KTM 1290 Super Duke R

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
DRL ljuset går att stänga av, minns inte om du måste ha KTM´s verktyg (elektronik) för att göra det eller om man gör det i menyn.

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Liten utvärdering av supermoppen efter 20 mil. Kört litersmaskin sedan jag införskaffade min första hoj som blev en Retta, den följdes senare av div motarder Och sportmoppar som piskade på gator och banor (till och med kört en SM tävling i motarder back in stenåldern.) Superduper hertigen är så jävla bäst på alla områden Jag vill en cykel ska fungera, små kniviga vägar så är det som att busa runt med en motarder och när man kommer ut på stora vägen så är det bara vrida på och göra power wheelies, cool grej jag märkte var att man i supermotard läget kan göra stoppies. Tror som Fordon tidigare sa i ett inlägg, Bästa köpet jag gjort.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jo , den är Cool . Jag har väl rullat nått liknande med min bäst :)

Iofs så kommer jag från en Tuono V4 som är en kurvsmiskare av rang ! Och är mer race aktig .

1290 är grymt rolig med sitt enorma vrid och faktiskt smidighet . än så länge har jag inte pressat så hårt så jag kan inte recensera mer än att den är bus kul :)

https://www.youtube.com/watch?v=F5WhU5YlzNY En liten Wheelie . har dock vibbar i frambromsen som gnisslar en del. 500mil på hojen , har nya belägg hemma och skall testa och byta. inte för att de som sitter på är slitna ...

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Vilken växel går ni oftast upp på? 2an eller 3an?

trean, och helst kör jag i rain mode om jag bara ska wheela.
Ibland roar jag mig med att starta på ettan med framhjulslyft och gå igenom alla växlarna innan jag sätter ner framhjulet. Jag kommer nog aldrig växa upp sålänge jag har den här hojen :rolleyes:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Nä håller med dig Fordon , känner mig som i 20års åldern då tändningsnyckeln vrids om :banana

Sjukt sugen på åka och så åker jag på ett ryggskott som heter duga :brinnerup

Så sitter och lusläser internet om the beast :)

D-MAN 660

Torque Junkie....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduper Hertig 2015.
Ja sådärja är ju en fördel om man läser insboken ibland, var tvungen att slå på DRL i settings då dom var av från handlaren. när jag tänkte efter så är ju min DRL på bilen också på när halvljuset är på, dock så lyser dom svagare, var ju självklart samma sak på moppen så nu fungerar DRL med sensor som jag vill.

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
RSV4 RR 2018 1290 Superduke R 2014, Sporrebobber
Nu har jag åkt 20 mil med mitt nya helsystem och vilken skillnad det blev! Hojen vaknade verkligen till liv och fick en annan karaktär. Betydligt snabbare gasrespons och hela hojen känns mer bestämd, eller hur jag nu ska beskriva det. Trots att den blivit rappare är den fortfarande mjuk och fin att köra i stan, inga ryck eller konstigheter. Ljudet blev också fantastiskt (utan insats) och dessutom blev det ett verkligt lyft exteriört! Helt klart värt varenda krona! Sammanfattningsvis ett stort MUMS!! :kär

Det enda som jag nu inte är helt nöjd med är mina Rizoma backspeglar. Själva adaptern som spegeln är fastskruvad på har vibrerat loss två gånger. Nu senast provade verkstaden att slipa ned skruven som går in i expandern. Vi får se om det funkar.

Micke: Vilken spegel har du? Ser liten och fin ut. Ser du bra i den? Hur stor är den? Sitter den fast? :)

Bifogar även ett kort på min skönhet!

Bild 1.jpg

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Nu har jag åkt 20 mil med mitt nya helsystem och vilken skillnad det blev! Hojen vaknade verkligen till liv och fick en annan karaktär. Betydligt snabbare gasrespons och hela hojen känns mer bestämd, eller hur jag nu ska beskriva det. Trots att den blivit rappare är den fortfarande mjuk och fin att köra i stan, inga ryck eller konstigheter. Ljudet blev också fantastiskt (utan insats) och dessutom blev det ett verkligt lyft exteriört! Helt klart värt varenda krona! Sammanfattningsvis ett stort MUMS!! :kär

Det enda som jag nu inte är helt nöjd med är mina Rizoma backspeglar. Själva adaptern som spegeln är fastskruvad på har vibrerat loss två gånger. Nu senast provade verkstaden att slipa ned skruven som går in i expandern. Vi får se om det funkar.

Micke: Vilken spegel har du? Ser liten och fin ut. Ser du bra i den? Hur stor är den? Sitter den fast? :)

Bifogar även ett kort på min skönhet!

View attachment 418584

Backspegel? Du kan väl veida på huvudet? Då slipper dessa snigelspön;) ett Tips, kugga ner ett kugg i fram. Då får du finare gång när du lägger i 6an på motorväg.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Micke: Vilken spegel har du? Ser liten och fin ut. Ser du bra i den? Hur stor är den? Sitter den fast?

Cool hoj du har :yoparty Jag använder Biltemas sedan urminnes tider :) har för mig 300pix för 2 st och glaset är buktat lite så jag ser väldigt mkt åt sidorna allt är väldigt litet men det är mer en vanesak .

Den sitter fast dock så kan man behöva rugga upp ytan på kulan på spegeln om man inte vill dra fast för kung och fosterland .

Last edited:

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
Backspegel? Du kan väl veida på huvudet? Då slipper dessa snigelspön;) ett Tips, kugga ner ett kugg i fram. Då får du finare gång när du lägger i 6an på motorväg.

Men käre du, du vet väl att speglar är viktiga för oss flickor! :rolleyes: Livet består inte enbart av wheelies och brumbrum :)

Vad blir resultatet om man drevar ned en kugg fram? Får man lägga i sexan tidigare? I dagsläget så känns sexan mer som en överväxel. Vad händer med ettans växel? Kommer man att uppleva den som "kortare", alltså att man behöver lägga i tvåan tidigare? Jag tycker att drevningen i dagsläget är väldigt bra på de lägre växlarna.

Överhertiginnan

2Fast4You
Gick med
10 Mar 2015
Hoj
Cool hoj du har :yoparty Jag använder Biltemas sedan urminnes tider :) har för mig 300pix för 2 st och glaset är buktat lite så jag ser väldigt mkt åt sidorna allt är väldigt litet men det är mer en vanesak .

Den sitter fast dock så kan man behöva rugga upp ytan på kulan på spegeln om man inte vill dra fast för kung och fosterland .

Är det den här spegeln som du menar? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspeglar-styrande-2000021563/

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Något jag störde mig på var tredje och fjärde växeln i 50 blås. Den ena hade för högt varvtal, den andra hade för lågt. Med en kugg färre fram så är det betydligt lättare att köra lugn och lagligt på dessa sträckor, som det vimlar av.. Nu är det jättebra och alldeles lagom mellanmjölk vanilj :tummenupp

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Ingen som bromsat än med PC5 m.m?

En Mathias (tror jag att han heter) har gjort det i samband med att han installerade quick shifter. Annars vet jag inte. Jag vet heller ej om han finns här på sporthoj. Min plan är att skrapa ihop lite slantar och installera PC5 senare under säsongen. I värsta fall under vinter :rolleyes:

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Från vad jag läst om bänkningar på denna hojen så ligger hk på hjulet såhär .. Stock ca 155hk / Akramap samt luftfilter och öppet avgas ca 165hk / Lägg till Pc5 och bänkning eller autotune Öppenluftburk typ MotoHooligan ca 174hk .

Sedan så går det laborera med olika insugstrattar och få lite mer toppeffekt=korta trattar eller mixad .

Vridet ökar markant det med .

Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad