KTM 525 mod-tråden

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jaou men blästrar man en fjädrer finns tydligen risken att den tappar spänsten vad jag läst runt på nätet.

:va

Kan lova att du inte lyckas blästra bort plasten på en dämpare heller...
Men man kan läsa mycket dumma saker på nätet:D
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Kan lova att du inte lyckas blästra bort plasten på en dämpare heller...
Men man kan läsa mycket dumma saker på nätet:D

Blästrar du med mjöl eller? Aluminiumsilkat blästrar LÄTT bort plasten på en dämparfjäder.
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Blästrar du med mjöl eller? Aluminiumsilkat blästrar LÄTT bort plasten på en dämparfjäder.

Tror vi har vanlig blästersand på jobbet och jag försökte ordentligt utan resultat iallafall men att slipa med 1200 papper skulle ju vara som att fisa i yttre rymden, hade inte gjort nån nytta...:D
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Kan lova att du inte lyckas blästra bort plasten på en dämpare heller...
Men man kan läsa mycket dumma saker på nätet:D

Ja självklart kan man läsa mycket dumma saker på internet. :D

Men kan faktiskt tänka mig att det stämmer i viss mån ändå, på mindre fjädrar. Men är väl tveksam till att det skulle göra nått större på dessa fjädrar. Men äsh, likabra att fråga. :)
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Tror vi har vanlig blästersand på jobbet och jag försökte ordentligt utan resultat iallafall men att slipa med 1200 papper skulle ju vara som att fisa i yttre rymden, hade inte gjort nån nytta...:D

Imorrn ska jag nog blästra, med sand. Fixar det inte bort färgen blir jag faktiskt rätt förvånad. :)

Jag märkte inget på min fjäder iaf, så kör hårt ;)

:yoparty :yoparty

Pulverlack!
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Såg en annons på blocket precis till er som är glada att styla dom, delarna är ju ruskigt billiga.

Ram - 1500;-, måste va det billigaste jag sett om alla papper osv följer med.
Sving - 1500;-

Och en orange tank, var ju nån som nyligen letade efter en sådan var det väl någon som skrev.

Detta är inte min annons så det är ingen reklam, tänkte bara bra tillfälle för er som är glada i att styla dom att komma över endel grejor billigt.

http://www.blocket.se/vi/14713107.htm?ca=23_10_s
 

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Ort
Åstorp
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Det är ju en SX-ram, vilken nytta har man av att det är papper eller ej på en sån ram? Den är ju inte registrerad för vägbruk endå. Tror inte det är särskilt lätt att sälja en hel ram, för det är nog inte så många som behöver en kanske...men vad vet jag. Finns mkt 520/525 delar till salu för tillfället, på SOE, ENDURO MX, BLOCKET och här. :pannkyss
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Det är ju en SX-ram, vilken nytta har man av att det är papper eller ej på en sån ram? Den är ju inte registrerad för vägbruk endå. Tror inte det är särskilt lätt att sälja en hel ram, för det är nog inte så många som behöver en kanske...men vad vet jag. Finns mkt 520/525 delar till salu för tillfället, på SOE, ENDURO MX, BLOCKET och här. :pannkyss

Sant iofs.

Tyckte bara delarna lät billigt. Ramar, sving mm brukar ju ändå ligga på några tusen till dom flesta hojar begagnat.
 

660smc

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
hammerdal
Hoj
ktm 530 exc -08
tänkte bara varna för race-styles om någon skulle få för sej att handla där , beställde drev o kedja där den 4dec å dom har forfarande inte skickat dom...
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Är ju faktiskt rätt många som tidigare beställt från dom och har inte fråns nu läst att det har varitg problem med att få hem saker.

Har du satt in pengar osv? Så dom inte väntar på det. Om du nu skulle göra det i förväg dvs.
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Såg en annons på blocket precis till er som är glada att styla dom, delarna är ju ruskigt billiga.

Ram - 1500;-, måste va det billigaste jag sett om alla papper osv följer med.
Sving - 1500;-

Och en orange tank, var ju nån som nyligen letade efter en sådan var det väl någon som skrev.

Detta är inte min annons så det är ingen reklam, tänkte bara bra tillfälle för er som är glada i att styla dom att komma över endel grejor billigt.

Detta är ingen reklam häller, men jag har en mycket fräsch svart pulverlackerad sving inkl lager drygt 15 timmar! billigare än paddes :tungan

bara att skicka ett mail!
 

660smc

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
hammerdal
Hoj
ktm 530 exc -08
fick ett mail att dom mottagit pengarna den 18 -dec , har mailat dom flera ggr å det verkar som om dom kanske skickar sakerna idag. beställde grejjer samtidigt från usa å dom va här på en vecka...
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Får väl kasta in lite porr här nu igen då för att hålla tråden vid liv, en viktbesparing från 166 till 89 gram, va fort det kommer att gå nu...:D
 

Bifogat

  • IMG_0286.jpg
    IMG_0286.jpg
    56 KB · Visningar: 159

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Vad är det för storlek på hjulaxlarna på ktmerna? är det 22m bak o 25 fram?

mvh
anders
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top