KTM 1190 RC8-tråden.

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Man får montera en uppsamlingsbehållare med slangar från R-modelen.
Jag har en sådant kit till salu om intresse finnes :)

Dedära ska fanimej ingå alt på garantin. Moppen klarar fan inte en tur på 40mil över 170/180+ utan o spruta olja över hela bakre cylinder, däck mm. Riktigt irriterad. :mad:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nån som är sugen på gelleråsen på tisdag? jag kom hem från 3 bandagar nu ikväll o vet inte om jag orkar med en 4:e...
Pma om ni är sugna.

HusaOzze

ett st tvärhand hög
Gick med
16 Sep 2008
Hoj
husa 550 going motard
tjena boys & girls som kör RC8 här inne. Sitter och är sjukligt sugen på en RC8, försöker avmotivera mig med att det är mycket pengar och att det kanske finns något fel på dem? har spanat in 2st som är riktigt intressanta mycket tack vare en ok prisbild. Men till frågan var ju lite bekymmer med -08 orna från början väll? växelstjärna och dåligt spännda gaswirear ? samt vissa hade något knas med kolvarna? Men är det värt för mig att byta från min Gixxer 1000 -02 till en -08 KTM? kan ju inte säga annat än att dem ser och låter riktigt grymt iaf.

Ni som har / kört -08 vad har ni att säga om modellen ? dem två jag tittar på är en lätt beg för 93 tusen, gått 840mil tror jag det var samt en sprittans för 110... vilken skulle ni rekomendera ?

MVH

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
tjena boys & girls som kör RC8 här inne. Sitter och är sjukligt sugen på en RC8, försöker avmotivera mig med att det är mycket pengar och att det kanske finns något fel på dem? har spanat in 2st som är riktigt intressanta mycket tack vare en ok prisbild. Men till frågan var ju lite bekymmer med -08 orna från början väll? växelstjärna och dåligt spännda gaswirear ? samt vissa hade något knas med kolvarna? Men är det värt för mig att byta från min Gixxer 1000 -02 till en -08 KTM? kan ju inte säga annat än att dem ser och låter riktigt grymt iaf.

Ni som har / kört -08 vad har ni att säga om modellen ? dem två jag tittar på är en lätt beg för 93 tusen, gått 840mil tror jag det var samt en sprittans för 110... vilken skulle ni rekomendera ?

MVH
Jag kör en -08, dom bytte kammar var det på garantin tror jag.
Sen växelstjärnan är oxå bytt. Man får vara bestämd när man växlar, annars hamnar man i friläge, men det är inget jag råkar ut för.
Min har börjat dricka lite kylarvatten nu så det ska dom få åtgärda på 1000mila servicen i vinter.

Men det är en förbannat rolig hoj. Ut o provkör en o se om det är nåt för dig. :tummenupp

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08

MVH

Halloj....
Ja har en 09:a som ja e super nöjd med......Åkte Aprilia RSVR 04:a tidigare å den kändes som en tramp moppe i jämnförelse mot RC8:an.
Har du vägarna förbi e-tuna så kan du få klämma å känna lite.
Slå en signal bara så löser vi det. 070 6731867

HusaOzze

ett st tvärhand hög
Gick med
16 Sep 2008
Hoj
husa 550 going motard
Halloj....
Ja har en 09:a som ja e super nöjd med......Åkte Aprilia RSVR 04:a tidigare å den kändes som en tramp moppe i jämnförelse mot RC8:an.
Har du vägarna förbi e-tuna så kan du få klämma å känna lite.
Slå en signal bara så löser vi det. 070 6731867

Tjena tjena :) Bugar o bockar för erbjudandet, men gjorde slag i saken och hämtade mig en egen så jag har en att klämma å känna på jag med :)

Alltså måste bara säga det... Vilken hoj! Har dock bara hunnit med 8 mil ännu, och har varken kört in hojen eller mig på henne... men så smidig och trevlig att svänga runt med & fullkomligt brutalt drag. Känns som att det blir mer pulver i maskinen för varje gaspådrag. Det enda som igentligen stör mig... är backspeglarna, läppen bak samt möjligen ibland att det kan vara lite ryckigt, men känns som att det har mer med min gashand att göra.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Tjena tjena :) Bugar o bockar för erbjudandet, men gjorde slag i saken och hämtade mig en egen så jag har en att klämma å känna på jag med :)

Alltså måste bara säga det... Vilken hoj! Har dock bara hunnit med 8 mil ännu, och har varken kört in hojen eller mig på henne... men så smidig och trevlig att svänga runt med & fullkomligt brutalt drag. Känns som att det blir mer pulver i maskinen för varje gaspådrag. Det enda som igentligen stör mig... är backspeglarna, läppen bak samt möjligen ibland att det kan vara lite ryckigt, men känns som att det har mer med min gashand att göra.

GRATTIS TILL EN KALAS HOJJ:tummenupp
Vi kan väl mötas upp en dag nästa vecka, jobbar hela helgen:mad:
Onsdag på åkningen från stationen 18,00 med lakrisremsan kanske:D

HusaOzze

ett st tvärhand hög
Gick med
16 Sep 2008
Hoj
husa 550 going motard
GRATTIS TILL EN KALAS HOJJ:tummenupp
Vi kan väl mötas upp en dag nästa vecka, jobbar hela helgen:mad:
Onsdag på åkningen från stationen 18,00 med lakrisremsan kanske:D

Tackar tackar :) är nog tyvärr borta i veckan så kan inte då... men annars skulle det vart gött skoj att mötas upp å snacka lite hoj eller ta en sväng :) Vet inte om det är dig jag sett i v-ås några gånger. har sett en med flyttad reg-skylt och utan bakspeglar tror jag?

HusaOzze

ett st tvärhand hög
Gick med
16 Sep 2008
Hoj
husa 550 going motard
alltså jag måste då säga det... för varje mil man kör växer cykeln... blir bara bättre och bättre..

Skulle bara vilja veta hur ni har gjort när ni kört in era hojjar? alltså ska man följa boken så är det ju omöjligt under 5000 de första 100 milen? jag har kört normalt, varierat varven mycket inte tok varvat inte försökt mig på några toppfartstester utan mycket gas / motorbroms och det verkar ge resultat... känner helatiden hur motorn blir bara starkare och starkare.

Är halvvägs i inför första service så tänkte kolla vad ni i västerås trakten betalat för er service samt vart ni lämnade den?

Sen måste jag fråga... min hoj skjuter ur avgassystemet på motor broms mellan 3-4 tusen, normalt eller? Är inte mycket alls, men precis så jag hör det ibland... inte alltid dock. tänkte std hoj o insprutning borde inte göra det ? Jaja, mappning i vinter kanske ;)

Passar på att slänga två bilder från dages 22 mila tripp

Bifogat

• 2.jpg
    2.jpg
    249.7 KB · Visningar: 144
  • 3.jpg
    3.jpg
    261.4 KB · Visningar: 144
Last edited:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Tackar tackar :) är nog tyvärr borta i veckan så kan inte då... men annars skulle det vart gött skoj att mötas upp å snacka lite hoj eller ta en sväng :) Vet inte om det är dig jag sett i v-ås några gånger. har sett en med flyttad reg-skylt och utan bakspeglar tror jag?

Kan säkert va ja men speglarna sitter kvar....
Men vi kan ju ses senare då. Hör av dej när du kan.

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
Någon som är sugen på ett kopplingshandtag från Titax?

Har gjort mig av med RC8:an men har det kvar.

600kr + frakt?

Finns att hämta i Katrineholm.

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Hoj
Ingen
vad är det för färg och modell? den vanligaste? vikbart? inte bromsgrepp också?

Det är svart ett 2 fingers, modell racing.

Ska se om jag kan fixa en bild till kvällen.

990063_zuhv0k.jpg

Last edited:

swespeed

jaha joho
Gick med
22 May 2006
Hoj
KTM RC 8
HusaOzze

7500 rpm de första 100 milen står det i min bok........

Är snart uppe i 350 mil och den blir bara bättre och bättre i maskin .:tummenupp

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...