KTM 525 mod-tråden

j.sehlin

Ny medlem
Gick med
4 Jan 2007
Ort
Hudiksvall
Hoj
KTM 525 -05 EXC/SM
en fråga... första fråga..

hur ställer jag in hjulstorleken så ja får in rätt hastighet ?

man ser att den visar omkretsen lite hastigt när man startar displayen, men de är för enduro hjulen, vill ändra så ja får rätt när ja kör motard också!

EDIT: FANN DET!!!!!!!


MVH // JS
 
Last edited:

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Bakram kostar väl ny ca 1200 SEK. Beställ från närmaste återförsäljare...


Jag blir så glad att KTM kan hålla så låga priser på sina reservdelar. Annat är det med Ducati =) Får väl ringa till Jonte Engdahl's imorgon och beställa en =D thx
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag blir så glad att KTM kan hålla så låga priser på sina reservdelar. Annat är det med Ducati =) Får väl ringa till Jonte Engdahl's imorgon och beställa en =D thx

De har säkert en bakram på lagret, du får hälsa ifrån mig, Richard Andersson :tummenupp

Var ett tag sedan jag har hos honom då jag har flyttat...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Mina bakblinkers!!:yoparty
 

Bifogat

  • blinkers.JPG
    blinkers.JPG
    84.7 KB · Visningar: 144
  • CIMG0562.JPG
    CIMG0562.JPG
    69.8 KB · Visningar: 129
  • CIMG0558.JPG
    CIMG0558.JPG
    107.1 KB · Visningar: 137

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
Är det verkligen ingen som har en bakram från -4 och framåt att sälja till mej? Jag vill också snickra lite på min hoj, precis som alla andra!

Jag såg en fabriksny ram på ebay, var nog inte så jäkla dyr heller. sök på ebay.com..... tror jag sökte på 560 smr.
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Bakram kostar väl ny ca 1200 SEK. Beställ från närmaste återförsäljare...


Jag kan direkt dementera att en bakram kostar så lite.
Den kostar det dubbla. Närmare bestämt 2134:- Man måste alltså köpa en en hel del för att få det nyare stuket på hojen.

Tänkte ju inte alls på att det inte är samma baklampa på den nyare plasten så det får man köpa en ny.

Det är en helt annan registrerings-skylthållare också.

Innerskärmen får man också köpa en ny då den skiljer sej mycket.

Inte nog med det, man måste ha en helt annan luftburk med de nyare sidorna om det ska passa med den nyare bakstänkan med integrerade nummerplåtar.

Med en ny luftburk så får man köpa den nyare stänklappen som passar på luftburken.

O då passar ju inte sadeln heller, så då får man ha en ny sadel också.

Men en ny sadel passar inte mot den gammla tanken så då måste man köpa en ny tank med.

Och med en ny tank passar ju inte kylarvingarna från den gammla tanken, så man får glatt beställa nya kylarvingar med.


Sen ska jag ju inte ens börja nämna alla olika skruvar, brickor och smått skit som man måste köpa för att allt ska lira tillsammans. Styvt 35 olika artiklar är det. Men jag är envis som en kossa och när jag vill ha något så skaffar jag mej det :yoparty

7 420:- svenska riksdaler kostade hela kalaset. Och det är med tio procent i rabatt, så runt 8 000:- totalt. Beställde prylarna på Jonte Engdahl idag, ska hämta dom på fredag. :tuttar
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Jag kan direkt dementera att en bakram kostar så lite.

7 420:- svenska riksdaler kostade hela kalaset. Och det är med tio procent i rabatt, så runt 8 000:- totalt. Beställde prylarna på Jonte Engdahl idag, ska hämta dom på fredag.

Vi har väl olika rabatt!? eller det måste vara inflationen på bakramar :rolleyes:

jisses 8 000 SEK för kosmetika. köp en ny cykel istället....
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Vi har väl olika rabatt!? eller det måste vara inflationen på bakramar :rolleyes:

jisses 8 000 SEK för kosmetika. köp en ny cykel istället....

Du kan ju inte antaga att jag har din rabatt när du höftar ett pris fattar du väl :tungan

Vist, det är mycket pengar. Men jag blev idiotförklarad lååhåångt innan jag köpte just denna hojen. JAG vill ju ha den så, sen om det kostar mycket så är det ju tråkigt, men jag vet ju att jag inte kommer få tillbaka en fjärdedel. Men det är kul, för mej själv, det är det enda som räknas. Hojar har jag fler av så det är ingen ko på isen ;)
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06


Vist, det är mycket pengar. Men jag blev idiotförklarad lååhåångt innan jag köpte just denna hojen. JAG vill ju ha den så, sen om det kostar mycket så är det ju tråkigt, men jag vet ju att jag inte kommer få tillbaka en fjärdedel. Men det är kul, för mej själv, det är det enda som räknas. Hojar har jag fler av så det är ingen ko på isen ;)

Helt rätt inställning. :tummenupp
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top