KTM 525 mod-tråden

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Vad går ett motard kit på till en KTM 525 exc?

Motardfälgar 10 000 SEK
Bromsok och skiva 5-6000 SEK ex beringer 4 kolvsok och wave skivan
Däck 3 000 SEK

Kolla begagnatmarknaden, finns fälgar för drygt 10 000 SEK med slitna slicks etc


Har själv fälgar till salu se min signatur, kan förhandla pris vid affär!
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Oki. Tackar så mycket. Reservdelar? Dyrt med sånt?
Största drömmen vore å ha dubbla akra lr nått :)
Fjädringen, nått man behöver byta?
 
Last edited:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Svinstabiiilt, samma julgransbelysning som mig på styrkronan med då... :tummenupp
Jag lackade mitt sånt lock ska bli kul att se hur det håller, annars får vi väl blästra av det och komma med en påse till dig för eloxering.

jajjamensan! Min hoj kommer få xzibit eller va han nu heter att verka vara ett under av god smak!... jag får skaffa nån passande outfit.. tomtedräkt kanske;)

Nån som vet vart man kan beställa shyssta kartor me sponsordekaler? Gärna i sverige.
/Will

Oki. Tackar så mycket. Reservdelar? Dyrt med sånt?
Största drömmen vore å ha dubbla akra lr nått :)
Fjädringen, nått man behöver byta?

brukar va mycket prat om att fjädringen är för mjuk så man kan byta fjädrar och schimsa om dem... går på ungefär 5 lakan för fram och bak, jobb plus material.
 
Last edited:

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Blev allt genast dyrare än vad jag hade trott. Måste hamna upp mot 70-80 tusen för en begagnad hojj?
 

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Blev allt genast dyrare än vad jag hade trott. Måste hamna upp mot 70-80 tusen för en begagnad hojj?

neeee.. beror ju på hur ny du vill ha men jag pynta 67 för en ett år gammal hoj me motard och offradhjul.
De som säljs som motard brukar i regel vara lite finare skick plus att du har med hjulen från början. Annars kan du kolla centralwheel eller va de heter, de har fina hjul till bra priser, ligger i england.
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
neeee.. beror ju på hur ny du vill ha men jag pynta 67 för en ett år gammal hoj me motard och offradhjul.
De som säljs som motard brukar i regel vara lite finare skick plus att du har med hjulen från början. Annars kan du kolla centralwheel eller va de heter, de har fina hjul till bra priser, ligger i england.

Är bara ute efter motard. Men har tyvärr inte hittat så många på blocket. Försäkringar, vad ligger de på?

Ähh finns dubbla GPR-pipor till rimlig kostnad

Hemsida?
 
Last edited:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Är bara ute efter motard. Men har tyvärr inte hittat så många på blocket. Försäkringar, vad ligger de på?



Hemsida?

eftersom exc är en offroadhoj får man oftast de hjulen med. Säsongen har ju inte börjat, det kommer trilla in allteftersom. Kika på annonserna så du lär dig vad som är bra pris och slå sedan till fort när rätt hoj dyker upp! Jag betalar 2.300 halv halvår
/Will
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Bilsport&mc har offroadförsäkring som brukar vara vettig om man bor strax utanför storstäderna, betalar ca:3300 om jag minns rätt helår, tror den kostar 5-6 nåt i stan.
Angående fjädringen så går det att skruva om den så den blir svinbra, visst alltid bättre att shimsa om samt byta fjädrar men det kan man göra då man är i sverigeeliten.
Martin Lind skruvade om fjdringen på min polares hoj då vi var på motardläger, tog 15 min, helt annan hoj efteråt.
Men vill man kasta in deg så bygg om, annars skruva det hårdare bara.:yoparty
 

Hi-ho

Guest
Hehe, står i val nu. 3 st olika :D Aprilia sxv 550 å lägga ut nån hundring på framskärm bara. KTM 525 exc å lägga ut flera tusen på motard-kit. Eller bil :D

Du får en ny 525:a komplett, för under det som aprilian kostar!!

sen, det där med bil får du lägga ner, eller köpa båda.:tungan
//J
 

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Last edited:

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
lite för mycket offtopic nu i denna tråden. Inget snack om försäkringar eller allmänt om 525or. PIMPNING OCH MODDAR MED MASSOR AV BILDER! Detta ska va en porr-tråd!:yoparty
 

Jii

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Stockholm/Jönköping
Hoj
89%honda, 10%yamaha, 1%eltejp gammelräser -87
Någon som har en ungefärlig koll på diametern på avgasmynningen på ett acra slip-on till 525:an? :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top