Tack för svaret Challe Jag har provat en 1190 Adv back to back mot en Triumph Explorer 800, och det var just enkelheten med dynamiska fjädringen samt motorn som fick mig att fastna för 1190. För aktivt grusåka har jag ju min 690 Enduro, så med denna hoj är väl planen 70% asfalt. En 1290 Superadventure har jag bara torrbrutit, frågan är väl om den känns mycket större än 1190 när man väl kör aktivt? Men som Du säger - bäst är väl att åka in och provköra!...Det bästa är väl att försöka provköra en och se om du får feeling!
Hmm, tydligen blir jag av med min sporthoj och börjar fundera på om inte en SA kunde pryda sin plats i mitt garage ändå?
Är det någon av Er som kört SH tidigare och gått över till SA? Upplevd skillnad mellan 1190 Adv och 1290 SA? För seriöst grussmisk har jag en 690 Enduro i garaget, vad jag är ute efter är en riktigt skojig milslukare på halvtaskig asfaltväg med mycket umph ut ur kurvorna, men som inte protesterar allt för mycket om man till äventyrs skulle hamna på grusväg.
Vad tror Ni? Är det 1290 som gäller eller ska jag snegla åt något annat håll?
Tack för svaret Challe Jag har provat en 1190 Adv back to back mot en Triumph Explorer 800, och det var just enkelheten med dynamiska fjädringen samt motorn som fick mig att fastna för 1190. För aktivt grusåka har jag ju min 690 Enduro, så med denna hoj är väl planen 70% asfalt. En 1290 Superadventure har jag bara torrbrutit, frågan är väl om den känns mycket större än 1190 när man väl kör aktivt? Men som Du säger - bäst är väl att åka in och provköra!
Tack igen
Hur är sportigheten mot BMW s 1000 RX ?
Finns det riktiga helsystem ( med db killers) till 1290 SA ?
Hur mappar man ? Måste man ha en Power commander eller kan man programmera om orginalboxen?
Nu har jag fått ordning på mitt hoppande framhjul det visade sig vara felaktigt ekrat från fabrik
Wheeler Dealers i Stockholm fixade problemet på nolltid efter jag kört 1030 mil
Beviks i Linköping där jag köpte hojen sa när jag gjorde 100 mila servicen att däcktrycksgivaren
var för tung och inte kunde balanseras bort och att jag skulle få leva med vibrationer
KTM tycker jag ska gå till Beviks för att åtgärda problemet ??
Alltså får man ingen garanti på en ny KTM
Jag måste tillägga att Beviks har varit toppenbra fram till det här eländet
Det är tråkigt att en aktoriserad ktm-verkstad inte hittar felet
Det saknas nog utbildning
Felet är att man inte får gå till dom som kan då gäller inte garantin
Hur mycket är kompatibelt från 1190n och 1290 SD ?
Tänkte på kåpor, sadlar och avgassystem mm
Detta vet jag nu är kompatibelt
Touratech komfortsadel, pannier rack, sidostödsförstoring, gps hållare. Tror med ganska stor säkerhet att även ljuddämpare är samma.
Skall man ha original väskor eller inte?
Jag har hört att fästena kan vara ett problem ...
Kul och välkommen i gänget!
Du får skriva en jämförelse mellan hojjarna när du blivit varm i sadeln.
Med GPS-fäste menar du denna hållare vid instrumenten eller?
Isf tjöper jag d1rECkt. Har försökt få svar av Turatech ett år nu.
Jag hade plast varianten på min Triumph Tiger.
Nu lade jag till och skaffade KTM's Toratech väskor.
Har inte ångrat det en sekund!
Kör utan sidoväskorna men tycker inte väsk-stagen stör nämnvärt iaf.
Jag har de svarta så de smälter in bra på hojen.
Har ingen bild på hojen utan sidoväskor men den ser bra ut med också!
View attachment 424036
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |