KTM 1190 RC8-tråden.

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag håller med om allt ovan utom det där med den tröga växellådan. Jag gjorde säkert 50+ mil i (jeans och) gympadojor utan blåsor. Däremot så får man inte fega när man ska i med 1an. Och ibland finns det ett extra friläge mellan t.ex 4an och 5an. Och HELVETE va varm maskinen blir om man åker i jeans, eller shorts (vilket Gud förbjude).

Det var en recall där man bytte växelstjärnan i växellådan vilket gjorde att det blev lite bättre men jämfört med japanska hojar så var -08 som en stenkross... :)
Återigen, de nyare modellerna är MYCKET bättre...!

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
88298182b5796116c09ffc32c3fe338c.jpg

Jag hade ju oxå en gammal pärla. :)

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Jag tror att jag var ensam i världen om en rc8 lackad i Volvo #417 och vitt ;)

Men tack för omdömet!

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Riktigt snygg!
Vad är det för kåpglas du har på bilderna samt nummerplåtshållare? =)
letar till mig :) :yoparty

Kåpglaset var det billigaste jag hittade (ännu billigare då :)): http://www.ebay.de/itm/121128980877

Nummerplåtshållaren är KTM powerparts och inte alls snygg, jag hade skylten i hjulhuset först men så var det dags för besiktning så fick montera på den där och sen orkade jag inte bygga tillbaka.

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Kåpglaset var det billigaste jag hittade (ännu billigare då :)): http://www.ebay.de/itm/121128980877

Nummerplåtshållaren är KTM powerparts och inte alls snygg, jag hade skylten i hjulhuset först men så var det dags för besiktning så fick montera på den där och sen orkade jag inte bygga tillbaka.

åååå nice! Sånt där får jag beställa.

Hittat lite olika lösningar där man kan ha de ni hjulhuset. Men polisen stoppar inte en för det?
Eller är man nojig bara?

Eddi

Sporthojsnörd
Gick med
16 Nov 2005
Hoj
BMW s1000rr 2012
Hej!

Tänkte köpa kopplings- och bromsgrepp till min KTM RC8 2008. Finns massa på ebay med bra pris men alla är till årsmodell 2009-uppåt. Någon som testat om de även fungerar till 2008?

Tackar!

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Jag har en fråga angående funktionen "elektronic immobilizer". Enligt instruktionsmanualen skall symbolen med nyckeln på instrumentpanelen börja blinka efter 1 minut efter att man avlägsnat tändningsnyckeln för att indikera att funktionen är aktiv. Men på min nya RC8R årsmodell 2015 börjar inte nyckelsymbolen att blinka. Någon som upplevt samma fenomen eller är det fel på min hoj?

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Har någon haft problem med att gashandtaget går tillbaka långsamt efter att man släppt fullgas?
Har bytt till snabbgas, kontrollerat spjällhusen och de går tillbaka fint.
Det enda jag kan komma på är att jag dragit vajern konstigt, men alternativen där är ju få....

Några idéer?

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
HD V-ROD Muscle
Har någon haft problem med att gashandtaget går tillbaka långsamt efter att man släppt fullgas?
Har bytt till snabbgas, kontrollerat spjällhusen och de går tillbaka fint.
Det enda jag kan komma på är att jag dragit vajern konstigt, men alternativen där är ju få....

Några idéer?

Nu kan ju detta vara ett longshot men har du öppnat upp och kikat inuti själva "gasrullehuset". På flertalet av mina hojjar har det legat en massa gegga/smuts som hindrat rullen att gå tillbaka som den ska.

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Nu kan ju detta vara ett longshot men har du öppnat upp och kikat inuti själva "gasrullehuset". På flertalet av mina hojjar har det legat en massa gegga/smuts som hindrat rullen att gå tillbaka som den ska.

Alla idéer välkomnas!
Tyvärr är det helt nytt och rent och fint innuti :/

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Kolla så att inte vajrarna är för hårt spännda. Lossa ordentligt och prova.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...