KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
En fråga till er som äger 1290an.

Har KTM kontaktat er på något sätt angående garantiåtgärder för att komma tillrätta med dessa problem som 1290an ändå har?
Isåfall hur komunicerar dom ut det?

Vilka problem? Bakhjulsproblemet gick de officiellt ut med igår till handlarna så de hör nog av sig inom en snar framtid :) recallen ang hastighetsmätaren gäller bara första leveransen till sverige verkar det som. Min hoj hade redan åtgärdats nere på fabriken tydligen.

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Vilka problem? Bakhjulsproblemet gick de officiellt ut med igår till handlarna så de hör nog av sig inom en snar framtid :) recallen ang hastighetsmätaren gäller bara första leveransen till sverige verkar det som. Min hoj hade redan åtgärdats nere på fabriken tydligen.

Hmm finns det nått sätt att se om man har någon recall på sin hoj? Tror min är en av de första och tror min hastighetsmätare ljuger lite.

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Jag pratade med Ragnar om missvisandes av hastigheten (samt mätarställningen, ej att förglömma) och det verkar inte vara annat än att beklaga sig just nu. På tusen mil snurrar mätaren tusen kilometer extra.. Nu är det dock inom reglerna med 10% missvisning. Därför tycker KTM att det är helt okej. Trist bara att de maxar den gränsen..

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Superduke 1290R

För att nämna några som jag kommer ihåg nu på rak arm: oljeläckage i motorn. Vad jag kommer ihåg var det väl två till tre olika ställen på motorn som har upptäckts kan läcka ifrån. Sen har vi en svingarm som fylls upp med vatten när man kör i regn. Kan med tiden göra så att bakbjulslagret rostar spekulerades det i dom utländska forumen. Sist men inte minst har vi en innerskärm som tuggar på bakstötdämparen. Värt att kolla för er som har denna hojen...

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
För att nämna några som jag kommer ihåg nu på rak arm: oljeläckage i motorn. Vad jag kommer ihåg var det väl två till tre olika ställen på motorn som har upptäckts kan läcka ifrån. Sen har vi en svingarm som fylls upp med vatten när man kör i regn. Kan med tiden göra så att bakbjulslagret rostar spekulerades det i dom utländska forumen. Sist men inte minst har vi en innerskärm som tuggar på bakstötdämparen. Värt att kolla för er som har denna hojen...

Intressant! Oljeläckaget hade jag glömt bort. Som tur är så har det ej drabbat mig. De andra bekymren har jag ej hört om tidigare. Måste ses över!

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Jag pratade med Ragnar om missvisandes av hastigheten (samt mätarställningen, ej att förglömma) och det verkar inte vara annat än att beklaga sig just nu. På tusen mil snurrar mätaren tusen kilometer extra.. Nu är det dock inom reglerna med 10% missvisning. Därför tycker KTM att det är helt okej. Trist bara att de maxar den gränsen..

Då går den ju tokfort!!!! :yoparty

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Bakdämparen är definitivt ett garanti ärende (ser ut som alla har detta problem), vatten i svingen upptäcker man när hubben bytes ut.
Jag har klarat mig från de stora oljeläckagen, den svettas endast lite via en skruv, inte så farligt.

Mackedude

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
Streetfighter
Skulle någon här inne kunna vara shyst och dela med sig av sitt regnummer på sin 1290 då jag måste kolla försäkringar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati