Jaha, i lördags var det dags för första besiktningen, inte helt utan drama.
Började tveksamt när besikningsmannen frågade om den verkligen ska låta så här mycket, trots att jag skruvat dit original-sliponet . Efter en stund klagade han på att det inte fanns nån relex bak. Blev väldigt förvånad eftersom bakänden är original. Han var dock schysst och lät mig åka till DinMc och få en (gratis!) reflex att trycka dit på skylten, bara för att få godkänt.
Hem igen och kolla igenom alla prylar ifall jag kan ha fått reflexen på sidan om. Icke. Googlade bilder och sprängskisser på hur reflexen är tänkt att sitta. Får inte ihop det med hur verkligheten ser ut. Ner i garaget och dubbelkolla igen. Med hjälp av en ficklampa så ser jag till slut att den jävla reflexen faktiskt sitter där, tätt bakom regskylten . Så tydligen har man (Hojcenter) monterat skylten i högsta möjligast position, utan att reflektera över (pun intended) att reflexen då blir helt skymd.
Så dagens tips är att dubbelkolla innan besiktning.
Började tveksamt när besikningsmannen frågade om den verkligen ska låta så här mycket, trots att jag skruvat dit original-sliponet . Efter en stund klagade han på att det inte fanns nån relex bak. Blev väldigt förvånad eftersom bakänden är original. Han var dock schysst och lät mig åka till DinMc och få en (gratis!) reflex att trycka dit på skylten, bara för att få godkänt.
Hem igen och kolla igenom alla prylar ifall jag kan ha fått reflexen på sidan om. Icke. Googlade bilder och sprängskisser på hur reflexen är tänkt att sitta. Får inte ihop det med hur verkligheten ser ut. Ner i garaget och dubbelkolla igen. Med hjälp av en ficklampa så ser jag till slut att den jävla reflexen faktiskt sitter där, tätt bakom regskylten . Så tydligen har man (Hojcenter) monterat skylten i högsta möjligast position, utan att reflektera över (pun intended) att reflexen då blir helt skymd.
Så dagens tips är att dubbelkolla innan besiktning.