Tack för svaret Challe...Det bästa är väl att försöka provköra en och se om du får feeling!
Hmm, tydligen blir jag av med min sporthoj och börjar fundera på om inte en SA kunde pryda sin plats i mitt garage ändå?
Är det någon av Er som kört SH tidigare och gått över till SA? Upplevd skillnad mellan 1190 Adv och 1290 SA? För seriöst grussmisk har jag en 690 Enduro i garaget, vad jag är ute efter är en riktigt skojig milslukare på halvtaskig asfaltväg med mycket umph ut ur kurvorna, men som inte protesterar allt för mycket om man till äventyrs skulle hamna på grusväg.
Vad tror Ni? Är det 1290 som gäller eller ska jag snegla åt något annat håll?
Tack för svaret ChalleJag har provat en 1190 Adv back to back mot en Triumph Explorer 800, och det var just enkelheten med dynamiska fjädringen samt motorn som fick mig att fastna för 1190. För aktivt grusåka har jag ju min 690 Enduro, så med denna hoj är väl planen 70% asfalt. En 1290 Superadventure har jag bara torrbrutit, frågan är väl om den känns mycket större än 1190 när man väl kör aktivt? Men som Du säger - bäst är väl att åka in och provköra!
Tack igen![]()
Hur är sportigheten mot BMW s 1000 RX ?
Finns det riktiga helsystem ( med db killers) till 1290 SA ?
Hur mappar man ? Måste man ha en Power commander eller kan man programmera om orginalboxen?
Nu har jag fått ordning på mitt hoppande framhjul det visade sig vara felaktigt ekrat från fabrik
Wheeler Dealers i Stockholm fixade problemet på nolltid efter jag kört 1030 mil
Beviks i Linköping där jag köpte hojen sa när jag gjorde 100 mila servicen att däcktrycksgivaren
var för tung och inte kunde balanseras bort och att jag skulle få leva med vibrationer
KTM tycker jag ska gå till Beviks för att åtgärda problemet ??
Alltså får man ingen garanti på en ny KTM
Jag måste tillägga att Beviks har varit toppenbra fram till det här eländet
Det är tråkigt att en aktoriserad ktm-verkstad inte hittar felet
Det saknas nog utbildning
Felet är att man inte får gå till dom som kan då gäller inte garantin
Hur mycket är kompatibelt från 1190n och 1290 SD ?
Tänkte på kåpor, sadlar och avgassystem mm
Detta vet jag nu är kompatibelt
Touratech komfortsadel, pannier rack, sidostödsförstoring, gps hållare. Tror med ganska stor säkerhet att även ljuddämpare är samma.
Skall man ha original väskor eller inte?
Jag har hört att fästena kan vara ett problem ...
Kul och välkommen i gänget!
Du får skriva en jämförelse mellan hojjarna när du blivit varm i sadeln.
Med GPS-fäste menar du denna hållare vid instrumenten eller?
Isf tjöper jag d1rECkt. Har försökt få svar av Turatech ett år nu.![]()
Jag hade plast varianten på min Triumph Tiger.
Nu lade jag till och skaffade KTM's Toratech väskor.
Har inte ångrat det en sekund!
Kör utan sidoväskorna men tycker inte väsk-stagen stör nämnvärt iaf.
Jag har de svarta så de smälter in bra på hojen.
Har ingen bild på hojen utan sidoväskor men den ser bra ut med också!
View attachment 424036
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |