Snowman89
Guest
okej.. då är de bara o fortsätta byta olja o filter ett tag till, kolla ventilerna då och då.. Men finns det något knepp annars så man vet att de är dax? Eller De är full service när det rasar bara?
Jag köpte precis en 525a som börjat låta illa i motorn.
När jag öppnade den så visade det sig att cylinder samt vevstakslagret var skadat.
Så jag kommer behöva byta kolv, vevstake, ramlager samt ny nikasil i cylindern samt att jag kommer byta en del till grejer som förebyggande när motorn ändå är delad..
Då har hojen bara gått 170h...
Men det verkar som att ifall du sköter hojen samt har lite tur så kan de gå väldigt många timmar utan problem eller större renoveringar.
Dock verkar det billigare att renovera en 530 då det finns ett 570 kit som går att få för knappt 6300kr som inkluderar kolv, stake, cylinder samt kam och lite mer. Så det är riktigt billigt ifall man råkar åka på ras.
SXS09570000 är artikelnr på kittet.
Last edited: