KTM 1290 Super Duke R

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Jag köpte min i maj men den tillhörde nog oxå första satsen, den jag kollade i saluhallen hade inkommit sista veckorna.
Verkar vara en konstruktionmiss.

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
:rofl:crash

Såhär såg det ut för en timme sedan när jag missade bakbromsen och trampade luft istället:

10547730_10152163608732105_8931949159524282764_o.jpg

Last edited:

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Du skall ha beröm för att du i alla fall inte smyger med vad som händer :tummenupp

Det är så himla lätt att det blir knas när man får vobbel.

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Misstänker att det var du som körde om mig(tantgolf) vid valla torg. Då såg hojen hel ut men det varade inte länge. Bara öppna plånboken!

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Varför är försäkringarna så dyra? Den har ju anti wheelie o allt! :crash
Ingen kritik mot dig fordon, hoppas det gick bra för dig! Feltema har styre, jag har en hög gasreglage och en diodbaklykta man säkert kan få dit så den blir körbar!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Du skall ha beröm för att du i alla fall inte smyger med vad som händer :tummenupp

Det är så himla lätt att det blir knas när man får vobbel.

Vobbel va :hihi Precis det som hände! Skönt att någon förstår!

Misstänker att det var du som körde om mig(tantgolf) vid valla torg. Då såg hojen hel ut men det varade inte länge. Bara öppna plånboken!

Det kan nog stämma väldigt bra det :p Äh, jag var ute i 5h och körde. Hade jag inte haft den här hojen så hade jag nästan betalt lika stor summa för att hyra den i 5h :tummenupp

Varför är försäkringarna så dyra? Den har ju anti wheelie o allt! :crash
Ingen kritik mot dig fordon, hoppas det gick bra för dig! Feltema har styre, jag har en hög gasreglage och en diodbaklykta man säkert kan få dit så den blir körbar!

Jag menar det. Fattar nada :näsblod:confused:
Tydligen så passar inte vilka styren som helst pga nånting-nånting, gasreglaget är ride-by-wire så jag kommer nog inte undan så lätt. Men förhoppningsvis så är ingenting restat och då kanske jag kan vara på hjulen igen i Augusti!

*edit* Vill bara understryka att jag har halvförsäkring så jag nallar inte på eran premie :hej

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag menar det. Fattar nada :näsblod:confused:
Tydligen så passar inte vilka styren som helst pga nånting-nånting, gasreglaget är ride-by-wire så jag kommer nog inte undan så lätt. Men förhoppningsvis så är ingenting restat och då kanske jag kan vara på hjulen igen i Augusti!

*edit* Vill bara understryka att jag har halvförsäkring så jag nallar inte på eran premie :hej

Att du har halvförsäkring o vad den kostar har du ju redan fått berätta flera gånger, dessutom är försäkringar till för att hjälpa en när det skiter sig, annars kunde vi alla likagärna vara utan, så i mina ögon kan du gott nalla. Visst, det var ett onödigt skitfel som gjorde att det gick åt skogen, men det är det väl i princip jämt?

Jävla typiskt att de ska trassla till det, men det ligger förstås pengar i att kränga originaldelar. Det du behöver kan ju inte vara restat, det måste väl ändå ses som förbrukningsvaror på den hojen? Hoppas det går fort så du kan vara ute på vägarna fort o vårdslöst snarast möjligt!

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Att du har halvförsäkring o vad den kostar har du ju redan fått berätta flera gånger, dessutom är försäkringar till för att hjälpa en när det skiter sig, annars kunde vi alla likagärna vara utan, så i mina ögon kan du gott nalla. Visst, det var ett onödigt skitfel som gjorde att det gick åt skogen, men det är det väl i princip jämt?

Jävla typiskt att de ska trassla till det, men det ligger förstås pengar i att kränga originaldelar. Det du behöver kan ju inte vara restat, det måste väl ändå ses som förbrukningsvaror på den hojen? Hoppas det går fort så du kan vara ute på vägarna fort o vårdslöst snarast möjligt!

Ja det vore så tråkigt att avsluta säsongen såhär, så det blir till att hålla tummarna för att få hem sakerna så fort som möjligt nu! :)

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
Känns som du skulle pallrat dig till södra sidan stan idag ändå och kört med oss när man ser videon :död :huvet

Tur att det gick bra med dig, synd på fina hojjen :(

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ja, jag borde ha tagit mig i kragen och kört ut till Rosen ändå. Då hade jag säkert varit nöjd med hojkörandet för dagen :banana

Det här sätter dock inte alltför djupa spår i själen. Hojen är till för att köras och jag har aldrig tänkt att sälja den ändå, så andrahandsvärdet kommer i.... andra hand :crash

n_andersson

Sporthojsnörd
Gick med
25 Sep 2007
Hoj
Night Rod. kawa 450
Fan vad trist, men skippar man helförsäkringen får man bita i sura äpplet. Råka slå runt på bakhjulet i 100förra året o de kosta ca 30000 innan de va hoj igen. Fast min va iaf betald....

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Tråkigt att läsa Fordon, vad är det nu uppe i? 3 vurpor?
Men tycker du har helt rätt attityd, hojen är till för att användas.
Skit sker, men i slutändan så går det ju att fixa, bara att öppna plånboken och gråta lite:tummenupp

Lider med dig och hoppas verkligen du får hojen fixad fort så säsongen inte är slut.

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
En fråga om det här med glappet som ni snackar om... Har helt missat det.
Vad är det som är problemet och hur kollar man det?

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Ja, jag borde ha tagit mig i kragen och kört ut till Rosen ändå. Då hade jag säkert varit nöjd med hojkörandet för dagen :banana

Det här sätter dock inte alltför djupa spår i själen. Hojen är till för att köras och jag har aldrig tänkt att sälja den ändå, så andrahandsvärdet kommer i.... andra hand :crash

Sakerna ska användas till det de var utformade för så du har gjort helt rätt :).
Har faktiskt missat fotreglagen några gånger jag med...konstruktionsfel och inte förarfel.
Krya på dig och polera upp henne nu.

*Edit
Med henne menar jag din hoj och inte tjejen ;)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Sakerna ska användas till det de var utformade för så du har gjort helt rätt :).
Har faktiskt missat fotreglagen några gånger jag med...konstruktionsfel och inte förarfel.
Krya på dig och polera upp henne nu.

*Edit
Med henne menar jag din hoj och inte tjejen ;)

Om jag inte sköter om frugan så är nog risken stor att hon går bananas på hojen som hämnd dock! :banana:död

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati