Serviceintervallerna är 750 mil
Fel, RC8 har fått förlängda serviceintervall, se t.ex: http://www.motorrad.se/?nid=484
Serviceintervallerna är 750 mil
Ok, tackar för infon. skillnaden mellan en rc8 och en rc8r, är det bromsar/effekt/fjädring som skiljer dom åt?
Fel, RC8 har fått förlängda serviceintervall, se t.ex: http://www.motorrad.se/?nid=484
Från årsmodell 2010 ja...
"Den här förändringen av intervallerna gäller också retroaktivt" tycker jag mig läsa
"Den här förändringen av intervallerna gäller också retroaktivt" tycker jag mig läsa
hallå rc8r vänner, har haft min 09a under sommaren och kan inte mer än att säga att det är en grym hoj! tills nu då den börjar krångla, den kan gå helt felfritt utan problem alls men i bland när jag varvar ur den och ska dra iväg så stendör den! fint när man ska göra en snabb omkörning och man rullar förbi med en död hoj för att sen ställa sig vid vägkanen.. efteråt är den svårstartad men har än så länge hoppat igång då den har betett sig på detta oacceptabla sätt.. sen kan den gå utan problem. har även hänt vid enstaka tillfällen att den har lagt sig på jävligt låga varv när jag startat den så den ligger på gränsen till att dö. min första tanke är att det skulle vara bränslepumpen som håller på att ge upp? men då det bara händer ibland så blir jag lite fundersam. har någon här haft liknande problem så jag vet i vilken ände jag ska börja med att leta.![]()
Vilka +/- finns det när det kommer till en rc8r? vad ska man tänka på och vilken årsmodell ska man titta närmare på? hur ser serviceintervallerna ut/priser? försäkringsmässigt?
Nån som hört något om modell 2014?
Pratade med en handlare för nån vecka sen och han visste ingenting, inte ens om den kommer vara kvar. Att modellen behöver en uppdatering var ingen tvekan men all fokus verkade istället vara på att sälja nya superduke.
Då man redan verkar ha den teknologi som behövs (elektronik + mer hp) så verkar det obegripligt att inte applicera det på rc8 också, i synnerhet när den får pisk i alla tester pga just detta.
Men vem vet, kanske de presenterar en rsv4 dräpare i höst?
Ursäkta en newbiefråga som kanske varit uppe redan: vad skiljer mellan blocken på LC8 och RC8 motorerna?
DVS kan ett LC8 block fås att acceptera RC8 vev/cyl/växelaxlar etc?
Känns tryggt!!
http://www.blocket.se/vi/49544100.htm
Känns tryggt!!
http://www.blocket.se/vi/49544100.htm
ca 25000:- för en motor. dvs, 60000:- komplett efter byte av motor själv. ;-) Vilket gör den relativt "dyr" då begagnade ligger runt det priset.
http://www.ebay.co.uk/itm/2012-KTM-...rcycles_Parts_Accessories&hash=item4aca97c1db
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |