Färgen är KTM:s 206, jade orange metallic. De första lagren med färg är desamma på tanken som på toppkåpan, men toppkåpan klarlackas med en metallic-klarlack.Tänkte kolla om det är någon som har koll på färgkoden på rc8:ans orangea färg? den jag är ute efter är den matta som är på bla tanken och delar av kåporna, dvs EJ den metallic orangea som är på hojarna.
PCIII gjorde stor skillnad på min RC8. On/off-känslan blev mycket mindre och den drar mycket jämnare på låga varv.Och är det någon som har PC111 på sin RC8... å vad blir karaktären på den då. Minskas den så kallade on/off switchen på gasen. Även effekt å vrid ökningar kan va intressanta å få reda på.
Det sitter all mjukvara som Ktm kan ändra på, öppet filter samt hel acra system på den.
Alla åsikter är välkomna...
Simma lungt där ute
PCIII gjorde stor skillnad på min RC8. On/off-känslan blev mycket mindre och den drar mycket jämnare på låga varv.
Jag har K&N luftfilter och har mappat hos MP Racing i Billesholm. Mappningen tog mycket tid att få perfekt (STOR skillnad på bakre och främre cylindern) och enligt Mats på MP var den jävligt jobbig att mappa (mycket värre än en 1098/1198).
Jag monterade ett QD-system och fick hojen mappad med resp. utan dB-killer. Det blev stor skillnad på mapparna, men knappt någon skillnad på vrid- och effektkurvorna:
- K&N, QD-system utan dB-killer, mapp från Dynojet: 136 hk, 109 Nm (SAE) på hjulet
- K&N, QD-system utan dB-killer, mappning i bänk: 149 hk, 117 Nm (SAE) på hjulet
- K&N, QD-system med dB-killer, mappning i bänk: 148 hk, 116 Nm (SAE) på hjulet
Om du vill se kurvorna så finns de här http://www.ktmforum.co.uk/rc8-superbike/52758-dyno-w-o-baffle-qd-k-n-pciii.html
Dock lät den så överjävligt högt att jag plockade av QD-systemet (så jag fick köra på bandagar) och monterade originalsystemet igen. Efter ytterligare ommappning fick jag följande resultat (samma bänk och mappare):
- K&N, originalsystem, ingen PCIII: 137 hk, XXX Nm (SAE) på hjulet
- K&N, originalsystem, mappning i bänk: 151 hk, 118 Nm (SAE) på hjulet
Jag skulle bara montera Akra/QD/GPS/Termignoni för ljudets (och eventuellt viktens) skull. PCIII och noggrann ommappning gör betydligt större nytta för effekt, vrid och körbarhet.
PCIII gjorde stor skillnad på min RC8. On/off-känslan blev mycket mindre och den drar mycket jämnare på låga varv.
.....
Jag skulle bara montera Akra/QD/GPS/Termignoni för ljudets (och eventuellt viktens) skull. PCIII och noggrann ommappning gör betydligt större nytta för effekt, vrid och körbarhet.
Ja, o vem vill ha en "vanlig" rc8 när det finns R modeller för samma peng. Nä, vi kör skiten tills vi kraschar o sen byter vi upp oss.Såg det också på mässan, priset sänkt med 60k. Det är sjukt mycket pengar men som du säger så kommer andrahandsvärdet sjunka ganska mycket.
REA på RC8 2011...
...men samtidigt så är det nog ett måste om modellen ska leva kvar och även utvecklas på sikt.
Jahapp. Då har man beställt ny hojj då. En vit blev det. Nu kan snön gärna få försvinna snart och hojjen lämna monteringsbandet på fabriken...
Öhummm välkommen till finrummet du oxå Hinkas . Men du.. du bör nog ändra på din status,, Hynda säxhundra ärr ärr har du väl ändå inte kvar!! Eller jo ett par dar till men sedan så... ;-)
Jag hade folksam, 950~kr i månaden halvförsäkrat.Hallå gubbar, snart så drar säsongen igång igen så nu börjar det bli riktigt mycket hoj abstinens här!!
Jag tog ringde till if i fredags där jag har alla mina andra försäkringar för att kolla upp vad rc8:an skulle kosta att försäkra... 50 000 skulle dom ha!!! Och det var MED rabatter...
Så då undrar jag, i vilket bolag har ni försäkrat era hojar och hur mycket får ni ge i månaden?
Hallå gubbar, snart så drar säsongen igång igen så nu börjar det bli riktigt mycket hoj abstinens här!!
Jag tog ringde till if i fredags där jag har alla mina andra försäkringar för att kolla upp vad rc8:an skulle kosta att försäkra... 50 000 skulle dom ha!!! Och det var MED rabatter...
Så då undrar jag, i vilket bolag har ni försäkrat era hojar och hur mycket får ni ge i månaden?
Så vitt jag vet så är det bara med smc som förs gäller.Jag kommer också köra en hel del bana i sommar, så jag är lite inne på samma spår som dig ricken.
Problemet med if förutom priset, så kunde man bara ställa av hojen 6 ggr per år.
Hur är det med folksam med av och på ställning?
Täcks man bara av försäkringen om man kör med smc eller finns det andra arrangörer man kan köra med?
13000 hel/hel, det var ju riktigt bra! Får ringa dom imorgon och se vad man får för pris där.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |