Räcerhunden skrev:
2222853 har funderat lite på en 525 men vill inte ha en för tung hoj om man får för sig o åka i skogen.
SOm tidigare har skrivit så väger KTM 4T 250-525 lika mycket.
Att 525:an skulle vara tung och brutal i skogen är oxå ett väldigt felaktig påstående. KTM 400 och 525 är 2st hojar som är väldigt lättkörda och har snälla register med hanterbar effekt. Med det menas INTE att en 525:a är klen, snarare tvärtom. Mycket pulver leveraras beroende på gashanden. KTM 450 är INTE en snällare hoj än 525 som många tror, den har nästan lika mycket hk, men ett mindre och toppigare effektkurva, som kan göra den svårkörd om man nu inte heter David Night förstås.
Räcerhunden skrev:
2239327 Ja det blev en 525 i alla fall, inhandlades idag
. Blir till o slänga på motardhjulen i helgen.
***GRATTIS***
Komihåg att kolla upp så att ventiljusteringen är gjord. 0,12mm både avgas och insug, Justering var 25timme om du inte tävlingskör. Olja 7timmar och oljefilter var annan gång, Tvätta luftfiltret så ofta du orkar. Sen så har du en Hoj som kommer att gå och gå. Kolvbyte på EXC 525 är lite olika, men 200-300timmar är inte ovanligt, går att jämföra med Honda CRF450s 45timmar på kolven.
mvh