http://www.rottweilerperformance.co...fender-eliminator-kit#PhotoSwipe1428088555834
Köpte den här.. tror knappt det blir tightare
Köpte den här.. tror knappt det blir tightare
Jag har ingen simultanförmåga.
Klarar inte att koppla på slangen och inte heller att hålla foten på bakbromsen.
Livin' on the edge
Micke, hur gjorde du när du slangade på TV4:an, använde du QS och bara petade i nästa?
Fel tråd kanske men är det bara TC man kan ändra under färd på Tuonon? Man ska inte kunna ändra AWC eller map i motorn?
Frågan ställd till samma Micke eller nån annan Apriliapilot!
Tog en liten premiär tur i går med besten , kallt fick halkvarning i display .. Körde i street läge och blev lite förvånad att den ändå tillät hyfsade powerwheelies
Ska bli kul och lära sig hojen .
Ni som wheelar , växlas det med eller utan koppling ? ��
Ja, koppling är överlägset bäst för att wheela. Vid Powerwheelies kommer man upp i onödigt hög hastighet.
Gaswheela förespråkas bara av de som är rädda för att testa med kopplingen
Ja, koppling är överlägset bäst för att wheela. Vid Powerwheelies kommer man upp i onödigt hög hastighet.
Gaswheela förespråkas bara av de som är rädda för att testa med kopplingen
Kopplingen slits ohyggligt fort när man kopplar upp den hela tiden - något värt att tänka på.
Min brors Fireblade 2010 har rullat cirka 2500 mil med slut koppling pga wheelande.
Vissa bryr sig dock inte om detta så mycket Kan man köra bakhjul utan koppling så hade jag gjort det iaf. Speciellt på en 1290 borde det vara relativt enkelt att gasa upp den på låga varv i 2:an och sen växla till 3:an. Inget jag kan men tänker mer de som är duktiga på att wheela!
Jo , testade lite i går 1 till 4 an går larvigt lätt att koppla upp sig med
Personligen tror jag inte kopplingen slits om man gör rätt och dessutom på en sån lågvarvare som 1290 som man kopplar upp i 5-6 k ��
Om jag ska försöka vara lite tydligare så är frågan menad ...använder ni kopplingen då ni växlar på hjulet ..lådan verkar såpass bra att den lätt klarar utan ..
Finns det något bolag som försäkrar SuperDuken för en rimlig penning? Jag kan varken få fram prisuppgift från Svedea eller B&MC.. Står i valet och kvalet på om det ska bli en ny Tuono eller SD. Aprilias märkesförsäkring skulle landa strax norr om fyra laxar vilket ju är en rätt trevlig prisnivå...
Du får nog räkna på trippla premien här....jag hade tur och fick en bra premie via mc mässan ..
Bilsport tar nog runt 25 k nu.....
Micke, du lär vara äldre än mig. Jag fick 18k hel på Folksam. Bor också i sthlm å är 31. Körkort i 4 år. Ett tips bara
Överdimensionerad eller inte så är det väl alltid slitage att slira på kopplingen? 1290:in är väl en ganska ny modell, blir inte förvånad om kopplingshaverier dyker upp på grund av kopplande hela tiden vid cirka 2-3000 mil. Kan man få upp den tidigt och stabilt, utan att accelerera för mycket utan koppling så hade jag föredragit det iaf. Men å andra sidan så är jag kanske alldeles för aktsam med mina grejer!
Jag har bara sett hur firebladen inte pallar slirande på kopplingen så mycket, men det kanske också är möjligt att kopplingen hade slitits nästan lika fort med "vanlig" körning, det är också möjligt. Personligen gör det lite ont i själen att slira med kopplingen... det är väl en del mentalt med
Det är ju inte som de klena radfyrorna med noll vridmoment. Vi pratar ju trots allt om en HEMI-traktor av rang. Över 2500rpm så är det konstant över 100Nm.
Innebär inte detta att det borde bli mer slitage just med tanke på det höga vridet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |