Hittade två -17 i närområdet (bor i Gbg), den ena 1500 mil orginal (ingen extra utrustning) 119 900 kommer med nytt bakdäck och 1500 mila servad. Den andra med helsystem väskor små sportbakspeglar powerpartssadlar (från vanliga SD tror jag) ktm ställ bak o fram som 1745 mil kommer årsservad.
Provkörde båda, fick intrycket att ägaren till hojen med helsystemet egentligen velat ha en vanlig SD och kört därefter medans originautrustade hojen var gubbkörd (nyköpt hos handlaren den stod hos med en ägare) så jag slog till på den lite billigare (om man inte räknar in all utrustning som säkert går på 20 000+ i nyskick).
Leverans v30 nyservad och med nytt bakdäck (köpte till handskydd "vind o väder avvisare" och ett lås med larm så slutade på 122 000).
Körde en kort 10 min på värstinghojen med helsystem och säkert 40 min på originalhojen med frugan bak och känner mig helnöjd, kommer bli kanon för mig (gjorde ett spontanköp i maj av en sprillans BMW 1250 GSA fullutrustad för 250 000+ som inte kändes helt rätt för någon som mestadels pendlar 1 mil om dagen i köer på hojen)