KTM 1190 RC8-tråden.

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Aah, JP! Det blev en RC8 istället. :) Ja, det är ingen dålig hoj. Hade nacken fixat det så hade jag haft min kvar...
Grattis! Vad blev det? Bild?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Aah, JP! Det blev en RC8 istället. :) Ja, det är ingen dålig hoj. Hade nacken fixat det så hade jag haft min kvar...
Grattis! Vad blev det? Bild?

Det är eventuellt temporärt. Har inte bestämt mig för om jag ska köra SuperDuke, RC8 eller bägge nästa säsong. Vi får se. Ser över mina alternativ lite. :tummenupp

Bild finns i mitt "garage", dock bara ajfånbild än så länge.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Vidare.. Pazzo-handtag. Fungerar det på 08:an också? Står 09-10 på deras hemsida, men det torde väl vara samma ändå?
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Hur är det med ram-/kraschpuckar? Några som inte kräver att man borrar i kåporna?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Blir det dålig stämning i tråden om jag frågar vad ni tycker om RC8 jämfört med en 1098? Jag har inte kört någon av de själv men är sugen på att skaffa en av de eftersom jag gillar twinnar.

Det blir mest gatåka naturligtvis men hade tänkt försöka få in så mycket banåkning som möjligt.

Verkar som att en RC8 är mer allsidig med justerbar ergonomi och också som om den är mer lättkörd och enklare att justera in än en 1098, även för banåka.

Det som talar för en 1098 är att jag saknar ljudet av torrkoppling och motorn verkar ju allmänt lite roligare på 1098:an.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Blir det dålig stämning i tråden om jag frågar vad ni tycker om RC8 jämfört med en 1098? Jag har inte kört någon av de själv men är sugen på att skaffa en av de eftersom jag gillar twinnar.

Det blir mest gatåka naturligtvis men hade tänkt försöka få in så mycket banåkning som möjligt.

Verkar som att en RC8 är mer allsidig med justerbar ergonomi och också som om den är mer lättkörd och enklare att justera in än en 1098, även för banåka.

Det som talar för en 1098 är att jag saknar ljudet av torrkoppling och motorn verkar ju allmänt lite roligare på 1098:an.

Det är, åtminstone i mina ögon, hugget som stucket upp till 1098S. 1098R är en annan femma. Den uppfattning av skillnader mellan hojarna som du skriver om överensstämmer ganska väl med hur jag har upplevt dem i verkligheten.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Blir det dålig stämning i tråden om jag frågar vad ni tycker om RC8 jämfört med en 1098? Jag har inte kört någon av de själv men är sugen på att skaffa en av de eftersom jag gillar twinnar.

Det blir mest gatåka naturligtvis men hade tänkt försöka få in så mycket banåkning som möjligt.

Verkar som att en RC8 är mer allsidig med justerbar ergonomi och också som om den är mer lättkörd och enklare att justera in än en 1098, även för banåka.

Det som talar för en 1098 är att jag saknar ljudet av torrkoppling och motorn verkar ju allmänt lite roligare på 1098:an.


Man sitter oändligt mycket bättre på RC8:an, dessutom tycker jag att den svänger väldigt mycket lättare, Duccen känns lite trög. Å andra sidan är det precis tvärtom med motorn, duccen är inte bara lite vassare...
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
För den som är intresserad av kraschkåpor..

Har luskat runt lite och vad jag förstår är SuperBike Bodyworks kåpor tydligen kanon (http://www.superbikebodywork.co.uk/KTM.htm), likaså Catalyst Racing (http://www.catalystracingcomposites.com). Om någon har några andra som de använder (förutom KTM:s egna då) eller erfarenhet av de ovanstående, får han/hon gärna fylla i ytterligare.

Jag köpte mina från superbikebodywork, visst man fick fila lite, framför allt på bakdelen. Största fördelen är att man kan få dem i olika färger (gelcoten) direkt vilket gör att man slipper lacka dem.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Jag köpte mina från superbikebodywork, visst man fick fila lite, framför allt på bakdelen. Största fördelen är att man kan få dem i olika färger (gelcoten) direkt vilket gör att man slipper lacka dem.

Ja, jag noterade det. Priset var ju dessutom klart mänskligare än KTM:s egna.

Hur är de annars då, förutom halvtaskig fit bak?
 

HusaOzze

ett st tvärhand hög
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
husa 550 going motard
Tänkte kolla om det är någon som har koll på färgkoden på rc8:ans orangea färg? den jag är ute efter är den matta som är på bla tanken och delar av kåporna, dvs EJ den metallic orangea som är på hojarna.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Halloj där ute i mörkret!!!

Någon som vet om det går att nolla service intervallen själv eller kan bara KTM verkstäderna göra det??? Vad kostar en 1000 mila service ungefär....

Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.

Alla åsikter är välkomna...

Simma lungt där ute
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Halloj där ute i mörkret!!!

Någon som vet om det går att nolla service intervallen själv eller kan bara KTM verkstäderna göra det??? Vad kostar en 1000 mila service ungefär....

Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.

Alla åsikter är välkomna...

Simma lungt där ute
Det går brar att nolla själv, det står i handboken hur man gör. Jag kommer inte ihåg nu hur man gjorde.
 

HusaOzze

ett st tvärhand hög
Gick med
16 Sep 2008
Ort
Västerås
Hoj
husa 550 going motard
Tjena tjena, ni som kör med annat än std filter vad har ni? Är det KTM:s (BMC:s) race filter som gäller ? har hittat på MWR som ser rätt fränt ut, fast lite halv konstig filteryta o pris i lag med KTMs egna filter. Tanken är PC III & filter samt mappning på hojen i vinter.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Husqvarna 450/HYM698/Honda Monkey King/ ATC125//Navstyrd supermono
Tjena tjena, ni som kör med annat än std filter vad har ni? Är det KTM:s (BMC:s) race filter som gäller ? har hittat på MWR som ser rätt fränt ut, fast lite halv konstig filteryta o pris i lag med KTMs egna filter. Tanken är PC III & filter samt mappning på hojen i vinter.
Inte så speciellt många aktiva här.
Kika in på http://www.ktmforum.co.uk/forumdisplay.php?f=135

Där händer det lite mer. :)

Halloj där ute i mörkret!!!

Någon som vet om det går att nolla service intervallen själv eller kan bara KTM verkstäderna göra det??? Vad kostar en 1000 mila service ungefär....

Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.

Alla åsikter är välkomna...

Simma lungt där ute
Du kan nolla den själv, det står i instruktionsboken hur du gör har jag för mig. Jag har gjort det en gång.

Det bästa sättet att bli av med on/off ska tydligen vara att ta bort SAS slangarna. Men jag har själv inte gjort det.
 
Last edited:

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer
Inte så speciellt många aktiva här.
Kika in på http://www.ktmforum.co.uk/forumdisplay.php?f=135

Där händer det lite mer. :)


Du kan nolla den själv, det står i instruktionsboken hur du gör har jag för mig. Jag har gjort det en gång.

Det bästa sättet att bli av med on/off ska tydligen vara att ta bort SAS slangarna. Men jag har själv inte gjort det.

ktmforum.co.uk höll ju ganska låg nivå må jag säga...

Resetting the service display:
Condition:
The ignition is on.
The motorcycle is standing.
- Press the button + and button - for 3-5 seconds.
- Press the button - twice until the symbol -> is on SETTINGS in the info display.
- Press the MODE button briefly.
- Press the button + and button - for 3-5 seconds
- Press the button - repeatedly until the symbol -> appears in front of SERVICE RESET.
- Press the MODE button briefly. SERVICE RESET appears in the info display. ARE YOU SURE? flashes.
- Press the button +. NEXT SERVICE AFTER is displayed.
- Adjust the distance to the next service using the button + and the button -.
- Press the MODE button briefly. The menu is closed.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top