KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Nu har det varit tyst i fler dagar..

VI VANN BIKE-TESTET! Ole Ole Ole Ole! We are the champs! We are the champs!

Linusenen

Medlem
Gick med
17 Oct 2013
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Nu har det varit tyst i fler dagar..

VI VANN BIKE-TESTET! Ole Ole Ole Ole! We are the champs! We are the champs!

Haha, vi och vi. Du pratar som en fotbollssupporter och därav är väl låten passande :p
1290in vann mitt test också :p

20140524_120125.jpg

Bifogat

• 20140524_120125.jpg
    20140524_120125.jpg
    256.2 KB · Visningar: 122

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag vill slå ett slag för de justerbara fotpinnarna. De räddar hela hojen när man går omkull och glider! De tar före RG-puckarna som sitter på ramen tillomed :)

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Helt rätt! Efter 300 mil på min kan jag bekräfta att det är världens roligaste motorcykel.
Svårt som satan att inte dra på smilbanden så fort man sätter sig på den.:D

Och det här tjatet om att tounon är lika snabb om inte snabbare på bana så säger jag bara: det är en streetfighter, inte en banhoj:fakta

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Har en återkallelse på min 1290. Har inte fått brev eller något men tänkte att jag ville kolla statusen lite.
http://www.ktm.com/se/dealer-service/service/service-safety-check.html

Fick meddelande : " There is a recall/safety warning/technical information for your VBK number. Please contact an authorised KTM dealer ".

Ringde återförsäljare som inte hört något. Det han kunde se var att någon bussning eller vad han nämnde kunde vibrera sönder till hastighetsmätaren. Fick tid att lämna in i alla fall.

Förövrigt, vart/vem kontaktar man för att få den jäkla hastigheten korrigerad? Att mätaren visar 135 när man ligger i gps fart på 110 är smått jobbigt. Är det återförsäljaren eller till ktm man vänder sig? Har frågat verkstaden innan men i och med att de inte hört något om det heller gick de inte vidare med det.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Googlade lite på kalibrering av hastighetsmätaren och det verkar som att det inte finns något att göra åt saken :crash Jag lärde mig dock att det numera heter ktm/h istället för km/h :tuttar

Jag kommer dock inte kolla upp en sådan recall innan det är dags att ställa in hojen för vintern. Oftast behöver man väl låta hojen stå och då finns ju risken att veckorna går, trots att det bara är en 5-minutersjobb.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Herregud, jag är uppe 710 mil nu med hojen...skönt man får valuta för pengarna. Fyllt på olja en gång (exkl 100mil service).
Har ni märkt att bakhjulet spinner och ritar lite i vägen när man kopplar upp på hjulet :)?

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag körde ett par varv på Tuvängen ring igår, och fick äntligen ner knät i backen med passagerare :crash

10511129_10152159760202105_3824297245940118061_n.jpg

Efter första passet så märkte jag att det droppade kylarvätska nere vid kylaren (närmare bestämt slangen vid höger nederkant). Det räckte gott och väl att bara dra åt den men jag fick dra några varv innan den satt åt. Så en liten heads up kanske inte skadar.
416 mil har min rullat nu.

Herregud, jag är uppe 710 mil nu med hojen...skönt man får valuta för pengarna. Fyllt på olja en gång (exkl 100mil service).
Har ni märkt att bakhjulet spinner och ritar lite i vägen när man kopplar upp på hjulet :)?

Ja :rofl:kär

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Hur många har fått glapp i bakhjulslagret/axeln, jag kände på mitt idag och där var inget glapp varken vid kall eller varm hub, mätarställning 230mil.
Hur är det för er med lite mer mil på mätaren?.

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Glappt.... Glappat sen ny och upptäckte det vid 80mil, ny hub vid 100 och upptäckte glapp vid 120 igen.
Ktm verkar ha lyft ögonen från ölglaset nu och börjat arbeta på det.
Kan dom bara få ordning på kvalitetsmissarna så blir det nog bra, väntar bara på min pcv o sen ett nytt avgas så det går då fart på den :)

Edit: handlaren hade två inne på hundramilsservice när dom kollade den sist o dom glappar med, jag slet tag i en flång ny i hallen o den glappade med. Dom som inte glappar verkar vara en avvikelse....

Last edited:

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Hoj
ktm 1290 advr 2020 bmw m1000xr
Glappt.... Glappat sen ny och upptäckte det vid 80mil, ny hub vid 100 och upptäckte glapp vid 120 igen.
Ktm verkar ha lyft ögonen från ölglaset nu och börjat arbeta på det.
Kan dom bara få ordning på kvalitetsmissarna så blir det nog bra, väntar bara på min pcv o sen ett nytt avgas så det går då fart på den :)

Edit: handlaren hade två inne på hundramilsservice när dom kollade den sist o dom glappar med, jag slet tag i en flång ny i hallen o den glappade med. Dom som inte glappar verkar vara en avvikelse....

Jag fick min hoj redan i december, så den bör vara en av de första tillverkade, om det nu har någon betydelse.

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping