Lethenstrm
Oldshool Racingmotard
siffrorna står för viskositeten. Att hälla i en olja som har viskositet 80 vid kall motor kommer inte funka. Men try it och kom med rapport om du vill.
Det funkar alldeles utmärkt.Tro det eller ej,men växellådsoljor brukar fungera utmärkt i just växellådor.siffrorna står för viskositeten. Att hälla i en olja som har viskositet 80 vid kall motor kommer inte funka. Men try it och kom med rapport om du vill.
Felet var att o-ringen ( Se bild 4 längst uppe till höger ) hade lösts upp av bromsvätskan. Låg en massa småbitar som var avrivna och upplösta.
Den var väldigt sliten och har pga att den blivit smalare hoppat ur sitt spår.
Det gjorde att slavcylinder inte gick tillbaka som den skulle och kopplingen inte bättade. Effekten blir ju som att man slitar på kopplingen själv...
Jag trodde att felet var löst tidigare för att när man inte kopplat på ett tag,tex om man kör någon km på samma växel hann kolven gå tillbaka och kopplingen bättade bra igen.
Nu fungerar det klockren igen hur mycket jag än kopplar.
Är de någon idé att titta på en 2007 530 exc som gått 670mil eller är en sådan motor helt slut? Den säljs som sm så jag antar den gått åtminstone en större del av milen som sm. Något jag ska tänka speciellt på när jag tittar på en som gått så långt?
Vet nån varifrån jag kan få tag i verkstadshandboken till en exc-r 450 08? Länken i början av tråden fungerade inte
Finns det någon bra guide för hur man gör olje-byte? Duger shells 10w-40 helsyntetiska olja? Sen om man drar snabbt på gasen från tomgång så vill den nästan dö, skall jag börja med att trixa med nålen eller kan jag justera på justerskruven på sidan av förgasaren?
Tacksam för svar!
Skruva ur filterna i botten med 13-ringnyckel, - gör rent medans oljan rinner ur.
Ta bort påfyllningslocken.
Lossa locket över oljefiltret med 8-hylsa. pilla ur filtret. stoppa i ett nytt. sätt på locket.
skruva ur magnetpluggen med en 13 hylsa, torka av,- sätt tillbaka.
Skruva tillbaka stål-filtrerna,
Mät upp 0,6 liter olja till motorn,-häll i och sätt på locket.
Mät upp 0,9 liter olja till Växellådan,-häll i och sätt på locket.
Tid ca 22 min om man tar det lugnt. gå säkert att pressa till 10 min
Bara gasa och köra.
Vet nån varifrån jag kan få tag i verkstadshandboken till en exc-r 450 08? Länken i början av tråden fungerade inte
Finns det någon bra guide för hur man gör olje-byte? Duger shells 10w-40 helsyntetiska olja? Sen om man drar snabbt på gasen från tomgång så vill den nästan dö, skall jag börja med att trixa med nålen eller kan jag justera på justerskruven på sidan av förgasaren?
Tacksam för svar!
Felet var att o-ringen ( Se bild 4 längst uppe till höger ) hade lösts upp av bromsvätskan. Låg en massa småbitar som var avrivna och upplösta.
Den var väldigt sliten och har pga att den blivit smalare hoppat ur sitt spår.
Det gjorde att slavcylinder inte gick tillbaka som den skulle och kopplingen inte bättade. Effekten blir ju som att man slitar på kopplingen själv...
Jag trodde att felet var löst tidigare för att när man inte kopplat på ett tag,tex om man kör någon km på samma växel hann kolven gå tillbaka och kopplingen bättade bra igen.
Nu fungerar det klockren igen hur mycket jag än kopplar.
Jag satte på motardhjulet fram i dag, men gaffelskydden tog i hjulet.
Hur kör Ni ?
Utan skydd eller vilka skydd skall man ha ?
Var köper man dessa ?
Jag kör på bakhjulet, funkar perfekt.
Jag satte på motardhjulet fram i dag, men gaffelskydden tog i hjulet.
Hur kör Ni ?
Utan skydd eller vilka skydd skall man ha ?
Var köper man dessa ?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |