De kommer leva i max 5 år till, tror ej de bryr sig om de dör ett par år tidigare än planerat.
Långa farbron skrev:Mötte en krompråm med skjuts på fel sida i dag,han såg ut som om han kämpade med att få den på rätt köl igen.
Antagligen hade han missbedömt kurvan.....
mudder skrev:Hur många med fransmoppe har hört talas om motstyrning då
tassen skrev:Fan va en del är trångsynta och verklighetsfrånvarande....
Motstyrningen har många här använt innan du ens var född....patetiska tönt.
Märk väl att många av de sk kråmpråmförarna körde hoj snabbare på stålramade 500 på grusväg för 40 år sedan än vad många av er snorungar som inte ens kan spänna kedjan, än mindre smörja den, någonsin kommer att göra.
Kamma till er, buga för de erfarna och ödmjukt be om ursäkt för att ni inte vet bättre.
Lyssna å lär....så kanske ni lever längre
rapidgeek skrev:Måste bara vädra mina idag uppfyllda förutfattade meningar om folk på kromslädar. Kommer över ett krön [i bil] och möter en klase överåriga outlawswannabes på sina krom- och fransprydda stridsvagnar. En av farbröderna åkte väldigt nära mittlinjen, ungefär så att i princip halva hojen var på min sida. När vi möts är det jävligt nära, och det verkar som gubben insett det oxå för i backspegeln ser jag hur han efter mötet vinglar in helt i mitt körfält och åker över krönet på det viset. Jag fick lite deja vu-känsla; jag upplever det vanligt att kromslädeflockarna inte riktigt har tänkt igenom hur man ska positionera sig på vägen? Är det för att det ser mer outlaw ut att åka helt oorganiserat och att bilisterna bara ska vika undan inför denna mäktiga syn, eller är förklaringen kanske så enkel som att det beror på brister i förarnas möjligheter att ta in syn- och hörselintryck?
/geek
mudder skrev:Jag tänkte naturligtvis inte på alla dom som har kört hoj innan jag ens var född eller påtänkt. De flesta "återfallarna" är säkert duktiga att köra. Dom sladdade omkring på grusvägar med sina BSA och Norton
Det jag tänkte på var alla som skaffar hoj och har fått sitt A kort på köpet.
Busafreak skrev:De rätt, straffa dom med de värsta som finns. Låt bli att hälsa på dem.
De vågar dessutom inte släppa styret om vägen svänger.
Kort moralpredikan: De (fransmopparna) är osäkra, de vill ha litet status men framför allt tycker de att de är det roligaste som finns att köra MC. De vill dessutom känna den oerhörda kraften av sina 62 hästar och veta att de behärskar the big power.
Hoztic skrev:Och vissa körde för 30 år sen, och tror dom kan.
Oavsett kromsläde, plastraket eller stylthjuling, hojbröder är vi allihopa, var uppmuntrande, lär dom att använda skydd, hantera sina hojar och uppmana era farsor osv som tänkter skaffa hoj (igen) att ta några lektioner. Det tjänar vi alla på, både försäkringspengar och sjukvårdspengar!
tassen skrev:Min far körde TT, roadracing i europa i slutet av 40 talet, början 50.
För 2 år sedan körde han min ZX12R......han klagade över gasreglaget som verkade lite svårdoserad, en hastighetsmätare som visade fel och fladdrade upp å ner i hastigheter mellan 90 å 250, en för lättdosserad frambroms,
Provade själv, han hade rätt....
Jag har FÖRBJUDIT honom att köra, han fyllde nyligen 73....
Glöm inte att det ofta är vi som brukar stå för svaren i mekforumet etc.P@trik skrev:Låt gamlingarna va ,dom har nog med problem.
rapidgeek skrev:Måste bara vädra mina idag uppfyllda förutfattade meningar om folk på kromslädar. Kommer över ett krön [i bil] och möter en klase överåriga outlawswannabes på sina krom- och fransprydda stridsvagnar. En av farbröderna åkte väldigt nära mittlinjen, ungefär så att i princip halva hojen var på min sida. När vi möts är det jävligt nära, och det verkar som gubben insett det oxå för i backspegeln ser jag hur han efter mötet vinglar in helt i mitt körfält och åker över krönet på det viset. Jag fick lite deja vu-känsla; jag upplever det vanligt att kromslädeflockarna inte riktigt har tänkt igenom hur man ska positionera sig på vägen? Är det för att det ser mer outlaw ut att åka helt oorganiserat och att bilisterna bara ska vika undan inför denna mäktiga syn, eller är förklaringen kanske så enkel som att det beror på brister i förarnas möjligheter att ta in syn- och hörselintryck?
/geek
fax skrev:Nog för att en del customtyper kan vara inskränkta och bara gillar custom och kastar skit på alla som har plastraketer ,men hallå , många som kör sporthojar är ju likadana , dom intresserar sig bara för toppfart och tror att dom äger vägen. och tycker att customhojar inte har något där att göra.
om folk vill köra som svin så tycker jag dom kan göra det på bana.
Erkänn varför kan vi inte bara tycka om varandra , spelar väl ingen roll om det är custom eller sporthoj jag vinkar åt alla på mc
That's pure bull , man...johanrehn80 skrev:Nä, hata alla kromslädar, gynstolar, fransmoppar osv. De har inget att tillföra modern mc-kultur. De hälsar fan aldrig.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |