KTM 1290 Super Duke R

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Läst igenom tråden och sett att en del åker med Austin.. någon som kör med GP2R? Riktigt sugen på en sådan.

KÖP!!!! Jag tänkte köpa det men sen fick jag en som ville byta ett GP3 mot mitt Akra. Så körde på bytet istället för att ha två system. Jag tänkte köpa GP2R titan. Ser jävligt kort o mullrigt ut:)

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ja , många idiotiska elkontakter som är gjorda för göra livet surt .....om man vill ha isär dem dvs :crash:zpy

Skål :yoparty

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
En fråga ..SAS borttagning....behövs ett motstånd på 22 ohm eller så då man har akra mappen ?

Det kanske räcker med att låta magnet motor halvan ligga kvar inkopplad ? Frågar för jag får felmeddelandet blinkande motorlampa i gult ..9 snabba och pause..

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
En fråga ..SAS borttagning....behövs ett motstånd på 22 ohm eller så då man har akra mappen ?

Det kanske räcker med att låta magnet motor halvan ligga kvar inkopplad ? Frågar för jag får felmeddelandet blinkande motorlampa i gult ..9 snabba och pause..

Ragnar på Funbike tog bort min men då lades även akra mappen in.nmer än så vet inte jag. Släng in akra mappen o byt slip-on.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Visst ja,jag har akra mappen , akra slipon, DNA luftfilter,arrow linkpipe, men får ett felmeddelande....men oj vilket ljud :yoparty

image.jpg

Da Beast ��

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
När uppkom felet? Mappade inte verkstaden in den korrekt då akra mappen lades in?

Jo , då . Jag måste ha kommit åt något då jag bytte luftfilter och tog bort .sas ... ska fixxas på lör dock :)

Jovisst fasen , jag rekommenderar alla som inte bytt luftfilter att göra det samt tejpa locket så luftburken blir tät . Om ni har otur så drar den in skit original ...

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Hej på er!

Jag har precis monterat Akras helsystem på min moppe och därför har jag nu ett Akra slipon som jag inte har ngn användning av. Sliponet har gått ca 200 mil och är i mkt fint skick. Inga repor eller märken. Priset är 3500 kr + eventuell fraktkostnad. Ngn som är intresserad?

Slipon.jpg

Jag måste även säga att det är väldigt trevligt att Bilsport & Mc börjat försäkra Superduken. Själv fick jag en premie på 5136 kr hel/helår. :)

Hälsar
Superduketrådens första (?) tjej

Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Hej på er!

Jag har precis monterat Akras helsystem på min moppe och därför har jag nu ett Akra slipon som jag inte har ngn användning av. Sliponet har gått ca 200 mil och är i mkt fint skick. Inga repor eller märken. Priset är 3500 kr + eventuell fraktkostnad. Ngn som är intresserad?

View attachment 417135

Jag måste även säga att det är väldigt trevligt att Bilsport & Mc börjat försäkra Superduken. Själv fick jag en premie på 5136 kr hel/helår. :)

Hälsar
Superduketrådens första (?) tjej

Välkommen:)

Själv fick jag pris på mässan, 19k/hel hel, ringde igår då det gått ett tag o tänkte att de ev sänkt yttligare...icke, igår fick jag 34k/hel hel. Tur att offerten gäller 3 månader samt att Folksam ligger på 18k/hel hel. Dyrt att bo i fjollträsket.

Se till att få in akra mappen o borttagen sas om du inte redan gjort det. Antar att du har KN racefilter eftersom du har helsystemet.

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Välkommen:)

Själv fick jag pris på mässan, 19k/hel hel, ringde igår då det gått ett tag o tänkte att de ev sänkt yttligare...icke, igår fick jag 34k/hel hel. Tur att offerten gäller 3 månader samt att Folksam ligger på 18k/hel hel. Dyrt att bo i fjollträsket.

Se till att få in akra mappen o borttagen sas om du inte redan gjort det. Antar att du har KN racefilter eftersom du har helsystemet.

Själv bor jag bakom en sten i en snödriva :D, så självklart är det billigare än i fjollträsket. Dessutom är jag 46 år och har haft körkort i 15 år. Allt vad gäller mappning och montering är gjort på auktoriserad verkstad så det är säkert OK och de recalls som jag känner till (instrumentpanel och åtdragning bakhjul) är fixade. Nu väntar jag bara på barmark samt att grovsopningen blir gjord. Lösgrus på asfalt är nämligen ett av mina största hatobjekt.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hehe , tur att det finns nån nytta med att på pappret vara senior .. MC-körkort i 34 år :tuttar

Skulle få 8700 hel/hel :banana

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Liten pinsam fråga då jag jobbat inom mc-branchen i många år samt kört hoj i så gott som hela mitt liv från sporthoj till motard. Om jag byter till en decat-pipe och en slip måste jag göra något annat då? Sett det nämnas om mappning samt SAS (vilket jag inte ens vet vad det är) .Självklart så kan jag googla mig fram till dessa svar men känns som att det finns folk här som har svar på mina puckade frågor.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Liten pinsam fråga då jag jobbat inom mc-branchen i många år samt kört hoj i så gott som hela mitt liv från sporthoj till motard. Om jag byter till en decat-pipe och en slip måste jag göra något annat då? Sett det nämnas om mappning samt SAS (vilket jag inte ens vet vad det är) .Självklart så kan jag googla mig fram till dessa svar men känns som att det finns folk här som har svar på mina puckade frågor.

Risken finns att hojen går tunt då du tar bort katten ...Akra mappen är fetare så hojen inte går tunt med öppet avgassystem , SAS borttagningen gör att hojen inte smäller vid gasavdrag då den trycker in luft om den sitter kvar :)

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R

Du behöver mappa om den, den kommer gå för snålt med slip-on +decat. Och när du ändå gör det så byt luftfiltret. Sas behövs inte tas bort. Vill du spruta eld så låt den va kvar, inget skadligt. Sas står för secondary air system. Miljötrams som återanvänder luften.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati