Krubbkollen GBG!

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Jag säger bara kebabtalrik på jungfruplatsens pizzeria i Mölndal, den e grym och man blir duktigt mätt ;)

Josefine*

.....
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
R6 -00
Igår blev det Pasta Haus. Oxfilépasta med kantareller. Fiffan så gött.

:drool

:fakta Har bara ätit där ett par gånger, men det var riktigt gott! Götas är finfint också, Maharani på 1:a långg. och en rätt liten thai på 2:a långg. som också var grymt gott sist jag var där.

:)drool fan, fel tråd att sitta o ströläsa när man är nyss hemkommen från jobbet och jättekvällshungrig o allt är stängt :söndagkväll. Mitt kök erbjuder mig just nu; knäckebröd alt. naturell yoghurt:gnissla ....)

Last edited:

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
:fakta Har bara ätit där ett par gånger, men det var riktigt gott! Götas är finfint också, Maharani på 1:a långg. och en rätt liten thai på 2:a långg. som också var grymt gott sist jag var där.

:)drool fan, fel tråd att sitta o ströläsa när man är nyss hemkommen från jobbet och jättekvällshungrig o allt är stängt :söndagkväll. Mitt kök erbjuder mig just nu; knäckebröd alt. naturell yoghurt:gnissla ....)

...borde ha ett söndagshak så man slapp käka ensam på söndagar :)

/J

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Hoj
hojlös
:Bugar sokrates taverna vid krokslätt säger jag bara!!! världens goaste grekiska mat å bästa service :yoparty

Det ballaste av allt var att de har solstolar och hängmattor på uteserveringen som var hur fräsch somhelst:D

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
Stensjö krog övre mölndal prescis vid sjön... grymmt bra kebab pizza MEN även ruskigt god vanlig mat.

dom körde black and white för ett par veckor sedan å fy fan va gött!

helt klart värd att åka ett gäng mil för.

Franks vid åby travet har tyvärr tappat stinget och trillat ner utanför top 10 listan.

Maltes sibylla vid timbergsvallen i kungsbacka... mmmm

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Efterlysning:

Lunchhak med STARK mat. Efter att ha pressat thaiställe efter thaiställe på stark mat söker vi med ljus och lykta efter nåt annat som får det att hetta till ordentligt i gommen.
Vet du nåt ställe (gärna i mölndal)?

Last edited:

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Efterlysning:

Lunchhak med STARK mat. Efter att ha pressat thaiställe efter thaiställe på stark mat söker vi med ljus och lykta efter nåt annat som får det att hetta till ordentlgit i gommen.

Thairesturangen som ligger mitt emot Sportlife på Drottninggatan har rätt stark mat.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Finns det något ställe med god mat på norra sidan älven? Typ eriksberg?

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Efterlysning:

Lunchhak med STARK mat. Efter att ha pressat thaiställe efter thaiställe på stark mat söker vi med ljus och lykta efter nåt annat som får det att hetta till ordentligt i gommen.

Finns en vid mölndalsbro som jag aldrig kollat vad den heter. Deras buffé brukar vara bra (70kr äta där, ta med 60), tar du "rätt" saker från buffén kan det hetta till en del. Bland annat brukar deras "biff-någonting" (aldrig memorerat detta heller :)) kunna vara rätt stark. Har även sushi och vanliga thairätter, dock aldrig provat detta.
Se länk för karta. Ligger på hörnan där markeringen är. Precis vid rondellen ligger Thai take away (granne med aktuell optik), det är dock inte den jag menar.

Keewee

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
2008 Hornet 600FA
Mae Krua (stavning?) på andra långgatan har grym käk. Thai mat men kocken är tydligen från Laos så det blir lite annorlunda. Prova 8:an med tofu eller biff.

Säg lagom om du inte är van vid stark mat! :tummenupp

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Efterlysning:

Min favorit thai sedan länge är Tou's Thai Kök på Krokslättsg. 6
Där finns hetta för alla smaklökar :) Tel 180570

streetspank

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
så jävla röd va
snart är varje restaurang i göteborg + alla maträtter uppräknade här iom allas olika åsikter :D

kan vi inte lista alla dom billigaste ställena?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
snart är varje restaurang i göteborg + alla maträtter uppräknade här iom allas olika åsikter :D

kan vi inte lista alla dom billigaste ställena?

Saluhallen. Grekiska soppköket är kalas (35 spänn för linssoppa med bröd), även husmansstället är bra (50 spänn för stekt fisk med potatis och remoulad!).

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
bakis mat.. tja, svårslaget är ju att knalla ner till biljardpalatset vid kungsgatan och dra i sig en hamburgertallrik och en corona följt av lite flipperspel nere i källaren :tummenupp stabilt som fasen.

Coffinshaker

Ska bli DaddyO!
Gick med
1 Oct 2008
Hoj
hojlös
En annan höjdare på ön är "Lasse Maja" de har ruggigt god chicken thai! Om jag inte minns helt fel, så uppfanns den av en kock på just lasse maja.. :)

/J

Chicken thaien på lasse-maja likaså på brasserie lipp på avenyn är "Wajes Chicken thai" Skapad av Rikard Waje som driver Lasse-maja krog och sedemera varit köksmästare på lipp ett gäng år men numer huserar på restaurang modesty :fakta

Om det inte redan svarats på frågan om Canton house så är det ett av dem grymmare ställena i stan den kategorin finns ett litet obskyrt kina hak ute vid skf i gamlestan för dem som tröttnat på försvenskad kinamat á la friterade räkor i sötsur sås.

För en grym lunch kan jag starkt rekomendera Sandberg & Månsson på magasinsgatan mittemot prickig katt rustik lunch mat!

go spis!:yoparty

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...