KTM 1190 RC8-tråden.

Lanes

Medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Borlänge
Hoj
Honda Cbr1000rr -08
Att det inte går att få på magkåpan/underkåpan för race med originalsystemet har jag märkt, men har ni något tips hur jag lyckas med det utan att köpa helsystemet? Alternativ?

Jag hade det tillsammans med originalsystem och det funkade bra, fick såga lite för utblåset som sitter olika på akra helsystem och original. Kanske tom är samma cykel och kåpor om du köpte den i Borlänge i början på säsongen.
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Vart hittar man dessa Map:ar? Kan jag ladda in dem själv?

Kommer bli club race toppackningar på min och ett Jc exhaust, borttaget SAS.

Kanske kan vara vettigt att ladda in en annan Mapp då?

Vill hålla så låg budget som möjligt på den här cykeln....(i den mån det går för en hojbyggare)! =)

Kan väl försöka fylla i lite...

Bazzaz är det du ska titta på. Då får du med en skaplig traction control samt ett smidigare program att mappa och leka med. Samt att det är riktigt billigt. Sen kastar du på ett nytt avgassystem. Finns en uppsjö av tillverkare men Akrapovich är väl "bäst". Sen gör du som Niklas föreslog och pillar lite i TuneECU. Sen laddar du även med fördel in en ny grundmapp i original ECU:n. Finns rätt många Akra-mappar som är bra.

Sen är det bara tuta och köra.

Hur många mil man orkar beror nog på men jag med knappt 190cm och 120kg klarar mig fint. Bra sittställning gör att jag kan köra rätt långt. Dagsturer på 50 mil är inga större problem tycker jag.

Försäkring är dyrt och det kommer du inte ifrån. Jag betalar 2200kr per månad påställd och 300kr avställd i helförsäkring via Folksam.
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag hade det tillsammans med originalsystem och det funkade bra, fick såga lite för utblåset som sitter olika på akra helsystem och original. Kanske tom är samma cykel och kåpor om du köpte den i Borlänge i början på säsongen.

He he! Stämmer bra det! Har du haft den på så får jag väl göra ett försök till då... :)
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Ska ta upp det med honom direkct. :mad:

För övrigt är det han som säger att jag inte behöver byta olja förrän vid milintervallet, om den går över tidsintervallet tycker han spelar ingen roll alls. Observera att hans altan kommer bli full av RC8-delar om den pga av det rådet går i tusen bitar, så jag tror han funderade både en och två gånger innan han satte gasolgrillen at stake. :fakta

Ja detta är ju direkt citerat ser jag :sluta knarka smiley
Om du samlade femkronor så du har råd med olja, filter å nya bromsbackar (utan att störa din jälla miljonärslön) så kirrar vi det.
Mitt tips är att du letar femkronorna nu innan snön faller så slipper du frysa så om fingrarna i den gula snön senare.
Glöm inte att samla in extra pengar för elen du är skyldig mig också snålo, nu har ditt batteri stått på laddning för ca 12öre, kommer bli dyrt det här...
 

mada

Medlem
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 Duke R 11, 950 SE 06
Någon som har erfarenhet av bikesplast kraschkåpor?

Funderar på att skaffa de mest utsatta sidokåporna men frågan är om de passar ihop med original toppkåpa?
 

hjonet

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
umeå
Hoj
Honda cbr 1000 08
Bikesplast kåpor tycker jag funkade bra, sjyst finnish samt bra passning. Rekomenderas:)
Provade aldrig att montera med original. Kan varmt rekomendera gb racings kraschpuckar funkar utmärkt!
 
Last edited:

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Håller på och slipar glasfiberkåpor och ser att det inte finns hål i underkåpan. Ska inte den gå att öppna om det regnar? Någon som har en bra lösning med någon form av plugg?
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Ni som rejsar eller kör mycket bana - vad är lämplig drevning för tex Gälleråsen?

Någon som har testat lite olika däckdimesnioner som kan ge en liten recension? Funderar på om man det är värt en extra slant för att få köra med 200/60-bakdäck.
 
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top