KTM 1190 RC8-tråden.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Vilken olja kör ni med?

Sedan är jag lite nyfiken på vad en vad en 1000 mila service går på? Vad fick ni betala?

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
phuuu det är inte lätt med eftermarknaddelar till denna pjäs..

tips mottages gärna på svart kåpglas.

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12
Okay, får nog bli ett sådant:). Men saken blir ju inte mer förvirrande när de säljer två olika, med olika ljudnivå.. ååå.. jaja.

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
KTM RC8 R -12
Wheeliefrågor.
Hade radfyra innan och kopplade upp på 2an och körde 500 m typ. Nu med rc8r... oj oj oj... Kopplar i lägre hastighet i 2an. Gäller att komma upp på balanspunkt hyfsat snabbt för kraften försvinner snabbare än med vanlig rad4a ju. Sjukt mycke motorbroms... slår man av på gasen slängs framhjulet ner... Nära ja slog av handleden:D

Kopplar ni upp i 3an?
Tänker ni alls på bakbroms? Finns ju så mycket motorbroms ändå...

Är nog bara en vanesak för mig, känns sjuk annorlunda...

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Wheeliefrågor.
Hade radfyra innan och kopplade upp på 2an och körde 500 m typ. Nu med rc8r... oj oj oj... Kopplar i lägre hastighet i 2an. Gäller att komma upp på balanspunkt hyfsat snabbt för kraften försvinner snabbare än med vanlig rad4a ju. Sjukt mycke motorbroms... slår man av på gasen slängs framhjulet ner... Nära ja slog av handleden:D

Kopplar ni upp i 3an?

Har ingen erfarenhet av en radfyra bara av twins. Jag har aldrig ens funderat på bakbromsen då precis som du säger motorbromsen fungerar lika bra. Gissar att det är en vanesak, men jag känner mig jävligt trygg och stabil på ett hjul på min rc8r. :D

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Jag har inte ens testat att slanga med rc8an men att lita på motorbromsen verkar inte så smart.

Jag har varit med om att motorbromsen inte räckte till på motarden. Efter det så tränade jag på att använda bakbromsen. Numer sitter det i ryggmärgen och jag är inte speciellt orolig för att slå över igen.

Helt annan fråga: Någon mer än jag som har problem med att man slår i händerna i speglarna om man vrider mycket på styret? Vet inte hur många gånger jag varit nära på att klota när man ska vända i låg hastighet p.g.a det.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Wheeliefrågor.

Kopplar ni upp i 3an?

Nu har jag förvisso en SD, men den där motorbromsen har räddat mig flera gånger när jag har råkat peta i ettan istället för tvåan och kopplat upp den :crash

KinOO

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2009
Hoj
Rc8R-11 & Crf 450-07
Jag har inte ens testat att slanga med rc8an men att lita på motorbromsen verkar inte så smart.

Jag har varit med om att motorbromsen inte räckte till på motarden. Efter det så tränade jag på att använda bakbromsen. Numer sitter det i ryggmärgen och jag är inte speciellt orolig för att slå över igen.

Helt annan fråga: Någon mer än jag som har problem med att man slår i händerna i speglarna om man vrider mycket på styret? Vet inte hur många gånger jag varit nära på att klota när man ska vända i låg hastighet p.g.a det.

Jag har samma problem med speglarna :mad:

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Har kikat lite på Rc8r o om jag förstått det rätt så är det inte några stora problem med dom.
Det enda man nämner ofta är avsaknaden av hk. Jag är lite nyfiken på vad ni fått för bänksiffror?
Ligger dom oftast över eller under 150 på hjulet? Vrid?

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Har kikat lite på Rc8r o om jag förstått det rätt så är det inte några stora problem med dom.
Det enda man nämner ofta är avsaknaden av hk. Jag är lite nyfiken på vad ni fått för bänksiffror?
Ligger dom oftast över eller under 150 på hjulet? Vrid?

Min är bara en sunkig gammal RC8 utan R och den bänkades till 141 häst och 106 newton.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA