Hej.
Sladdar du in med enbart motorbroms eller använder du dej av även av bakbroms?
Vet någon om det finns några planer på en ersättare till RC8/RC8R?
Klarar RC8:n ljudkraven/95 decibel på något sätt? Dubbla slipon i stil med Alex Lind i BoTT? Orginal, alt modda orginal?
Vilken bra film, grymt kört av Vesa.
Sladdar du in med enbart motorbroms eller använder du dej av även av bakbroms?
Vet någon om det finns några planer på en ersättare till RC8/RC8R?
Klarar RC8:n ljudkraven/95 decibel på något sätt? Dubbla slipon i stil med Alex Lind i BoTT? Orginal, alt modda orginal?
Vilken bra film, grymt kört av Vesa.
Tyvärr är det dåligt med eftermaknadsgrejer till RC8:an. Den slog aldrig riktigt i tävlingssammanhang (finns inga bra serier) så därför utvecklades det inte så mycket. Jag köpte faktiskt min gixxer av just det skälet att hela ebay är fullt med gixxerdelar och att det är roligt att modda sin hoj
Annars är RC8:an en av de hojar jag haft som jag uppskattat mest, väldigt rolig att köra och en balans i chassit som känns igen från offroadhojarna som KTM bygger. Jag har aldrig haft en sporthoj som är så enkel att sladda med som RC8:an. Att göra motardslides in i böjarna är en barnlek med den fina kontrollen man har, den öppna körställningen och den extremt fina balansen i hojen. Köper man en 2011 eller nyare så går den också motormässigt som det var tänkt från början, som en stor muskel att köra
En liten film från Kemora när Vesa Kallio kör RC8:an 2011, ett av mina favvoklipp!
https://www.youtube.com/watch?v=Au4pN83mJTE&spfreload=10