KTM 1290 Super Duke R

Jahopp då var hojen hämtad, utanför stod en likadan som precis lastats av för leverans till butiken med samma oljeläckage vid filtret om än lite värre.
Glapp i bakhjulslagret efter 100 mil :tummenupp
Diagnosavgift 300+ kr för att dom pluggar in datorn på service...Jävla bluffkostnader

Nu är det ju inte vid filtret det läcker.......

Såg den videon tidigare.. Skönt med lite längre snack om hojarna.

Till det här med drevning, jag fattar inte riktigt varför man skulle vilja göra det.
Den kommer ju upp jävligt fort på 2:an utan koppling... Att göra den ännu aggressivare känns inte som en bra ide enligt mig.

Har läst en hel del vad som skrivs på superduke.net och där var det just en en snubbe som hade drevat om den men som tillslut bytte tillbaka för han tyckte den blev alldeles för hetsig på dom lägre växlarna.

Jooo men alltså det är för svårt att koppla upp den på femman ju :näsblod
Btw så är 3:an den nya 2:an :fakta

Tänkte inte på det, Doh! :huvet :)

Nej för mig får det vara orginal drevning... Känns rätt optimalt för den här hojen.

Nu är min 690 såld :smasha blir att leta en 1290 senare ;) ska ha min drömhoj :fakta :dummer :yoparty

2014-05-02 15.15.01.jpgSå har man äntligen fått tillbaks fälgarna från lack. Tog en evighet och ett byte av lackerare. Första turen gjord idag, 7-8 mil, och allt känns helt underbart.

View attachment 404556Så har man äntligen fått tillbaks fälgarna från lack. Tog en evighet och ett byte av lackerare. Första turen gjord idag, 7-8 mil, och allt känns helt underbart.

Texten till fälgarna, är det från KTMs egna textremsa?
Jag beställde nämligen RACING-texten från KTM för att lackera in dessa på fälgarna, men på din hoj ser texten smalare ut än vad jag hade tänkt mig. Jag får tillbaka min hoj i slutet av nästa vecka HOPPAS jag.

Hur som helst, hands down den snyggaste hojen there is, speciellt med den fälglackeringen :tummenupp

Jag har inte fått tail tidyn än så fotade utan den fula bakskärmen....hade inte sett KTM:s egna text när jag lämnade in fälgarna så det är lackeraren som fixat egna....blir säkert bättre med dom du får Fordon...:tummenupp...blir bättre ändå med kolfiberframskären och acra helsystem som ska vara på ingång snart hoppas jag....

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show