KTM 1190 RC8-tråden.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Jag ringde o pratade med Bike igår, och det gick så illa att på fredag måste jag transportera mitt arsel 70 mil enkel resa till dom för att hämta den svarta RC8:an som står där.

Ska bli jävligt roligt faktiskt. :)

Kommer bildhora lite när jag fått hem den.

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
Jag ringde o pratade med Bike igår, och det gick så illa att på fredag måste jag transportera mitt arsel 70 mil enkel resa till dom för att hämta den svarta RC8:an som står där.

Ska bli jävligt roligt faktiskt. :)

Kommer bildhora lite när jag fått hem den.

GRATTIS! Fan vad jag önskar att min ram också skulle knäckas :gnissla

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Vad kör ni med för däcktryck när ni kör bana?

Prognosen för Gelleråsen imorrn är 12 - 14 grader och sol. Vad rekommenderas?
Original gatdäck.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vad kör ni med för däcktryck när ni kör bana?

Prognosen för Gelleråsen imorrn är 12 - 14 grader och sol. Vad rekommenderas?
Original gatdäck.

Enligt boken skall du köra med 2,5 fram och bak på gata, sen sänker du 0,3 för bana så kommer det att gå alldeles utmärkt, dvs 2,2 fram och bak:tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
IMG_8484.jpg

Nu är jag hemma...

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Gode gud så vackert!

Denna svarta är ju så snuskigt snygg:tummenupp

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Hmm ge den en välförtjänt tvätt för den har jag suttit o dreglat på :D
Grattis till köpet den är grymt snygg
/Per
Ja, jag ska göra det, blev en nätt trip på 150mil igår för o hämta den, ska ut o köra nu o se hur hon beter sig. :)

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja, jag ska göra det, blev en nätt trip på 150mil igår för o hämta den, ska ut o köra nu o se hur hon beter sig. :)

Man får gratinera till en särdeles hård båge. :) Har du spakat någon annan twinsportis tidigare så du har något att jämföra med?

/J

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Man får gratinera till en särdeles hård båge. :) Har du spakat någon annan twinsportis tidigare så du har något att jämföra med?

/J
Tack
Jag har provat en Mille -04(?) lam-kakas, och så den där infernaliskt pillermaliska TLS:en jag hade förut.
Men lam-kakas var nog ställd alldeles för hårt i fjädringen tror jag, vilket som så var det en trevlig maskin, fint chassie o fina bromsar.

Den här är också väldigt trevlig, mjuk o go, lättkörd, det tog inte alls nå många mil innan man var riktigt hemma i sadeln. Bromsarna är ju magnifik faktiskt, ljudet... Jag skrämde en tant så hon tänkte vifta till med en stav imorse :hihi

Jag gjorde första 30milen idag, så jag ska ringa o boka en service på måndag får vi se.
Har en bandag om 2v som jag ev ska köra lite på. Jag o några till som anordnar så jag har sagt att jag ska rodda en del. Kör väl lite försiktigt nåt pass sen.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Såld! :(
Enligt boken skall du köra med 2,5 fram och bak på gata, sen sänker du 0,3 för bana så kommer det att gå alldeles utmärkt, dvs 2,2 fram och bak:tummenupp

Tackar för tipset.
Jag hann åka innan jag läste svaret så det blev 2,5 F/B. Det fungerade bra för den lugna körningen det blev i fredags. Nästa gång skruvar vi förhoppningsvis upp tempot lite så då provar jag med 2,2.

Men oj så fint hojen går! :)

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Tackar för tipset.
Jag hann åka innan jag läste svaret så det blev 2,5 F/B. Det fungerade bra för den lugna körningen det blev i fredags. Nästa gång skruvar vi förhoppningsvis upp tempot lite så då provar jag med 2,2.

Men oj så fint hojen går! :)
Måste hålla med, jag har kört snart 60mil på 2 dar.
Växlingarna flyter på kanonfint, bromsarna tar nåt alldeles fantastiskt även om jag mest bara motorbromsar mig in i kurvor.

Motorbromsen tar lika hårt som bromsarna gjorde på TL:n jag hade innan. :hihi

Och trots den ofantligt tunna dynan så sitter jag riktigt bra där även om det är 7-9mils etapper. Längre än så har det inte blivit än.

Jag har dock en vibration i högra fotpinnen som irriterar lite. Är det något som fler har märkt av?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Tack
Jag har provat en Mille -04(?) lam-kakas, och så den där infernaliskt pillermaliska TLS:en jag hade förut.
Men lam-kakas var nog ställd alldeles för hårt i fjädringen tror jag, vilket som så var det en trevlig maskin, fint chassie o fina bromsar.

Den här är också väldigt trevlig, mjuk o go, lättkörd, det tog inte alls nå många mil innan man var riktigt hemma i sadeln. Bromsarna är ju magnifik faktiskt, ljudet... Jag skrämde en tant så hon tänkte vifta till med en stav imorse :hihi

Jag gjorde första 30milen idag, så jag ska ringa o boka en service på måndag får vi se.
Har en bandag om 2v som jag ev ska köra lite på. Jag o några till som anordnar så jag har sagt att jag ska rodda en del. Kör väl lite försiktigt nåt pass sen.

Vafan... hur kan du du borde skämas...smisk borde du ha.... hur kan du säga att min älskling är en 04a...fyskäms på dig grrr :gnissla

Psss... det är ingen italienska du har de ska skaka lite i fotpinnarna de där tyskarna ;)

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Ni gå grymma ut på Åsen i fredags, hur mkt snabbare är RC8an än Superduken?

/A

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
Ljudnivå

Blev uppmätt till 100,5 db på Gelleråsen med SMC's mätinstrument vilket resulterade i svartflagg.

Då körde jag med akra och db-killer i:gnissla

Vi detta tillfälle så drog jag till ca 10 000 rpm innan växling, kan inte svara på om det var varvet eller fullgas som gjorde att jag kom upp i denna ljudnivå.

Det var inga problem innan och då växlade jag vid ca 8 000 rpm och höll nog inte fullt förbi flaggpostering.

Rätta mig om jag har fel men gränsen ligger på 95 db och 100,5 är en avsevärd skillnad. ca 10 db brukar motsvara en fördubbling av ljudnivån för örat.

Ni gå grymma ut på Åsen i fredags, hur mkt snabbare är RC8an än Superduken?

/A

Svårt att säga om RC8:an är snabbare på en så pass långsam bana som Gelleråsen, men det känns som att man åker med betydligt mycket större marginaler för en amatör som man är.
Bättre chassi, körställning och bromsar, vad det gäller effekt så räcker det som finns i SD för att prestera bra tider.

Och som alltid så hänger det mer på föraren än själva hojen :tungan

Grymt bra bilder blev det i alla fall:tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205384

Last edited:

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Blev uppmätt till 100,5 db på Gelleråsen med SMC's mätinstrument vilket resulterade i svartflagg.

Då körde jag med akra och db-killer i:gnissla

Vi detta tillfälle så drog jag till ca 10 000 rpm innan växling, kan inte svara på om det var varvet eller fullgas som gjorde att jag kom upp i denna ljudnivå.

Det var inga problem innan och då växlade jag vid ca 8 000 rpm och höll nog inte fullt förbi flaggpostering.

Rätta mig om jag har fel men gränsen ligger på 95 db och 100,5 är en avsevärd skillnad. ca 10 db brukar motsvara en fördubbling av ljudnivån för örat.

Svårt att säga om RC8:an är snabbare på en så pass långsam bana som Gelleråsen, men det känns som att man åker med betydligt mycket större marginaler för en amatör som man är.
Bättre chassi, körställning och bromsar, vad det gäller effekt så räcker det som finns i SD för att prestera bra tider.

Och som alltid så hänger det mer på föraren än själva hojen :tungan

finns en enkel lösning på det borra en massa hål i db killern allså ca10-15 st och sen trär du en massa ståltråd kors och tvärs hade lika dana problem själv men fick mätning på 92-95 db förbi på kinnekulle nu i fredags och lördags

innan hade jag också över 100 med smc:s db killer

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
finns en enkel lösning på det borra en massa hål i db killern allså ca10-15 st och sen trär du en massa ståltråd kors och tvärs hade lika dana problem själv men fick mätning på 92-95 db förbi på kinnekulle nu i fredags och lördags

innan hade jag också över 100 med smc:s db killer

Ska testa det:tummenupp

Inte speciellt kul att behöva oroa sig över ljudnivån när man kör.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Ska testa det:tummenupp

Inte speciellt kul att behöva oroa sig över ljudnivån när man kör.

undrar bara lite om dom det gäller samma för alla va jag vet så kör Nylund utan db killer i sin rc8R med superstock kitet och får köra :va

samt att Martin körde Utan dbkillern i igår på Falkenberg både racet och kvalet på Falkenberg

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum