har inte haft kedjan så länge heller, tror jag handla den samtidigt som jag byta däck, o de var i nog förra året, har inte kört mer än ett par gånger i år, o kanske max 10 ggr med den i fjor sen jag byta däck, när man kör så känns de precis som de bromsas när kedjan gå emot.. så kan ju vara däcker som sträcker ut kedjan..
Hejsan!
Har ställt frågan tidigare i tråden så ber om ursäkt i förväg om ni tycker jag tjatar, har förståt att de är väldigt vanligt att kedjan äter på däcket, men tycker att min äter mer och mer, kedjan blir slapp så man måste spänna den varje gång man varit ute o kört, kedjan går att dra i sidled rätt mycket, är de dålig kvalite på kedjan eller de är däcket som gör att den blir slapp? Är märke i fälgen också har för mig att där varit nåt sen innan men blev nog fler efter att jag körde sist. Hade de varit bäst o byta till ett mindre däck och hoppas på det att de löser hela problemet?
View attachment 369141View attachment 369142View attachment 369143View attachment 369144View attachment 369145
du menar så de står lite snett? provade de en gång också, men de blev nog lite mer plats men inte tillräckligt, vet dock inte hur mycket man vågar att sneställa de..
ja de är bara slitet på sidan.., däcket är för övrigt fint, någon kedja som rekomenderas?
Fan va de ser ut då.... Inte kul då... Kedjan ser klart slut ut för den ser ut på bilderna att den kan röra sig ganska mycke i sidled....
Har du kolla om de går att spänna hjulet lite åt höger, dvs. framkant vid kedjan mot andra sidan så de blir lite mer frigång vid kedjan....
Har samma däck o fälgbred, däcket kördes med vinkelslip när de lades på, har inget kedjeskydd på, så då är de distansen på drevet som saknas då,
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|