KTM 1290 Super Duke R

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Du ska ge fan i att skriva hur kul och bra den är att köra! Tänker du inte alls på oss som inte har planerat att hämta ut hojen förrän till våren!? :gnissla
Tycker vi stänger den här tråden till mars så ångesten inte blir för stor nu under vintern....:D

Nej, skriv på. Bara kul att läsa... Håller med Magi om att jag också väntar på att det ska komma lite fler alternativ på avgassystem då acra är så sjuuukt dyra!
Hade varit kul om nån kunde släppa ett system som hade liknande design som prototypen hade.
Så otroligt läckert!

...och god jul på er.

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Där var det ja! Jävlar vad läckert, lär ju vara rätt hög ljudnivå med den lilla burken.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Har redan varit i kontakt med dem och de planerar att ha det tillgängligt i februari. Dock ser det ut som att man får offra en fotpinne men de skulle jobba på det.
Antagligen kan man behålla passagerarpinne om man valde slipon men fullrör får man nog vara utan passagerare.

skrolla ner här så hittar du avgasystemet du söker :yoparty

http://www.austinracing.info/

Last edited:

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Du ska ge fan i att skriva hur kul och bra den är att köra! Tänker du inte alls på oss som inte har planerat att hämta ut hojen förrän till våren!? :gnissla
Tycker vi stänger den här tråden till mars så ångesten inte blir för stor nu under vintern....:D

Nej, skriv på. Bara kul att läsa... Håller med Magi om att jag också väntar på att det ska komma lite fler alternativ på avgassystem då acra är så sjuuukt dyra!
Hade varit kul om nån kunde släppa ett system som hade liknande design som prototypen hade.
Så otroligt läckert!

...och god jul på er.

Lycka till att hålla dig ifrån 1290 ;).

Shootaz

Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Det är ju lite dumt att man måste ta bort en pinne, jag kommer ändå plocka bort dom direkt men det är ju bra att ha möjligheten att kunna ta med nån om man skulle vila det.
Hade dom nån info om vad man kan vänta sig i prisväg? Verkar ju inte vara så snuskigt dyrt till dom andra hojarna.

Har redan varit i kontakt med dem och de planerar att ha det tillgängligt i februari. Dock ser det ut som att man får offra en fotpinne men de skulle jobba på det.
Antagligen kan man behålla passagerarpinne om man valde slipon men fullrör får man nog vara utan passagerare.

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Det är ju lite dumt att man måste ta bort en pinne, jag kommer ändå plocka bort dom direkt men det är ju bra att ha möjligheten att kunna ta med nån om man skulle vila det.
Hade dom nån info om vad man kan vänta sig i prisväg? Verkar ju inte vara så snuskigt dyrt till dom andra hojarna.

Det enda som är dumt med att ta bort en passagerarpinne är att man inte kan stå på dom längre när man ska ueeela!!!:yoparty

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R
Ser ut att bli en jäkla snyggt system btw… Men riktigt ful logotyp, alltså dekalen. Hoppas den är lätt att avlägsna.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R

Nja, fotpinnarna fungerar som kraschpuckar baktill. Jag gissar mellan 16-20 kommer de kosta.

Siimon

Medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2016, Triumph Street Triple
Ni som har kollat försäkringspremien för KTM Superduke 1290 R, hur har ni gjort detta? Via registreringsnummer?

Har försökt att kolla premie via modellbeteckning, men hojen verkar inte finnas hos försäkringsbolagen än?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ni som har kollat försäkringspremien för KTM Superduke 1290 R, hur har ni gjort detta? Via registreringsnummer?

Har försökt att kolla premie via modellbeteckning, men hojen verkar inte finnas hos försäkringsbolagen än?

Regnummer. Det finns ett sådant i den här tråden som vi kunde använda oss av :)

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag var nyfiken på om wings hade något slipon på g till 1290:n. Det har dom :) riktigt nöjd med wings till min husa och jag har aldrig hört något negativt från dom som skaffat system därifrån. Ska bli spännande att se vad det kokas ihop!

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
ktm anger180hk i sin marknadsföring,men i regbeviset står det 127kw dvs 172hk.
vilket är rätt?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...