Hej! Satte dit ett 45 bakdrev.
Några reflektioner:
Muttrarna till drevet sitter som berg indränkta i röd Loc-Tite. Ganska besvärliga att lossa.
KTM's power parts bakdrev känns ganska seriöst.
Bakhjulet sitter tajt som f-n. Tag hjälp av en granne. Gör även ett "L" av två bräd bitar. Denna skjuts in som en kil under hjulet så man slipper lyfta det. Hjulet måste in upp/bakifrån på hållaren för skivbromsen.
Kedjan måste på innan bakaxeln skjuts in. Man får även vända på blocken för kedje spänningen.
Så lite kortare hjulbas blir det.
Hur blev det då?
- Lättare åka sakta på ettan när man skall manövrera i låg fart.
-
Lägre fart ca 10 km/h på 5:an, 6:an vid ca 3500 rpm. Man riskerar alltsån inte fortkörning så mycket när man slö åker.
- Stort sett alltid framhjuls lyft på 2:an
, 3:an ibland. Styrdämparen får jobba på 4:an.
Så än så länge är jag nöjd, men då åker jag mest dålig landsväg med lite grus ibland. Kör man mycket på stora leder så vete fan.