Suck....
Liten update då,
För någon dag sedan var jag ute och fiskörde lite på Öland. Skulle bromsa in för ett hus när det högg utav bara satan i hela hojen, sen slutade det och jag rullade vidare. Motorn gick fortfarande så rullade in till kanten och såg att hela bromsoket fram hade lossnat. Fick låna en rem från en som bodde utmed vägen och tog mig hem.
Väl hemma förstod jag vad som hade hänt. Av nån mystisk anledning så har den nedre bulten vibrerat loss och när jag sedan bromsat har oket vridits upp och skjuvat av den andra bulten, var nog bara ren tur att framhjulet inte låste sig och jag for i backen.
Nåväl tänkte jag, fick ur den trasiga biten ur oket, gängorna såg ok så jag försökte skruva dit oket igen. De gick då verkligen inte, hålen stämde inte överräns. Efter att ha kliat mig i huvudet lite så tog jag loss gaffeln och la den på arbetsbänken. Detta uppenbarade sig då.
Hela fästet har alltså blivit skevt. Få tag i ett helt gaffelben till en SMR är bara att glömma. Så jag började kolla i manualer om man kunde byta ut fästet, vilket man kunde. Nu skulle jag ju bara köpa mig ett sånt, Hmmmm 3200 kr på KTMshop... Inte så skoj... Efter mycket runtringande hittade jag ett nytt fäste som förhoppningsvis ska passa, det kommer imorgon. Kostade runda 750 kr... Jag upptäckte oxå att den flytande skivan har tappat två bobbiner så såna fick jag beställa från Tyskland. Kan även vara så att skivan blivit skev, det återstår att se.
I samband med att jag försökte räta fästet gjorde jag även sönder mitt fina skruvstäd... Var måttligt nöjd igår kväll