KTM 525 mod-tråden

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Lackade mina fjädrar till snöskotern vita (från att ha varit gula) med färg på sprayburk, köpt på OK för en 50-lapp. La ingen klarlack, såg ändå ut som orginal i "allas" ögon.

Höll hela vintern utan en enda spricka, trots mkt körning på crossbana. Enda gången färgen nöttes bort var vid närkontakt med ett träd.
Höll alltså trots åtskilliga minusgrader...

Den vita: http://www.pixbox.se/alb608458
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Den hojen går under kategorin "Grym" nu. :)

Edit: Nästa steg är vit fjäder kanske?

WP dämpare så det borde ju passa

"Ursprungligen användes namnet White Power som syftade på de vita fjädrar som var ett igenkänningstecken för WPs produkter, men man slutade använda namnet 1991 då man inte vill sammankopplas med det likalydande rasistiska slagordet."
-Wikipedia

;)


Men det vore nog riktigt snyggt :)
Fast den är ju redan duktigt snygg nu, sen tycker jag att det blev jävligt lyckat med fälgstripsen, även om tummen nu var gipsad.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
WP dämpare så det borde ju passa

"Ursprungligen användes namnet White Power som syftade på de vita fjädrar som var ett igenkänningstecken för WPs produkter, men man slutade använda namnet 1991 då man inte vill sammankopplas med det likalydande rasistiska slagordet."
-Wikipedia

;)

Men det vore nog riktigt snyggt :)
Fast den är ju redan duktigt snygg nu, sen tycker jag att det blev jävligt lyckat med fälgstripsen, även om tummen nu var gipsad.

Blev riktigt fint med fälgstripsen Rasorblade:tummenupp

Tackar....

Annars så finns bakfjädern i vitt original:D
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Photoshoppade lite snabbt, blev snyggt med vit fjäder tycker jag :)
 

Bifogat

  • rasorblades.jpg
    rasorblades.jpg
    128.1 KB · Visningar: 232

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Tycker också den var snyggare som svart, eller tror nog det är det blåa som förstör lite, dock är inte den vita versionen ful bara att den svarta va mer brutalare om man säger så.

Om du har andra oranga grejer så tycker jag att du ska behålla den oranga fjädern.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Lämna in delarna till en riktig lackeringsverkstad. Slutresultatet blir så mycket bättre och lacken har en riktig hållbarhet.

Originallack, någon form av komponent. Bakfjädern kan även vara pulver.

Jag personligen har lackerat flera fjädrar med pulverlack och lacken har då aldrig spruckit.

Skall ni ändra färg på delar gör det professionellt... Det kostar inte många kronor med än vad en bra sprayburk kostar.

Hur har du behandlat fjädrarna före? Blästra är ju inte så rekomenderat.
 

opehrson

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 SM -06
nån som vet hur/var man hittar bara plasten till dessa, har alu skenan..
u6951381.jpg
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Ni som lackat era fjädrar som skrev innan!

Hur behandlade ni dom före? Hört att man inte ska blästra dom?
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag ska måla min idag. Har badat den i avfettning och bilschampo för att få den ren. Idag ska jag matta ner ytan med ett fint sandpapper, jag tror att jag kommer slipa med ett 1200 papper, jag kanske går ner till ett 800 papper om inte ytan blir tillräckligt uppruggad för att få färgen att färsta. Har en del missfärgningar från gammal jord och olja som nog kan vara svår att få färgen att fästa på.
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Målade min fjäder på LC4an, det blev bäst när man blästra den så att färgen vekligen fäste.. *tips*
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jag ska måla min idag. Har badat den i avfettning och bilschampo för att få den ren. Idag ska jag matta ner ytan med ett fint sandpapper, jag tror att jag kommer slipa med ett 1200 papper, jag kanske går ner till ett 800 papper om inte ytan blir tillräckligt uppruggad för att få färgen att färsta. Har en del missfärgningar från gammal jord och olja som nog kan vara svår att få färgen att fästa på.

Ett tips är även att skippa så fina papper, 240 eller nåt funkar ypperligt, blästra funkar bra för att rugga upp men man kommer inte åt överallt.
Det är inte färg utan smält plast på stöten förövrigt.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Målade min fjäder på LC4an, det blev bäst när man blästra den så att färgen vekligen fäste.. *tips*

Jaou men blästrar man en fjädrer finns tydligen risken att den tappar spänsten vad jag läst runt på nätet.

:va
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top