KTM 1290 Super Duke R

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Undras vad försäkringen kan landa på , vet ju att KTM e allmänt dyra .... b-kingen kostar strax över 7k hel/hel för mig å har liknande effekt men högre vikt och är relativt ovanlig och opoppis bland träningsoverall kidsen å stjäla .... Superduper Duken kommer antagligen dra till sig bus å bös som flugor dras till en otvättad skitkorv :fakta :gnissla
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Ännu en test, inte bara positiva ord i denna. Notera snacket om en RR version :)
http://www.visordown.com/road-tests...-super-duke-r-review/23805.html#ixzz2iNN97MHC

Hmmm... Hoppas TCn är enkel att stänga av medan man kör, det jag tycker är mest irriterande med min hoj är att man måste börja fumla med lägesväljaren när man vill göra en wheelie. För det mesta känner jag för att dra en spontanwheelie ibland och har inte fem minuters framförhållning så jag kan ställa in alla lägen rätt i förväg. Ibland blir det så att man kör utan TC hela tiden istället men då tappar man ju liksom idén med att ha det i första läget. Fick jag välja skulle det gå att stänga av TC och anti-wheelie separat, det vore det absolut bästa.

Varför bygga en 180hk streetfighter man inte kan wheela med, liksom?
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Lite FAQ från ktms hemsida:

1. When and where will the new KTM 1290 SUPER DUKE R be available for sale or order?
At the beginning of December the first models of the KTM 1290 SUPER DUKE R can be seen in showrooms of authorized European KTM dealers (in North America at the beginning of 2014). The KTM dealers offer professional advice on the new SUPER DUKE R and will take any orders.

2.What does the new SUPER DUKE R cost?
For your guidance: in Germany the SUPER DUKE R costs EUR 15.495 (including taxes). In other countries the SUPER DUKE R can vary in price due to national tax rates.

3. Is there an alternative to the series registration plate holder?
Yes, there is a short version of the registration plate holder available in the PowerParts product range (see Style Setup or picture above).

4. Is the Akrapovič exhaust of the prototype available as an accessory part?
The exhaust system of the prototype is an individual item that was designed only for show purposes. As a result of the incredibly loud sound and the applicable exhaust emission standards, this exhaust system cannot be applied on the production version. For clarification as to how loud it actually is: Initially the video of the prototype was supposed to be recorded on a race track – but there was no chance, as the volume is comparable to a starting jet fighter. In the end we tried our luck at a place where you can usually meet jet fighters and the airport luckily gave us approval for the video shoot of this Mattighofen made ‘Fighter Jet’.

5. Is there an alternative to the displayed series exhaust system?
The KTM PowerParts product range offers a street-legal Akrapovič slip-on axle back exhaust (see Style Setup or picture above), as well as an Akrapovič titanium exhaust system (only for racing use, see Race Setup). Equipped with these PowerParts peak performance and torque of the SUPER DUKE can be increased whilst reducing the weight at the same time.

6. Are the bicolour rims available in the PowerParts product range?
Yes, the orange rims with the “RACING” logo lettered in white are available as a PowerPart upgrade (street-legal, see Race Setup).

7. Are the setups available as package or individual part respectively?
The displayed setups of the KTM 1290 SUPER DUKE R are merely suggestions for individualization. All PowerParts are available as individual parts at your authorized KTM dealer. The dealers adapt the KTM 1290 SUPER DUKE R according to the displayed setup alternatives or according to individual customer specifications. At www.ktm.com you can find the entire PowerParts product range.

8. Why the KTM 1290 SUPER DUKE R isn´t equipped with a quick shifter?
Former tests with quick shifters revealed that the system is suboptimal for all riding conditions (race track/ country road/ city) and is incompatible with the components available today given the big performance and displacement two-cylinder engine concept. For the future model years KTM is working on a quick shifter that should be available as a PowerPart. We will first offer the quick shifter when it complies with our quality requirements and only when it enhances the overall riding experience.

9. When is the first service required?
The first service becomes due at 1000 km, afterwards every 15000 km or every year. To preserve the voluntary manufacturer´s warranty it´s necessary to have the annual service carried out by an authorized dealer.

10. What´s the top speed oft he KTM 1290 SUPER DUKE R?
Homologated top speed: 290 km/h

11. Does the engine fit into a KTM RC8 R?
Basically, the engine would fit into the RC 8 R, however the engine is in no way adapted to components like the airbox, mechanic throttle valve body, exhaust system, etc. The effort of application would be tremendous.

12. Can the KTM 1290 SUPER DUKE R keep up with Superbikes?
On the road - yes. Thanks to the riding dynamic and the qualities of chassis, engine and electronic systems. Even on the race track the new 1290 SUPER DUKE R is fast - at test rides we drew level with Superbikes - with advantages on slower sections and a slight disadvantage in faster routes (as the aerodynamic disadvantage of the naked SD compared to any full-faired Superbike increase at high speed). But the riding enjoyment is incredible – no matter which road or track.

13. Is it possible to do a wheelie on the KTM 1290 SUPER DUKE R?
Even with activated traction control the front wheel can be lifted in a controlled manner. Depending on the chosen mode the front wheel will catch for safety reasons prior to the achievement of a certain degree of the wheelie. With traction control disabled wheelies are possible at any time – even up to 180 degree.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Lägger nog beställning på en nu till veckan. :)
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
KTM tycks tycka att jag borde skaffa en då jag fick en inbjudan att komma och klämma på en nästa vecka:va
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Samma här, eller tja, den 14:e. Försöker dom sno kunder från BMW tro :tungan
Ja det stämmer, det var den 14;e! Jaja. Är bortrest då så då blir det ingen kotte:hihi
Och det lustiga är att visningen var på ett något udda ställe, typ 1km från mitt hem:)
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Blev inte lika smällkåt på hojen efter att ha läst testet. Allt jag läste var gubbgas och tråkelektronik. :/
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Blev inte lika smällkåt på hojen efter att ha läst testet. Allt jag läste var gubbgas och tråkelektronik. :/

13. Is it possible to do a wheelie on the KTM 1290 SUPER DUKE R?
Even with activated traction control the front wheel can be lifted in a controlled manner. Depending on the chosen mode the front wheel will catch for safety reasons prior to the achievement of a certain degree of the wheelie. With traction control disabled wheelies are possible at any time – even up to 180 degrees.

Jag tycker RC8R:en är rätt häftig vad gäller motorkaraktären och jag kan inte tänka mig att en nerbantad nakenhoj med nästan 30 hästar mer ska vara sämre.

Tror nog mycket är bara för att dom ska hitta något dåligt med hojen. Hojen måste vara körbar också.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Det jag menar är att den levererar inte det du vrider på rullen :)
Går att mappa bort väldigt enkelt och samma lär det ju va med the beast hehe

Jo, jag vet. Skojar till det lite. Men det är aningen B precis som dom beskriver att vi betalar massa deg för en 180 hästars missil och det blir för mycket hängsle och livrem. Varför inte ge ägarna ett körläge med lite direktare gas, lite mindre aggressiv tc, etc. Klart att det går att fixa.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top