ktm 125 exc ?

sthlm_eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
snart ktm 125 exc förmodligen
Tjenare , jag är en kille pâ 16 Âr , jag har nu länge funderat o titta runt pâ en Ktm 125 exc , jag kanske är trög men mâste endâ frâga , Skulle det funka om jag gjorde den Sm o körde den pâ landsvâg om jag tog det lungt o inte alltid drar ut den pâ alla växlar , jag vill veta ungefär hur mykke jag kommer va tvungen att serva den , jag har har tid o jag gillar att meka plus att jag har en mek galen farsa , han har mekat det mesta sen han var liten , men mest bilar , sâ han kommer kunna hjälpa till `pâ den biten ocksâ, jag kan Köpa delarna sjalv o serva den jag behöver inte lämna in den varje gâng sÔ , det kommer ju ockso dra ner pâ kostnaderna . Obs jag kommer köra den i skogen ibörjan innan jag har satt pâ sm däck:D

Jag kommmer inte heller ta den för värsta lânga turerna , men jag kanske använder den runt 3-4ggr i veckan kanske blir 20-40mil i veckan eller `nât ? jag är ledsen för dâlig stavning men jag sitter just nu utomlands ,

/MVH ROBIN

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ja, det går bra.

Ligg inte på samma varvtal allt för länge bara.

Kolv byter du när den är sliten.

sthlm_eriksson

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
snart ktm 125 exc förmodligen
Jo juste, om du inte har något annat för dig...

Runt 400 mil lär vara mer normalt räknat om du inte pressar ihjäl hojstackaren. :tummenupp

heheh , nejra min jag har fått höra att det va runt 100mil typ :S aja men det låter ju mykke bättre iaf :D ska ba ta A1 kortet nu så får vi se när Ktmen sprillans rullar in i garaget:) :D

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02
du får ju tänka på att de krävs en hel del annan service med än bara kolv.
de är ju inte direkt så att de är kolv var 400 mil sen äre lungt

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
du får ju tänka på att de krävs en hel del annan service med än bara kolv.
de är ju inte direkt så att de är kolv var 400 mil sen äre lungt
Vad är det mer då? Du som verkar så påläst..

Cylindern behöver knappast fixas vid varje kolvbyte likaså lagerna.. Även om lagerbyte aldrig skadar.

Laddrack

Busmört
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
KTM exc 125 sm(SÅLD) Kawasaki KMX 125-02

Cylindern behöver knappast fixas vid varje kolvbyte likaså lagerna.. Även om lagerbyte aldrig skadar.

asså de jag menar är att de är inte bara kolven sen är de bara o köra. dem har också tendens till små fel. tex elen kan vara förädisk. den behöver sitt underhåll på fler ställen än bara kolven. jag menar inte att de är flera fel vid varje kolvbyte utan att de finns andra fel än bara kolvbyte som kan uppstå

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.

Att köra fullblodsenduro i SM utförande på gata är dyrt. Visst är det rysligt kul men kostnaden är rätt avskräckande om man inte råkar ha någon annan som pröjsar.
Man får räkna med:
Kolv 300 mil
Vev 800 mil
Ramlager 600 mil
Div vxl detaljer 1000mil

Så rent krasst är där 1500kr i material var 300 mil och varannan gång är där 4000 i material + allt oförutsett som kommer att hända på en racecykel.

Ja jag hade någon som betalade min racesatsning och inte hade något emot att jag överutnyttjade racemoppen på gata:)

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Att köra fullblodsenduro i SM utförande på gata är dyrt. Visst är det rysligt kul men kostnaden är rätt avskräckande om man inte råkar ha någon annan som pröjsar.
Man får räkna med:
Kolv 300 mil
Vev 800 mil
Ramlager 600 mil
Div vxl detaljer 1000mil

Så rent krasst är där 1500kr i material var 300 mil och varannan gång är där 4000 i material + allt oförutsett som kommer att hända på en racecykel.

Ja jag hade någon som betalade min racesatsning och inte hade något emot att jag överutnyttjade racemoppen på gata:)

Det är rätt bra räknat faktiskt. Men visst kan man ha tur och bara behöva byta kolv o klara sig genom hela sin a1 tid på en racemoppe.

själv hann jag göra ett kolvbyte på exc 125:an sen rasade den och då renoverade jag hela hojen o sålde iväg istället:tummenupp

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Mkt hellre husqvarna sms 125 om du har pengar :p
den är bra mkt snyggare och mkt mer åt supermotard hållet om du frågar mig.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Mkt hellre husqvarna sms 125 om du har pengar :p
den är bra mkt snyggare och mkt mer åt supermotard hållet om du frågar mig.

snyggare är en bedömingsfråga, motormässigt slår kotten en sms med hästlängder, dock vet jag inte hur fjädringen är på smsen.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!