Luftmotstånd övervinner man med mer pulverGoogla "luftmotstånd" och "felvisning hastighetsmätare" och du kommer att nå nya höjder i det kunskapsläget.
Luftmotstånd övervinner man med mer pulverGoogla "luftmotstånd" och "felvisning hastighetsmätare" och du kommer att nå nya höjder i det kunskapsläget.
Luftmotstånd övervinner man med mer pulver
Grattis till ett bra köp!En utlovad recension med min nya 1290 SA 2020, har nu kört cirka 250 mil och är otroligt nöjd med köpet.
Ingen turbulens runt hjälmen och lådan är behagligt mjuk och fin.
Man sitter och njuter varenda mil och leendet bara växer.
Välkommen i klubben....En utlovad recension med min nya 1290 SA 2020, har nu kört cirka 250 mil och är otroligt nöjd med köpet.
Ingen turbulens runt hjälmen och lådan är behagligt mjuk och fin.
Man sitter och njuter varenda mil och leendet bara växer.
Så är det.KTM Adventure Twin Group Nordic
Har man inte facebook så kommer man inte in... Trist...
Jo visst kan man göra så...Så är det.
Jag gjorde ett Kratoz-konto för brast det.
Använder inte fejjan "privat".
Tack för tipset men en bra karl reder sig självGrattis till ett bra köp!
Kul att du är nöjd!
Har första årgångens SA-T och har fortfarande samma leende när jag kör.
Har sänkt den 2-3cm i år och det gjorde mycket för lilla mig.
Det finns en grupp på fejjan som heter "KTM Adventure Twin Group Nordic" dit du kan söka in.
Finns mycket matnyttigt att läsa där.
Tack JPT, detta blir en bekantskap av den längre modellen det är ett som är säkertVälkommen i klubben....
Jag har ungefär samma gällande växlarna.Tack för tipset men en bra karl reder sig själv
Har precis varit ute på en underbar runda som startar med krokvägar just utanför min dörr.
Något som är känsligt är att 4 växeln gärna vill ha minst 70, 5:an minst 80 och 6:an minst 90 km/tim, känner ni samma att den inte vill riktigt under givna hastigheter ?
Om man vill informera sina mottrafikanter om ankommande höger/vänstersväng i god tid så är det ibland att den slutat blinka en bit innan själva svängen, (automatisk återgång) föredrar att själv sköta blinkersen.
Angående motorgången så gick min Tuono i 6:e växeln fint även i 70-75 km/tim.
Jag tror att du ska kunna avaktivera självavstängningen av blinkersen. Jag störde mig också på det till en början, men vande mig innan jag orkade göra något åt det.Tack för tipset men en bra karl reder sig själv
Har precis varit ute på en underbar runda som startar med krokvägar just utanför min dörr.
Något som är känsligt är att 4 växeln gärna vill ha minst 70, 5:an minst 80 och 6:an minst 90 km/tim, känner ni samma att den inte vill riktigt under givna hastigheter ?
Om man vill informera sina mottrafikanter om ankommande höger/vänstersväng i god tid så är det ibland att den slutat blinka en bit innan själva svängen, (automatisk återgång) föredrar att själv sköta blinkersen.
Angående motorgången så gick min Tuono i 6:e växeln fint även i 70-75 km/tim.
I manualen står att det är en mjukvara som finns som tillbehör. Aktiverad i 10 sekunder eller 150 meter och inget om bortkoppling.Jag tror att du ska kunna avaktivera självavstängningen av blinkersen. Jag störde mig också på det till en början, men vande mig innan jag orkade göra något åt det.
Tror inte jag kan det heller.I manualen står att det är en mjukvara som finns som tillbehör. Aktiverad i 10 sekunder eller 150 meter och inget om bortkoppling.
I manualen står att det är en mjukvara som finns som tillbehör. Aktiverad i 10 sekunder eller 150 meter och inget om bortkoppling.
Tror inte jag kan det heller.
Möjligt, kom bara upp i 256km/h med 1190. Hade kanske kommit längre om jag lutat mig fram...En Adventurehoj i 300 km/h drar nog mer pulver än vad du får ut ur EN motor i alla fall...
Har själv en 1090r men den var tyst som en mus efter 1600 mil när jag köpte den.Efter att nu avverkat 440 mil så är hojen lika tyst som ny, kan jag förvänta mig ett ljud ur pipan som gör en lite glad när dämparullen är bortbränd ?
Vill helst inte slänga tusenlappar på annan ljuddämpare, därav frågan.
Fann inget vid koll på blocket och demonteringen på bike Trollhättan.Har själv en 1090r men den var tyst som en mus efter 1600 mil när jag köpte den.
Kolla på Blocket. Kommer ibland dämpare där. Finns en Leo Vince till 1090 men vet ej om den passar..
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|