KTM 1290 Super Duke R

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Hoj
790 Duke
Skulle med vilja kolla försäkringsalternativ, om nån har lust att låna ut ett regnr :) Tack. Kommer inte köpa, är mest intresserad! Det är en drömbike verkligen!

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Ja jävlar det skrev han. Var nog lite trött när jag läste:3freak

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Det låter ju lite mer än lite märkligt med försäkringen måste jag säga. En person som bor utanför Kalmar betalar runt 12 tusen hel/hel per år, men en person som bor utanför Lysekil (som väl knappast kan betraktas som någon metropol direkt) får betala lika mycket för en halvförsäkring? Förvisso hos olika bolag, men jag förutsätter att båda personerna kollat upp var det var billigast för just dem. Är det helt jävla individuell prissättning i vissa fall, eller vad handlar det om? :confused:

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Japp, jag kollade med LF också men de skulle ta 15k för bara trafikförsäkring för min del.. Ringde 3 olika operatörer och fick samma svar.. Skulle vara intressant att veta hur de motiverar skillnaden..

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag: Nej men hej Banken! Jag vill låna pengar av er!
Banken: Hej men nej.
------
Jag: Hej igen banken. Jag vill låna pengar! Va lite schysst nu, jag har råd.
Banken: näe men du har fått ett svar.
---
Jag: Hej min kära bankman, jag behöver låna pengar till en hoj.
Bankman: Du har redan fått avslag. En motorcykel är inte livsnödvändig.
Jag: EH VA!? <Lång radda om att det ÄR livsnödvändigt>
Banken: ja alltså, vi ser det ju inte så.
---

Bankmannen: Hej, Det är banken här.. Igen. (Med en suck) jag skickade vidare uppgifterna och..
Du får väl lånet då.

Det tog nästan två veckor med tre samtal innan jag fick lånet! MEN JAG FICk LÅNET OCH EN ORANGE 1290 ÄR BESTÄLLD! Nu ska gamla hojen säljas, och det ska köpas powerpart-delar ❤️

Folksam ger mig ca 1,5k/mån/helår för halvförsäkring. Det är rätt okej :)

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Grattis igen! Nu får KTM kan dra ur tummen ur röven och släppa den där katalogen så man får sitta och bläddra bland allt man vill ha men inte har råd med!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hur tusan har ni tänkt att göra med tankskydd för benen? Nog för att man kan välja valfri svarta jäklar om man har köpt en svart 1290, men för oss som sitter med en orange tank känns det mer som en utmaning att få till det snyggt. Är det någon som har funderat på detta och kommit fram till en lösning? Finns det genomskinligt skydd och skulle det vara tillräckligt diskret?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Stompgrip eller liknande ?
Jag kör "helikoptertape" samt mattsvart folieringsvinyl på King tanken , funkar fint och ser bra och diskret ut

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Hur ser det ut på avgasfronten?.
Acra har slipon och helsystem, Austin racing har decat system, är där någon annan tillverkare som har något på gång i en nära framtid?.
Hur gör man med programvara om man kör med decat systemet, acra helsystem mappen borde vara ganska nära?.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
När varvtalet ökade minimalt gick det inte att sitta bakom skärmen utan att småflina :kär
synd bara att den är otroligt ful, den där dämparen. Men det kanske är lika bra det då jag har valt till akra-dämparen till min hoj. Vore ju trist om jag redan nu skulle ångra valet :D

Migesson

Guest
Jag har alltid gillat prototyp röret mest, då detta är det som är mest i närheten ;) undrar vad det kommer kosta? För Akra hel ligger på 27000kr och slipon på 9500kr tror jag :( så det är fan inte billiga saker :hihi
Så de som köper Superduke nu med en massa saker har alldeles för mycket pengar över eller ett trevligt banklån :D

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ja man har ju slängt ut pengar till ett värde av en halv V70 :rofl
Men det är det värt för så mycket livskvalité!

Spiido

Medlem
Gick med
19 Jun 2012
Hoj
En jättesnabb
Tyvärr finns det inte på kartan med ny hoj, inte med den försäkringen... så nu har jag en uppmaning till alla nyblivna 1290 ägare, köp varenda pinal i PowerParts-katalogen! :tummenupp
Sedan så kör ni försiktigt så kan jag ta över en i nyskick, full-kletad om nått år :banana

ps. vill dock se lite slangarfilmer med Fordon&1290`n, men med tungan rätt i mun och styrdämparen hårt ställd så vi inte får se en repris :smasha

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
ALZ 157 står hos Funbike i Västerås.

Spiido, givetvis kommer det film i sommar :fyllisar Jag måste bara övertala mig själv om att köpa en Gopro 3+ först bara. Sen blir det lika fina windows movie maker-klipp som vanligt :rofl

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Såå, hur ser er tillbehörslista ut? Det här är godbitarna från min ask som jag valde till :brynad
Jag kanske bör gå en paint-kurs samtidigt, men det får bli nästa steg..

KTM Powerparts till hojen.jpg

Migesson

Guest
:smasha har du valt till det och andra fälgar så har du fan en hoj på typ 200 000kr aj aj massa pengar men massa kul ;) :rock

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati