KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hur kan den här videon inte ha postats ännu? It's a must have! Måste måste måste måste ha!

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Ska jag verkligen skuldsätta mig i nästan 10 år... FÖR DEN DÄR? :dummer

Näe. Gör om, gör rätt. Det ser ju ut som en jävla bönsyrsa!

Hm, väldigt vad vinden har vänt på lite drygt en månad. :7peta Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig, eller hur? :tungan

Men det är väl oftast så med nytt för vissa, att det måste mogna i viss mån av tid. Själv tycker jag den både ser grym ut och borde vara än värre i grymhet att köra.
Det jag hade svårt för först dock var instrumenteringen, men nu liksom tänker man inte på den mer. Allt annat som gör hojen råast uber alles gör de sämre kvaliteérna osynliga på nåt vis. Kärleken är blind, eller vad brukar man säga.:kär

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
Hm, väldigt vad vinden har vänt på lite drygt en månad. :7peta Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig, eller hur? :tungan

Men det är väl oftast så med nytt för vissa, att det måste mogna i viss mån av tid. Själv tycker jag den både ser grym ut och borde vara än värre i grymhet att köra.
Det jag hade svårt för först dock var instrumenteringen, men nu liksom tänker man inte på den mer. Allt annat som gör hojen råast uber alles gör de sämre kvaliteérna osynliga på nåt vis. Kärleken är blind, eller vad brukar man säga.:kär

Det var väl snarare en djuup dipp i ha-begäret :D Men till mitt försvar så var vit färg inget som passade den (eller mig då) och kameravinkeln sög. Sen har KTM gjort en helt sanslöst bra PR-jobb :crash
Så jag ska fanimej skuldsätta mig på ett eller anat sätt!

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Det var väl snarare en djuup dipp i ha-begäret :D Men till mitt försvar så var vit färg inget som passade den (eller mig då) och kameravinkeln sög. Sen har KTM gjort en helt sanslöst bra PR-jobb :crash
Så jag ska fanimej skuldsätta mig på ett eller anat sätt!

Kan hålla med om att den färgsättningen inte var optimal. Vad gäller hela PR-grejjen så är den tamejfan genial.:rock Svårt att inte få ett ha-begär.

P.S. Bara för skojs skull kan man ju jämföra PR-strategi med japsarna som inte fattat galoppen än. Det kan man ju bara se på det senaste spektaklet. Ooooh, "The dark side of Japan" och ut kommer en j-a ER6-konkurrent på 74hk.:huvet

Ja, den kommer säkert sälja bra, men de har ju för f-n helt glömt bort att göra hojmodeller för vad hojkörning handlar om, att ha roligt när man kör hoj.
De fokuserar ju bara på sitt tråkiga pendlarmiffotänk.:dummer
Skulle vara MT-09:an då som kan vara riktigt rolig om jag ska vara ärlig.

Nä, det är tur att Europeérna och då främst KTM satsar på att bygga hojar som riktar sig till oss som vill ha skoj på hoj i första hand.

Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Såå, nån mer än jag som ska på det där jippot den 14:e? :D

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Japp, jag. Och man fick tydligen inte ta med sig nån dit heller. :näsblod

Mmh, och de verkar kolla upp att man verkligen är en av de som fått inbjudan med. De har en bra media spinner på KTM för releasen av 1290SDr

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Den var mindre än vad jag hade väntat mig faktiskt. Såg bättre ut i verkligheten än på bild med.

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hur kan den här videon inte ha postats ännu? It's a must have! Måste måste måste måste ha!

Phet video. . Har varit på den vägen de visar när han kör in i en by.Byn heter Ronda .. sikken väg, herregud flera timmars kurvorgie. Jag körde en Golf Bluemotion :/

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Hoj
Inte just nu...
Noterade idag att priset nu är upplagt på Ktm's hemsida, 146 218kr...
Jag tror att dom kommer ändra det till 149 900kr snart. Var samma sak att smcr-13 var satt lägre iom dom inte översatt eurokursen rätt förra året. Sen påpeka jag det varför alla skrev 81900kr när det stod ett lägre pris på ktm:s sida. Då ringde den handlarn och bad dom ändra det.

Så det kommer nog uppdateras snarast till 149 900 som svenska handlare gått ut med som pris.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Synd att man skulle få för sig att köpa lägenhet.

Nåja, den lär ju finnas att köpa i framtiden också. :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati