Tänkte lufta bromsarna och byta bromsvätska på min 450 exc 03a. Dot 4 står det på kärlet på frambromset till oket. Har en ny flaska från biltema Bromsvätska Dot 4+ SAEJ 1703. Fungerar denna bra att hälla i och byta till?
Eller måste man ha dot 4?
Hjäälp?
Dags att besiktiga hojen för första gången i min ägo.
Vad behöver vara monterad för att klara godkänt?
Vet att tutan ska vara monterad men kan varken hitta el eller plats att skruva fast den på.
Tacksam för hjälp
KTM EXC 450 -08, går det på en 5,00 17" motardfälg bak eller bör man ha en 4,25 bak? Nån som har koll?
Skall du rejsa? Skall du köpa däck från RR åkare? Om nej köp smalare fälg det gör livet lättareKTM EXC 450 -08, går det på en 5,00 17" motardfälg bak eller bör man ha en 4,25 bak? Nån som har koll?
Skall du rejsa? Skall du köpa däck från RR åkare? Om nej köp smalare fälg det gör livet lättare
Hojjen kommer till 95% gå på gata med gat däck, det lilla på bana den går så är gatdäcken på. Tänkte mest om det i stort sett är omöjligt med en 5.00 fälg med tanke på att svingen är rätt smal och ett helvetes meck?
Känner mig mindre smart som glömde att kolla gamla fälgen innan jag sålde dem..
Jag hade 5" fälg med 160 däck (slicks) på min -03 exc och den svingen är ännu smalare än -08ans. De funkade helt ok. Se till att inte ha för kort kedja så du kan ha hjulet långt bak i svingen annars tar de i. Finns risk att kedjan kan ta i fälgkanten vid rejäla nedlägg dock. Köpte mina hjul begagnade från en banåkare så där var redan märken i fälgen efter kedjan men kanske inte så kul om man köpt nya svarta hjul för massa pengar -08 borde va lite bättre än -03 iofs. 5" är ju så mycket fetare!
Hej Tänkte att jag kan låna denna tråd då det gäller samma hoj
Jag köpte en 450exc -10 och fick då med denna i "bra o ha lådan" men vet inte vad det är
View attachment 414337
sedan har jag en annan fråga, brukar ni byta oringarna på oljepluggen och för oljefilterlocket när ni byter olja?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|