KTM 1290 Super Duke R

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
väcker lite liv i tråden igen ;)
Ni som har eller skall skaffa en 1290, vilka premier har ni fått?
Finns det någon i sthlm som vill dela med sig av kostnader?
Kan ju bara dela med mig av min egna erfarenhet, och då bor jag strax utanför stockholm, 30 år, garage, ingen utlåning och har fått som bästa premie 47000:-/år hel ej avställningsbar.
Som näst bäst är det 63000/år hel men avställningsbar för 650/mån garageförsäkrad.
Halvförsäkrad var som bäst 25000/år men avställningsbar.
Och då har jag suttit ner ett dygn och ring samtliga bolag som finns i sverige.
Ägandet av en 1290 ser inte speciellt ljust ut ekonomiskt om man bor i stockholmstrakten....
Är någon intresserad så skicka ett p.m så får ni använda mitt regnr, vore ju intressant att se vilka priser som dyker upp.:tummenupp

Låter ju helt sjukt. Jag är född 84 och fick inte ens så hög premie när jag kollade upp en sprillans Yamaha r1,
Boendes i Nacka så jag antar att vi bor i samma Försäkringszon.

I undersökningssyfte får du gärna skicka reg i pm så jag också kan kolla. skriver resultat i tråden

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
VEM KÖPTE SISTA HOJEN HOS DINMC FÖR TVÅ TIMMAR SEN!?

SVARA DÅ DIN *****!!! :mad::huvet

:rofl

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
Född 84 och bor i Nacka (Zon2 tror jag det är)
Trygghansa
HEL/Avställningsbar:49800:-
Avställd: Vet ej pris.
----------------------------------
Folksam
HEL/HEL: 38325:-

Hel/avställningsbar: 59253:- (Självrisk 12000:)
Avställd: 11325:-
------------------------------------------------------
IF
Premien blev över 100 000:- så försäkring kunde ej tecknas (HAHAHA)

Länsförsäkringar
kunde inte beräkna pris på hemsidan.
-------------------------------------------

Snacka om särbehandling av denna modell, varför ska en tuono eller s1000R med nästan likvärdig prestanda gå
att helförsäkra för under 10k när denna kostar 4-5gr mer?!?

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snacka om särbehandling av denna modell, varför ska en tuono eller s1000R med nästan likvärdig prestanda gå
att helförsäkra för under 10k när denna kostar 4-5gr mer?!?

Antagligen för att sätta en gräns på hur "FET" en nakenhoj får vara ..Ktm säger 290km/h , 193hk med racesystem, vikt under 200kg fulltankad då .
Och alla Ktm Videos på The Beast har nog fått bolagen att blekna i ansiktet .
Personligen tror jag hojen är livsfarlig för en hel del åkare då Tc stängs av ...Med sitt fläskiga vrid så är det inte svårt att dratta omkull på våra pissiga vägnät . Om inte Tc gick att stänga av skulle nog försäkringen ligga på normal nivå gissar jag .

Trist tycker jag med , som haft 2 st Superdukar tidigare .

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Antagligen för att sätta en gräns på hur "FET" en nakenhoj får vara ..Ktm säger 290km/h , 193hk med racesystem, vikt under 200kg fulltankad då .
Och alla Ktm Videos på The Beast har nog fått bolagen att blekna i ansiktet .
Personligen tror jag hojen är livsfarlig för en hel del åkare då Tc stängs av ...Med sitt fläskiga vrid så är det inte svårt att dratta omkull på våra pissiga vägnät . Om inte Tc gick att stänga av skulle nog försäkringen ligga på normal nivå gissar jag .

Trist tycker jag med , som haft 2 st Superdukar tidigare .

Glad att FB (Svedea i synnerhet) inte upptäckt att B-king har liknande prestanda (bara 20-30 kg tyngre,typ lika mycket som kan skilja en spinkis mot ett fetto som kör) .... å jag har inte ens TC , eller wheelie control ..... kanske för att den är fartspärrad till 260 på femman å sexan :tungan (men går att pressa upp i 270 på fyran :brinnerup ) .... med "luft och buller" gör den lätt en bit över 300 enligt internet

Men skall villigt erkänna att nya Superkuken ger lite habegär fast den troligen är lite slö :D , försäkringspremierna verkar ju vara helt åt helvete :huvet

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Glad att FB (Svedea i synnerhet) inte upptäckt att B-king har liknande prestanda (bara 20-30 kg tyngre,typ lika mycket som kan skilja en spinkis mot ett fetto som kör) .... å jag har inte ens TC , eller wheelie control ..... kanske för att den är fartspärrad till 260 på femman å sexan :tungan (men går att pressa upp i 270 på fyran :brinnerup ) .... med "luft och buller" gör den lätt en bit över 300 enligt internet

Men skall villigt erkänna att nya Superkuken ger lite habegär fast den troligen är lite slö :D , försäkringspremierna verkar ju vara helt åt helvete :huvet

Ja .. Antagligen klassas B-king som ett Ufo :D

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Håller tummarna för det!
jag är nöjd bara jag kan halvförsäkra så jag slipper nojja över stöldrisken.

Njae, man ska väl vara mer nöjd över att man kan trafikförsäkra den ens med tanke på priserna vi sett hittills? :D

Andersson_

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2014
Hoj
KTM 1290 Super Duke R
Tycker inte försäkringen är speciellt dyr?
Jag ger 7700:- Hel/Hel för min 690 SMC-R på SMC försäkringar samt 11700:- Hel/Hel för 1290:n på Länsförsäkringar. Jag bor utanför Kalmar och är 25år.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Tycker inte försäkringen är speciellt dyr?
Jag ger 7700:- Hel/Hel för min 690 SMC-R på SMC försäkringar samt 11700:- Hel/Hel för 1290:n på Länsförsäkringar. Jag bor utanför Kalmar och är 25år.

Det hade vi inte tyckt heller med det priset. Men bor man inte i en liten by utanför en liten stad
Så ligger priset på det dubbla...för endast trafik. :rock

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Någon som kan tänka sig att dela med sig av ett regnr som man kan använda för att kolla upp försäkringar? exempelvis länsförsäkringar vart värdelösa med offert om inget specifikt nummer fanns.. Är ju intressant vad det kan komma att kosta... så, anyone? :)

Biffen är färdiggrillad... Tack :)

Last edited:

mp_jr

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Ktm 1290 Superduke R - 14
Tack för hjälpen med regnr!
Kan glatt meddela att jag numera är medlem i 1290 familjen! Det blev en korpsvart cykel från Bike i Trollhättan.. Får tacka grabbarna på plats! Är sjukt spänd inför kommande vår!

Angående försäkring så blev det halvförsäkring hos folksam för ca 1200/mån året runt..

Whoooop!

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Grattis! Vilket bolag valde du? Ska nog själv börja ringa runt snart...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati