Ktm 530 exc-r/smc

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
Tack för svaren!
Jag har mejlat Mark angående däcken, så jag väntar på svar.
Är det bara jag som har otur när jag letar, eller är det dåligt utbud på SM däck rent allmänt?
Slängde på enduro-prylarna igår och körde lite i skogen (för första gången) med ett par kompisar som är mycket mer erfarna än vad jag är. Fyyy helvete vad jobbigt/svårt det var! Jag hade inte en sportmössa att hänga på dem... Men kul var det och det lär bli fler turer i skogen :tummenupp

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Honda XR630R -90, KTM 530EXC -08
Återkom gärna med svar angående Mark :)

Nja just rena motarddäck är det klent på lager. Många kan ju ta hem om man ber om det dock.

Sent from my Samsung Galaxy S2 using Tapatalk

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
Återkom gärna med svar angående Mark :)

Nja just rena motarddäck är det klent på lager. Många kan ju ta hem om man ber om det dock.

Jag fick ett svar från Mark idag.

"Yes, I can fix your tyres and fitting for you - I am in the Uk for 1 week and come back home again next Wednesday, please email me again in 1 week and leave me your phone nr. and we will fix a time."

:tummenupp

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Jag fick ett svar från Mark idag.

"Yes, I can fix your tyres and fitting for you - I am in the Uk for 1 week and come back home again next Wednesday, please email me again in 1 week and leave me your phone nr. and we will fix a time."

:tummenupp

Underbart! :)

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
Vet inte om du fått svar på detta, men det finns en uppdaterad version av kamkedjesträckaren, kostar 1200kr. Jag fick byta på min, rasslade och hade sig.

Jag har för mig att det rasslar/låter lite pga av att den är hydralisk? För att slippa rasslet kan man byta till fjäder.

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Jag har för mig att det rasslar/låter lite pga av att den är hydralisk? För att slippa rasslet kan man byta till fjäder.

Låter bekant, när jag lämnade in min sa han att han satt dit nån med fjäder tror jag. Jag är inte så hemma på hur sånt där fungerar, men Karlströms motor rekommenderade mig att byta till den jag har nu. Så nu slipper jag rasslet iaf :)

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Igår när regnet öste ner tänkte jag att ja skulle testa mina Continentals fäste.
Det va så blöt så det stod vatten på gatorna men knte gav däcken upp för de.
Gick utan problem att göra stoppies från 60 och det gick ibte att gå det att släppa på full acc på någon växel.
Aldrig vart med om ett däckmärke.med så bra fäste på blött underlag.
Eftersom jag bara körde gata lutade jag inte speciellt mycket någon gång dock.
Men jag va uppe i över 150 en gång iallafall och körde över en vattenpöl och inte en tillstymmelse till planing :)

MikeNoOne

9 Lives
Gick med
25 May 2009
Hoj
2008, KTM, 530exc-r
Sådär... nu sitter det ett par continental sm på fälgarna. Mark var riktigt trevlig och så var det ganska kul att sätta min knackiga gymnasie-engelska på prov :tummenupp

Lethenstrm

Oldshool Racingmotard
Gick med
18 Jan 2009
Hoj
Haha kul att höra :) hoppas du blir nöjd med däcken annars får jag skämmas xP

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Lite fel hoj kanske för den här tråden, men 525 mod-tråden är ganska stendöd tyvärr..
Vi gör så här: Har ni tips på vart man kan sätta dit skivlås med hållare på en 530 (som borde ha samma ram som min 525 men som är fel för den här tråden :tummenupp) ?
Just nu är jag faktiskt lite avundsjuk på polarens 660 som har en enkel spak för borttagning av sätet. Sen kommer jag på att jag har elstart och mycket lättare och roligare hoj.
Nåväl, hur har ni löst det? Vill helst inte ha låset i ryggsäcken.
Vet inte om det blir för jobbigt att ta bort plasten från luftburken och förvara det där?

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Lite fel hoj kanske för den här tråden, men 525 mod-tråden är ganska stendöd tyvärr..
Vi gör så här: Har ni tips på vart man kan sätta dit skivlås med hållare på en 530 (som borde ha samma ram som min 525 men som är fel för den här tråden :tummenupp) ?
Just nu är jag faktiskt lite avundsjuk på polarens 660 som har en enkel spak för borttagning av sätet. Sen kommer jag på att jag har elstart och mycket lättare och roligare hoj.
Nåväl, hur har ni löst det? Vill helst inte ha låset i ryggsäcken.
Vet inte om det blir för jobbigt att ta bort plasten från luftburken och förvara det där?

För i tiden när man köpte lås så fanns de låshållere att köpa som man skruva fast... Annars kan du köpa en sån där ktm väska för 143:- att skruva fast på typ bakskärmen du kan förvara låset i... Annars finns de olika fula väskor, som man kan fästa över bakdelen av sadeln å förvara låset i...

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Jo, jag vet att det finns låshållare att köpa till, och att man kan skruva fast den på nån balk eller nått.. Frågan är bara vart? Har inte köpt lås ännu, men hittar inget ställe där jag trivs med att den kan sitta.
Utseendet är problemet här, vill ha det så dolt som möjligt :banana

Nidhogg

Ny medlem
Gick med
23 May 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06
Jo, kanonställe, men finns inget att fästa hållaren i som jag hittat. :)
Kanske går att bygga nått iofs under nummerplåten

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Under nummerplåten får du moment på extra vikten som kanske inte är bra pga, vibrationerna... Något enstaka hål kan du säkert borra genom plasten å fästa i ramen bakom... Annars har du ju bulten till sadeln att använda... Finns ju även infästningarna till ljuddämparen att göra fäste till...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati