KTM 1190 RC8-tråden.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Det passade perfekt på hela banan utom långrakan denna helgen (kanske inte passar lika bra om det börjar gå ännu fortare, körde 1.42...)
Jag tog start och mål rakan på trean ut, när jag släppte under bron (vill iaf tro att jag bromsade så sent :)) så var jag nästan uppe på varvstopp.
Hade inga större problem med bakhjulsåkning. Mjuk och tidig på gasen ut ur kurvorna och bröstet på tanken så gick det riktigt bra. Visst på tvåan var den lite orolig fram när man slog på hårt.

vart körde du på tvåan ut ur hansen lr :va

1,42 är grymt bra kört :tummenupp

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
vart körde du på tvåan ut ur hansen lr :va

1,42 är grymt bra kört :tummenupp

Jag hade tvåan ut på start och mål och sedan i med trean ganska fort. I övrigt hade jag trean i samtliga kurvor.

Jag är nöjd med 1,42 men det kändes som att jag kunde kapa på flera ställen om jag slutar fega :) .

När kör du ditt första BoTT-race?

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Jag hade tvåan ut på start och mål och sedan i med trean ganska fort. I övrigt hade jag trean i samtliga kurvor.

Jag är nöjd med 1,42 men det kändes som att jag kunde kapa på flera ställen om jag slutar fega :) .

När kör du ditt första BoTT-race?

ville också köra ut på tvåan där men ljud mätningen sa ifrån men martin tar den på trean så det ska ju gå med en kugg ner fram

får se har ganska mycket med smc just nu sen känns det ganska meningslöst att lösa licensen för 2600 för att kanske kunna köra två race kommer att sticka till sjöss snart igen

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450

Skitbra tid ju.
En fråga en komplett uppsättning kraschkåpor kostar ??
Finns det fler som tillverkar eller är det powerpartskatalogen (inga pris satta i den) som gäller?
/Per

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Skitbra tid ju.
Finns det fler som tillverkar eller är det powerpartskatalogen (inga pris satta i den) som gäller?
/Per
Finns på ebay. Har inget pris i huvve, men leta där.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Skitbra tid ju.
/Per

Vet inte riktigt va priset är men om man köper allt som behövs (kåpor, dzuz, kit för att flytta Ecu och Voltregulator) så tror jag man landar någon stans runt 10-11 000:-. Tror dom höjde priserna ganska nyligen och då landade det där.

Som sagt, tror det finns på ebay, en annan tillverkare.

PJannesson

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yz 450
Vet inte riktigt va priset är men om man köper allt som behövs (kåpor, dzuz, kit för att flytta Ecu och Voltregulator) så tror jag man landar någon stans runt 10-11 000:-. Tror dom höjde priserna ganska nyligen och då landade det där.

Som sagt, tror det finns på ebay, en annan tillverkare.

Hittar ingenting på ebay föutom nyckelringar o annan skit, sökord? vilket ebay? .com .de ??
Mvh Per

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
co.uk sök rc8 worldwide

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Impressive debut and first podium for KTM in Round One of IDM Superbike

Kul & se!!!

The KTM Superbike Team Germany made an impressive start to their season on Sunday, scoring a podium place in the team’s debut performance in the first races of the 2009 IDM, the International German Motorcycle Championship.

Both RC8 R riders of the KTM Superbike Team Germany delivered a furious start to the IDM. Following a sensational 1-2 result from both training sessions on Saturday, there were also grounds to celebrate after the first races of the season. Even though Belgian rider Didier van Keymeulen had a DNF in the first race, he went on to win a podium place in race two while his team colleague Stefan Nebel of Germany was fourth in both races.

Mer info.

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Någon som vet vart det går att få tag i ett 16 drev som passar orginal kedjan ktm har inte det själva och duells har bara ett 15 drev

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning