Ondketchup
Ny medlem
Då har ja kör mina första 6mil med min nya hoj, den va brutal
Man får kapa upp ljuddämparen och väl innuti den så kapar man av katalysatorerna (en per cylinder/grenrör). I samband med detta gjorde man även nån annan modifiering. Efter det svetsar man helt enkelt igen dämparen.
Finns en tråd med utförlig text och bilder om du söker på "No Cat RC8" eller liknande på brittiska KTM forumet.
Gällande Termi-systemet tycker jag det är bra pris. Är ju ett helsystem trots allt.
Hittade den här: http://www.ktmforum.co.uk/rc8-superbike/22741-de-cat-tune-boy.html
Jag råkade på en snubbe med RC8R på macken i somras och hans originalrör hade ett rör i utblåset som mitt inte har, men nu när jag försöker googla fram bilder på originalrör hittar jag inget så detaljerat.
Dessutom ser väl inte mitt ut att vara så särskilt uppkapat-och-åter-ihopsvetsat ut?:
View attachment 370428
Köpt skrot till hojen nu för en jäkla massa pengar. Termignoni helsystem, Bazzaz med quickshifter och traction control samt en annan ruta. Näst på inköpslistan när jag väl fått sakerna blir andra fotpinnar eftersom original inte passar med Termi-systemet. Bara hoppas dom är snabba på skicka grejjerna.
Nice! Blev det titansystemet? Ska bli intressant att höra hur mycket det bullrar. Kan rekommendera PP-tuning.
Precis den där tråden.
Ditt ser definitivt uppkapat och ihopsvetsat ut. Original är det bara MIG-svetsat eller pressat och punktsvetsat. Där har någon attackerat den med TIG-svets.
Syns inte superväl på min hoj men det är ett "rör i röret".
http://i175.photobucket.com/albums/w149/Mindless000/rc8r1.jpg
Najs, så med kattar borta, K&N och pluggad SAS och O2 så la jag in Akra-mappen och nu börjar ju liket röra på sig lite bättre!
Köpt skrot till hojen nu för en jäkla massa pengar. Termignoni helsystem, Bazzaz med quickshifter och traction control samt en annan ruta. Näst på inköpslistan när jag väl fått sakerna blir andra fotpinnar eftersom original inte passar med Termi-systemet. Bara hoppas dom är snabba på skicka grejjerna.
Vill ha full rapport med bilder och effekt skillnad med grejerna på. Är själv jäkligt sugen på ett Termignoni-system...
Några bilder å ett priside 10k...
Har min likadant med.... fast ja har även blinkers i ett fäste under plåten.
View attachment 370988
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |