KTM 1190 RC8-tråden.

RC8R

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2011
Hoj
KTM RC8R -09
Hallå gubbar, snart så drar säsongen igång igen så nu börjar det bli riktigt mycket hoj abstinens här!!
Jag tog ringde till if i fredags där jag har alla mina andra försäkringar för att kolla upp vad rc8:an skulle kosta att försäkra... 50 000 skulle dom ha!!! :näsblod Och det var MED rabatter...

Så då undrar jag, i vilket bolag har ni försäkrat era hojar och hur mycket får ni ge i månaden?

Tja!

Köpte en RC8R -09 i februari och försäkrade den genom trygg hansa fick ge 1800 i månaden helföräkring helår

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Mappade hojen med tuneecu i helgen, verkar funka kanon. La in Akrapovic mappen med gott resultat. Fint program där man kan läsa av olika värden, samt radera felkoder. Nu är det bara invänta sommaren. Typ 70cm snö kvar.:mad:

Bifogat

• Min mappning.jpg
    Min mappning.jpg
    71.1 KB · Visningar: 115

Mange Knutsson

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
KTM 450 EXC -08
tjena..var lite sugen på en rc8r o tänkte från början köpa en i höstas när de var hyfsat billiga (170K) men märkte nu att de nya 11:eek:rna kostar bara 142,500:-!!

Är det någon skillnad el vet ni varför de är så pass sänkta? Verkar jävligt taskigt mot dom som köpte de för över 200K!! Man går ju fan back 90K om de ska sälja dem nu beggat.

Som Ricken säger så är det några hästar till i motorn jämfört med den tidigare R:en, dubbla tändstift, större svängmassa och ändrade kamtider.

Då den gamla R:en hade dyra fälgar och fjädringskomponenter har dessa ersatts med lite enklare variant fjädringen ska dock vara värre än den vanliga RC8:an men samma fälgar.

Vill man ha exklusivare komponenter så sitter dessa på RC8 Track:)

Och vad det gäller prissänkningen så är det nog bara en liten del som ligger i billigare komponenter, det största anledningen är att få fart på försälningen.

Nu är det helt klart ett prisvärt alternativ om man inte måste ha TC osv. vilket flera konkurenter har.

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Som Ricken säger så är det några hästar till i motorn jämfört med den tidigare R:en, dubbla tändstift, större svängmassa och ändrade kamtider.

Då den gamla R:en hade dyra fälgar och fjädringskomponenter har dessa ersatts med lite enklare variant fjädringen ska dock vara värre än den vanliga RC8:an men samma fälgar.

Vill man ha exklusivare komponenter så sitter dessa på RC8 Track:)

Och vad det gäller prissänkningen så är det nog bara en liten del som ligger i billigare komponenter, det största anledningen är att få fart på försälningen.

Nu är det helt klart ett prisvärt alternativ om man inte måste ha TC osv. vilket flera konkurenter har.
Vi var ner i Skövde för några veckor sen. Där stod det en Track i butiken, Jag gick runt o kikade på den och blev rätt besviken när det satt samma fjädring bak på den som på alla andra rc8:eek:r. jag frågade killen där o han var itne säker, men alla bilder man ser på tracken så är det den större dämparen bak som ska vara där. Så jag vet inte vad dom har gjort med den som stod i butiken...

Svegarn

Det är vägen dit som räknas!
Gick med
23 May 2008
Hoj
KTM RC8R Pro Competition Revolver
Vi var ner i Skövde för några veckor sen. Där stod det en Track i butiken, Jag gick runt o kikade på den och blev rätt besviken när det satt samma fjädring bak på den som på alla andra rc8:eek:r. jag frågade killen där o han var itne säker, men alla bilder man ser på tracken så är det den större dämparen bak som ska vara där. Så jag vet inte vad dom har gjort med den som stod i butiken...

Känns som att den hos mc kompaniet inte var komplett då. Jag var in hos DinMC i Rotebro och på den Tracken satt det en riktig fetingdämpare bak med justeringsmöjligheter på en ratt på vänster sida. Det var mkt annat godis på den oxå :).. Inget extra som kunde påminna om gatlegalt :)..

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Nu verkar det ju vara klart med KTM-märkesförsäkringen. Ringde och hörde mig för, de finns på 0911-18140. Man måste ha trafikförsäkring i ett "vanligt" försäkringsbolag och så erbjuder de här sen delkasko och vagnskada.
- 2 olika prisnivåer, storstad resp byhåla. I storstad kostar en RC8 0-3 år gammal 13'/år och 10'/år för en 3+ år (där då en tidig 08a passar in).
- Självrisker är 5' för brand, 10' för stöld och 12' för vagnskada.
- Inget garagekrav, inget utrustningskrav, utlåning tillåten.
- Om det är en begagnad hoj ska besiktning utföras och ett -formulär fyllas i hos en aukt KTM-handlare innan teckning.
- Det har pratats om att man kan betala ett "banåkningstillägg" för att vara försäkrad på bandagar men detta är inte spikat än.
- Huruvida försäkringen gäller på SMC-kurser eller ej är ute på remiss.

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha
Vad kostar det i en byhåla då?

Nu verkar det ju vara klart med KTM-märkesförsäkringen. Ringde och hörde mig för, de finns på 0911-18140. Man måste ha trafikförsäkring i ett "vanligt" försäkringsbolag och så erbjuder de här sen delkasko och vagnskada.
- 2 olika prisnivåer, storstad resp byhåla. I storstad kostar en RC8 0-3 år gammal 13'/år och 10'/år för en 3+ år (där då en tidig 08a passar in).
- Självrisker är 5' för brand, 10' för stöld och 12' för vagnskada.
- Inget garagekrav, inget utrustningskrav, utlåning tillåten.
- Om det är en begagnad hoj ska besiktning utföras och ett -formulär fyllas i hos en aukt KTM-handlare innan teckning.
- Det har pratats om att man kan betala ett "banåkningstillägg" för att vara försäkrad på bandagar men detta är inte spikat än.
- Huruvida försäkringen gäller på SMC-kurser eller ej är ute på remiss.

b0bl00i

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
KTM Alpentwin
En av klubbens mål är att fixa egna bankörningar till rimligt pris!
Kravet kommer att vara att du kör KTM och att du är medlem i klubben.

Det jag har kikat på är Sviestad en vardag nu i sommar.
Men då behöver jag ju veta hur många KTM piloter som kan och vill!

En enkel kalkyl är:
40 personer ca 650 kr

Dvs:
3 grupper med max 15 personer i varje (=20 min/pass - lugn, medel och snabb)
Sviestad är i regel öppet 09:00 – 16:00 (ibland 17:00)
Det skulle ge minst 7 *20 min i körtid…

Finns det runt 40 bansugna KTM-piloter en vardag?!? :va
Vad tror ni?

//issi

Inga bekymmer! Jag är på!
Sviestad...kan vi inte snegla på Kullen eller Gelleråsen?

Hälsningar,..

Henrik

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Ja e ozzå på vart de än blir om de inte krockar totalt med något annat.

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Ingen som har en vänster backspegel till övers för en rimlig peng? Skulle bara böja mej ner vid framhjulet och råkade ha armen/handen mellan spegel och styre, nästan ingen kraft alls men sk**en sprack.

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Ingen som har en vänster backspegel till övers för en rimlig peng? Skulle bara böja mej ner vid framhjulet och råkade ha armen/handen mellan spegel och styre, nästan ingen kraft alls men sk**en sprack.
Jodå, jag har en spegel.
90k så är dn din. Då får du med hojen den sitter fast på oxå. Det känns väl som en bra deal? ;)

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Nån som vet vad ett orginal batteri till rc8:an går på?

Glömde att uh ladda mitt batteri under vintern och bums så är det paj!:huvet

ICEbreaker

The Devil Rides With Me
Gick med
10 May 2004
Hoj
Österikist
Har du haft in din på service än?

Nja...dom gjorde den i samband med mina "reparationer" (ja du vet)förra sommaren men dom glömde släcka service lampan så det måste jag åka och fixa. Nästa service blir nog i sthlm skulle jag tro, men det är ett tag kvar dit den har inte ens gått 1000 mil än.

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM