Hej ny här och går i tankarna på att byta ut min gamla transalp mot en 1190. Kanske sälja min transalp till challe efter vad jag har läst?
Hej och välkommen. Ibland får Mario för sig grejer av nån anledning, jag kan inte förklara det riktigt
Men jag är inte intresserad av hoj just nu.
Finns en 2013 på blocket nu i göteborg som har gått långt därmed är lite billigare, är det dumt att snåla på det istället för att köpa en 2014? Med utrustning sparar man ca 40 000 men då är det bara 50% kvar på däcken
Det beror ju lite på hur viktigt du tycker det är med en ny hoj. Du kan nog pruta 5% på en helt ny dock, iom hösten närmar sig och dom har säkert cyklar kvar. Sen finns ju en nästan ny med 5 mil i trollhättan. Den har dom haft länge nu, så går säkert pruta lite på.
http://www.blocket.se/alvsborg/KTM_1190_Adventure_ABS_MSC_53436987.htm?aw=1
Dock när Bike skriver antal procent på däcken så räknar dom mil och gissar har jag märkt. Så 50% är nog mycket mindre tyvärr. Jag funderade på att byta in min smc där när den gått typ 300 mil och då sa dom 50% med, fast sanningen är att smc däcken håller max 450mil. Det kan ju vara värt att kontrollera. Går säkert fixa med nya däck om procenten inte stämmer, iom den ska ju servas innan leverans av dom
Det är ju ganska bra utrustning på den du menar. Gps:en är ju 5000kr och väskorna 15 000kr. Så det är ju ganska mycket pengar att spara. Jag köpte nytt för det fanns inga begagnade i slutet av förra året
(i grå fäg dvs), samt jag trodde jag skulle ha den längre.
Så personligen var det inte direkt kul och räkna på hur mycket pengar man förlorade och den speciella känslan att köpa nytt blev förstörd pga handlaren. Så nästa gång skulle jag nog köpa en riktigt fin begagnad och slippa den första förlusten som är dyrast