KTM 1190 RC8-tråden.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tackar! Vart någon stans?

Auch!!
Den 8:e mars ringde jag ner till Sundsvall och berättade att min hoj drog ur batteriet. Efter 5-6 dar gick den inte att starta. Jag berättade även att jag hade hittat 2-3st i England som hade haft samma problem. För dom så hade man bytt immobilizern det hade gjort susen.

Jag fick höra att det bara var o komma ner med den, jag sa att jag kommer ner till helgen, men Kim sa att det vore bra om den kom ner så fort som möjligt. Det här var på en måndag.
Så på tisdagen tog jag vagn o for ner med hojen.

När jag lämnade den så sa jag att dom får med alla nycklar ifall dom ska byta immobilizern så dom kan koda om dom. För det kan ju vara en idé o kika på den först.

Visst säger dom och jag far hemåt.

Efter 2v så ringer jag ner för att få höra hur det går, jag pratar med Jonas som skruvar med hojen.
-Det verkar som att batteriet är slut på den här hojen.
-Jaha, säger jag. Men det bytte jag under vintern för att jag trodde det var det som var felet, men det hjälpte inte. Har du felsökt immobilizern?
-Näe, det är nån ny programvara från ktm som jag skulle få hjälp med, det skulle ringa en kille idag och hjälpa mig med det.
-Ok, men kika på den då och så hör du av dig sen.

Efter det så väntade jag till 6:e april innan jag ringde igen.
-Nä, det verkar vara nåt fel på batteriet på den där hojen.

Här blev jag lite less faktiskt.
-Har du felsökt immobilizern?
-Nä, jag har inte fått nån hjälp med programvaran från KTM än.
Men det är nog batteriet som är dåligt.
-Jaha, har ni testat med ett annat batteri i den då?
Nu tvekar han först... -Jaaa...
-Jaha, och då funkar det, då håller den strömmen där hos er?
Tvekar igen... -Jaaa....
Sen skulle det göras några garanti åtgärder på fästet för passagerardynan så dom skulle ordna det när den nu då var inne.
Så jag sa åt han att ringa mig när den var färdig.

Sen satt jag o funderade ett tag. O så gick jag in på http://www.ktmforum.co.uk/ och pratade med en av dom som hade haft samma problem. Han mailade sin handlare och fick en beskrivning på hur man felsöker bland annat immobilizern.
Jag tog den, mailade till hojtorget och bad dom felsöka immobilizern ordentligt.
Dagen efter fick jag ett mail av dom att mitt tändningslås måste bytas ut...

Så mitt intryck av hojtorget är väldigt väldigt dåligt.
Jag kommer inte åka tillbaka dit. Jag åker hellre dom 20 milen extra till Umeå och servar där.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Får tack gbglassgubben för en fin tur ikväll :) , och jag får beklaga att Nickeluring har sålt en hoj som går väldigt bra!

gbglassgubben RC8 med helsystem + tuneboy tar min hoj i början sen ligger hojarna jämt tills min ligger nära varvstopet(lite för lågt drevat)... Rc8 kommer som en kanon kula i början och hinner precis hamna jämsides och sen blir det even race.

Fick även prova köra Rc8an.... tycker om den!.. enda felet är gasen!(mycket av och på på något konstigt viss)

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Rc8 kommer som en kanon kula i början och hinner precis hamna jämsides och sen blir det even race.

Tack själv Ted, 8 grader varmt när jag kom hem... nu blir det handtagsvärmare på önskelistan :) Och even race, nja tyckte det var lite fördel RC8! Bägge går bra helt klart, men min känns lite vassare efter RSV-testet. Vi får helt enkelt köra på strippen i Ösd för att se vilken hoj som är snabbast! När är nästa körning? Häng på!

Chassiet på RC8:an är väldigt fint, lite hård fjädring men suverän körställning. Underbar i kurvor, bara att lägga ner och mata på. Sen är den sjukt snygg...

Vi ses på bankörningen på Molanda i helgen!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Tack själv Ted, 8 grader varmt när jag kom hem... nu blir det handtagsvärmare på önskelistan :) Och even race, nja tyckte det var lite fördel RC8! Bägge går bra helt klart, men min känns lite vassare efter RSV-testet. Vi får helt enkelt köra på strippen i Ösd för att se vilken hoj som är snabbast! När är nästa körning? Häng på!

Chassiet på RC8:an är väldigt fint, lite hård fjädring men suverän körställning. Underbar i kurvor, bara att lägga ner och mata på. Sen är den sjukt snygg...

Vi ses på bankörningen på Molanda i helgen!
Enligt expertis så är basic bak samt sport fram ett väldigt bra utgångsläge.

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Den 8:e mars ringde jag ner till Sundsvall och berättade att min hoj drog ur batteriet. Efter 5-6 dar gick den inte att starta. Jag berättade även att jag hade hittat 2-3st i England som hade haft samma problem. För dom så hade man bytt immobilizern det hade gjort susen............

Tråkigt att höra!

Jag har lämnat min på Bike i Trollhättan. Brukar få väldigt bra hjälp där.
Dom ska försöka fixa problemet med att förspänningen fram skruvar ut sig och färgsläpp på tanken. Någon här som haft förspänningsproblemet och fått det fixat? Vad jag förstått från det engelska forumet så råder det delade meningar om det går att lösa. Dom är i kontakt med KTM men verkar inte kommit fram till någon lösning än.
Skruvar ut sig ca. 3 varv under ett race på varje ben :huvet , från att kännas helt perfekt i kurvorna i början så blir det riktigt tråkigt mot slutet av racet.

Kom på att mitt batteri också dragit ur sig ganska fort. Kanske även jag har det problemet. Fick byta batteri nu :va . Har dock haft quickshifter och laptimer inkopplade så det kanske har hjälpt till att dra ur.

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Tråkigt att höra!

Jag har lämnat min på Bike i Trollhättan. Brukar få väldigt bra hjälp där.
Dom ska försöka fixa problemet med att förspänningen fram skruvar ut sig och färgsläpp på tanken. Någon här som haft förspänningsproblemet och fått det fixat? Vad jag förstått från det engelska forumet så råder det delade meningar om det går att lösa. Dom är i kontakt med KTM men verkar inte kommit fram till någon lösning än.
Skruvar ut sig ca. 3 varv under ett race på varje ben :huvet , från att kännas helt perfekt i kurvorna i början så blir det riktigt tråkigt mot slutet av racet.

Kom på att mitt batteri också dragit ur sig ganska fort. Kanske även jag har det problemet. Fick byta batteri nu :va . Har dock haft quickshifter och laptimer inkopplade så det kanske har hjälpt till att dra ur.

Min skruvade också upp sig...lösningen är att byta till grejor från 09 som
är lite anorlunda med fasta distinkta läge varje 1/4 varv.
Har du tur så får du det på garantin...

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Min skruvade också upp sig...lösningen är att byta till grejor från 09 som
är lite anorlunda med fasta distinkta läge varje 1/4 varv.
Har du tur så får du det på garantin...

Okej. Var detta en lösning från KTM? Eller något som din verkstad kom fram till?
Klart att det ska gå på garanti...

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Ni som har meckat med fotpinnarna, hur mycket jobb är det att få dit bromssidan på Power-parts pinnarna. Papprena jag fick med var mest svart kladd så jag såg inte hur mycket meck det var?

Svegarn

Det är vägen dit som räknas!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM RC8R Pro Competition Revolver
Första riktiga bandagen avklarad på RC8:an.
Man kan väl säga att det är på banan den här hojen hör hemma!! Vilka bromsar och så fint den går i kurvor å allt. Jag är mer än nöjd!!!

Funderar på PC V och quickshift. Nån som har det på sin 8:a??

Föresten så var vi 3 st RC8:eek:r på samma bana. Mkt trevligt!

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM